zapłon fiat 89 r |
Autor |
Wiadomość |
pszczola
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2019 Posty: 9 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2019-08-04, 12:32 zapłon fiat 89 r
|
|
|
witam, proszę o pomoc drogich forumowiczów gdyż nie potrafie poradzić sobie z ustawieniem zapłonu. Po podpięciu zaróweczki pod aparat i masę stwierdziłem ze mam za wczesny zapłon(ustawiałem go ze względu na nierówna prace i strzały w tłumik). Niestety po tej próbie nie chce wogóle mi odpalić, wczesniej mial trudnosci ale w koncu dawal rade. Jak chce teraz spróbować ponownie ustawic zapłon to lampka już mi sie nie zaswieca w zadnym polozeniu silnika. jaka moze byc przyczyna, zamienilem cewke na inna uzywana i taki sam efekt.o co kaman?aparat bez rozdzielacza. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-08-04, 15:11
|
|
|
Standardowo i po kolei:
Przejście prądu: stacyjka->przewód opornościowy->cewka->przerywacz.
Ustawienie luzu na platynkach, czy w ogóle rozwierają się?
zwarcie w kondensatorze (i każde inne w przerywaczu).
Proponuję wykręcić świece i odpiąć przewód cewka->przerywacz i teraz dotykając tym przewodem to masy w momencie rozwarcia powinna pojawiać się iskra. |
|
|
|
|
MariuszB
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 97 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2019-08-04, 21:40
|
|
|
Cześć. Nie jestem tu jakimś znawcą też uczę się w sumie na nowo. Ustaw rozrząd według znaków na kole. Później aparat zapłonowy. Sprawdź iskrę na świecy czy daje ją w dobrym momencie. Może jakieś szczegóły podpowią koledzy. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2019-08-05, 18:18
|
|
|
Sprawdź przerwę na przerywaczu, kondensator (jeśli masz multimetr z możliwością pomiaru pojemności to wykonaj pomiar jak nie to wymień kondensator). Teraz samo ustawienie zapłonu przy aparacie bez rozdzielacza jest banalnie proste wystarczy dobry słuch . Włącz zapłon, kręć kołem pasowym silnika i nasłuchuj aparat zapłonowy. W momecie gdy z aparatu dobiega dźwięk cyknięcia to w tym własnie momencie jest iskra na świecach. Wtedy wystarczy odczytać w jakim położeniu jest znaczni na kole pasowym w stosunku do znaków na pokrywie rozrządu. Kręcąc aparatem ustaw odpowiednio kąt wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
pszczola
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2019 Posty: 9 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2019-09-08, 10:00
|
|
|
witam.
udało mi sie odpalić dziadka, ale cały czas nierówno pracuje. tj. na wolnych lub na wyzszych przerywa, falują obroty . świece przejrzane, aparat, nowy przerywacz +dobra przerwa na nim i na swiecach, przewody WN nowe, zapłon ustawiony. Gażnik po regeneracji, aczkolwiek zauważyłem że wkręcono dysze biegu jałowego bez oringu, myślałem że tam bierze lewe powietrze i założyłem ale to nie to. Pomyślałem że podstawa gażnika ebonitowa jest nierówna, to wymieniłem na inną i bez róznicy. Pompa paliwowa ma wymienione bebechy, ten dystans ebonitowy splanowałem bo też swego czasu nie podawała paliwa. Macie juakieś pomysły? |
|
|
|
|
vundo
Wiek: 30 Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-09, 14:44
|
|
|
Jeszcze sobie wyreguluj luzy zaworowe. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-09-10, 21:53
|
|
|
Jak długo nie chodził to mogły się zawiesić pierścienie. Trzeba by trochę pojeździć i pomierzyć kompresję. |
|
|
|
|
pszczola
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2019 Posty: 9 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2019-09-10, 23:02
|
|
|
jak lekko wykręce tą dysze biegu jałowego automatycznie wzrastają obroty i nie falują już, ale jak zaczne przy własnie lekko odkeconej obniżać obroty srubą regulacyjną to znowu to samo. gdzies kurna musi brać lewe powietrze. a może wymienić dysze?auto jezdziło cały czas więc pierścienie odpadają, zawory tez wyregulowane. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-09-11, 19:19
|
|
|
Chodzi o dyszę wolnych obrotów, czy o wkręt regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach? |
|
|
|
|
pszczola
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2019 Posty: 9 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2019-09-12, 09:08
|
|
|
dysze biegu jałowego nie składu mieszanki |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-09-12, 20:31
|
|
|
No to dyszę wolnych obrotów należy dokręcić do oporu. Wszelkie regulacje wykonuje się wkrętem uchylenia przepustnicy i wkrętem regulacji składu mieszanki.
Może tak być, że w wyniku zbyt mocnego dokręcania dysza wolnych zaklepała się. Wtedy trzeba wymienić na nową, ale równie dobrze może to być prozaiczna sprawa jak jakieś śmieci w kanale, albo uszczelka przysłaniająca od góry dolot powietrza. |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-09-13, 06:06
|
|
|
Znaczy się to jest śruba regulacji składu mieszanki 😎
A nie dysza 😝 |
_________________
|
|
|
|
|
|