Fiat 126p 650Sport by Piter7391 |
Autor |
Wiadomość |
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-20, 20:24
|
|
|
Temat trochę zarósł kurzem
Ogólnie malczan w tym sezonie trochę pojeździł, z większych osiągnięć to poraz drugi byłem na zlocie w Giżycku, skąd wróciłem z przytartym 2 gim cylindrem więc motorownia już wyleciała z samochodu i przez zimę przejdzie kilka modyfikacji
|
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2019-09-24, 08:19
|
|
|
Kurwen jak ja kocham to zdjęcie
No i co dokładnie się stało z tym silnikiem? |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-24, 09:35
|
|
|
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju. |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2019-09-24, 09:40
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | :D
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju. |
No a potem zrób glebę i wymień te lampy i będzie malinowo |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-24, 11:55
|
|
|
Gleba w końcu na przyszly sezon
A lampy zostają tak jak są |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2019-09-24, 14:39
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | A lampy zostają tak jak są |
|
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
enter
ziomy rezerwy Animowany felgoholik
Wiek: 27 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 371 Skąd: Radom
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-26, 13:54
|
|
|
enter napisał/a: | Jareg napisał/a: | No a potem zrób glebę |
Mówię mu to od dwóch lat
Sam muszę czynić kroki żeby pomarańcza wreszcie uklękneła |
Uklęknąć to możesz ty mój drogi przyjacielu
Poniemarcza siędzie alegancko i srobi stansy i spasy xD |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-26, 20:10
|
|
|
A o to powód stansów i spasów
Kolejne z moich maluchowych marzeń spełnione i to w sumie z nadwyżką.
Belka zamiast resora z wahaczami z możliwością regulacji pochylenia koła i do tego górne wahacze
Zostaje mi tylko zrobienie gwintowanych amorków, na tył wpadną progresy 19cm ze śnieżki tylko nie wiem czy zostawić seryjne olejaki od KYB czy zainwestować w jakieś używane bilsteiny, a może jest jakiś nieco twardszy seryjny amorek który nie klepie tak po kieszeni jak wyżej wymienione bile? |
|
|
|
|
Produdi
Wiek: 30 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 94 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-26, 20:44
|
|
|
No i prawidłowo .
Szukaj B6 , jak się bawić to się bawić. |
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2019-09-26, 21:22
|
|
|
Również bym szukał Bil,ale jak chcesz coś tańszego,podobno fajną alternatywą jest KYB Excel-G(Gazowo-olejowy), dedykowany też do 126 ,tylko nie wiem, jak z dostępnością. Te 4 pojedyńcze uniballe mają zastąpić górne wahacze,dobrze myślę? Będziesz myślał nad poliuretanami w zawias? |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-26, 21:46
|
|
|
No to może wyczekam jakieś bile w urzywce, te excel-g jeszcze są dostępne bo już przerabiałem ten temat rozglądając się nad zawieszeniem do CCS-a.
Ten zestaw praktycznie eliminuje gumy z przedniego zawieszenia, zostanie tylko tuleja w zwrotnicy a w dolny wahacz mam w zestawie tuleje 2 częściowe z poli czegoś ( twardy biały materiał dający się toczyć ), tył zostaje narazie seria bo mam świerzo wprasowane nowe tuleje, poliuretan może zastosuje w poduszkach amortyzatorów.
A te czarne parówki z unibolami to właśnie górne wahacze, podobno na oryginalnych wahaczach był by problem z przestawianiem kątów pochylenia koła,prawdopodobnie to łączenie miedzy ramionami mocno ogranicza regulację. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-09-26, 22:04
|
|
|
Piter7391,
No grubo idziesz
Na przód jak masz tokarza pochtytanego to niech Ci wytoczy z alu i rurez gwintem i miski..
Ja tak miałem zrobionego swojego coilover kit'a w fiacie 127-do tego obciete seryjne amorki i skrócone tłoczysko..
No chyba że idziesz w to co 90% ludzi mających takie zawieszenie..gotowiec do Civic/CRX z allegro..
Co to tyłu..
To wg mnie opcje masz 4..
-zalanie seryjnych jakimś delikatnie gęstszym olejem- do kupienia rózne gestości do amorków z moto.. i mozna sobie spokojnie wyregulować twardość metodą prób i błędów..
-przespawać gazówki z fiata bravo tego starego.. gazowy amorek,tylko ze mocowania trzeba przespawać na maluchowskie,
-bile....ale 99% tego co wypływa na olx/allegro to albo ma nastawy typowe tor czy kjs..czyli beton..Albo wyrypane na max i do regeneracji..Kiedyś tym zajmował sie zekpol w warszawie,ale czy dalej to robi..
-jak kupiłeś przód za wór hajsu,to stać się na amorki z SPAX'a... gdzie siła tłumienia jest w pełni regulowana pokrętłem..
No i powinieneś leżeć teraz krzyżem przed ołtarzem zeby po tych wszytkich unibalach,polibuszach...cudach wiankach nie zaczeła się buda rozłazić.. |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-09-27, 13:23
|
|
|
Zerkpol nadal regeneruje i ustawią Ci amory tak jak chcesz,jakieś pół roku temu wysyłaliśmy do regeneracji amory z rajdowego sunny i nie było problemu z tym że cena no i w moim odczuciu po zamontowaniu tego mam wrażenie że jest trochę przereklamowany.
Tak jak chłopaki radzą,pokombinował bym z gazówkami z bravo/t4 |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-27, 19:59
|
|
|
buczek21 napisał/a: | Piter7391,
No grubo idziesz
|
Grubo ale nie na bogato , na Spax-y mnie nie stać dlatego kombinuje albo budżetowo albo markowe używki.
Ci co mnie znają to wiedzą że ja lubię wyłapywać okazję i czasem na jakieś rarytasiki potrafię czekać bardzo długo i tak było z tym zawieszeniem, udało mi się je wyrwać za mniej niż połowę wartości rynkowej tego zestawu, i po przyjrzeniu się myślę że jest to cena adekwatna i w takiej cenie idzie te wszystkie elementy może nie tyle zrobić samemu ale we własnym zakresie po zamawiać u tokarzy, spawaczy itp. a potem złożyć sobie w całość, dlatego jestem podwójnie zadowolony z tego zawieszenia.
Co do amorków na tył, mam olej do zawieszenia motocyklowego, chyba nawet ze 2 rodzaje i nawet nie wiem czy nie wygrzebię gdzieś tylnych rozbieralnych amorków od malucha, więc może pobawił bym się w ten sposób, jak nie to też mogę się pobawić i przespawać mocowania w gazówkach z bravo (to będą te amorki? https://allegro.pl/oferta/ms-amortyzator-fiat-marea-bravo-i-brava-7639844584)
Na temat przednich amorków i ogólnie całego zawiasu rozmawiałem z Macioo jakiś czas temu i wspominał mi że miał zrobione kilka różnych amorków z różnymi sprężynami do testów tak aby dobrać coś co nada się do jazdy cywilnej i na co dzień oraz do lekkiego upalania, więc będę się też z nim kontaktował w tej sprawie, a jeśli nie wypali, to mam ogarniętego znajomego z tokarkami i powinienem coś wystrugać tylko właśnie czy na podstawie zwykłego olejowego KYB to robić tak jak sprzedają to na olx i czy może pójść w gazowo-olejowy odpowiednik?
I jak coś to kupuję na allegro nakrętki od gwintu rozmiarowo podchodzące pod amorek i dorabiam do tego tuleję talerzyki do sprężyn i sprężyny też jakieś gotowce z alledrogo?
A z budą to myślę czy nie obspawać punktów mocowania zawieszenia oraz dodatkowo belkę z pod resora nie wzmocnić blachą i zostawić jednak seryjne gumy amortyzatorów a nie betony z poliuretanu, bo jednak rajdówka czy wyścigówka z tego nie będzie a i tak będę miał zajebistą przyjemnośś z prowadzenia tego bolidu. |
|
|
|
|
|