Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Romet Ogar 205
Autor Wiadomość
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 780
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2019-07-21, 16:44   

Baki94 napisał/a:
Tylko coś mu błotnik jakoś odstaje, ciekawe czemu

Już nie :P

Po kilku latach znalazłem czas na zmianę na org, nieprzerobione błotniki.

Zakupiłem na allegro w dobrej cenie rokujące błotniki do Ogara 205. Były nawet w pierwszym lakierze.




Od razu poszły do piaskowania.





Następnie podkład epoksydowy...



...i lakier akrylowy. Co ciekawe nie wymagały ani prostowania ani tym bardziej szpachlowania.



Po założeniu.





I efekt finalny. Stan "sprzed" na poptrzedniej stronie ;)









Motorower jest taki jak chciałem, jakiego go pamiętam z lat dzieciństwa. Skończony definitywnie, w pełni odrestaurowany w wersji w jakiej opuścił mury fabryki.
Pozdrawiam :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 183
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-07-21, 21:09   

Pamiętasz może jaki kod miał lakier?
_________________
polish man in 126el
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 780
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2019-07-21, 21:21   

RAL3020 ;)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 183
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-07-22, 08:57   

Kurcze to mam dylemat, bo chciałem lakierować RALem 2004.
_________________
polish man in 126el
 
     
danielewicz 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 592
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-22, 13:01   

Pięknie wyszedł 👍
_________________
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Fiat 126p 1979
 
 
     
Quake96 


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 135
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-24, 13:14   

Cytat:
w pełni odrestaurowany w wersji w jakiej opuścił mury fabryki


Nie chcę być złośliwy, ale z naklejkami dałeś pan ciała :E

Te na zbiorniku mają odwrotnie zastosowane kolory (pomylony żółty i niebieski), a te na schowkach są za małe i bodaj na czarnym tle. Oryginalne były większe i miały przeźroczyste tło :)


Lakier o jakim pisałeś w pierwszym poście (ten oryginalny niby czerwony) to po prostu czerwień meksykańska. Zamiast szukać go w RALu, było znaleźć mieszalnię która zna recepturę tego lakieru, bo dostać go nie jest nawet dzisiaj problemem.[/code]
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 780
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2019-07-24, 21:29   

Quake96, nie popadajmy w paranoję, bo montaż współczesnych opon (tutaj są akurat dedykowane Duety) określić można jako rażące odstępstwo od oryginału. A przypominam teraz jest w modzie montaż zapłonu CDI... :P

Naklejki na bak faktycznie mają odwrócone kolory i niebieski jest jaśniejszy, ale mi to nie przeszkadza ;) A że dostałem je za darmo (miły gest sklepu) i na tym ich różnice względem fabrycznych się kończą to nakleiłem. Naklejki na boczki są akurat w porządku. Kupione od ziomka, który zrobił je wg oryginału. Na przeźroczystej folii, nie czarnej. Wielkość taka jak powinna być.

Co do lakieru to dobrałem po numerze RAL, bo tylko takie lakiery miała lakiernia proszkowa. Jest to opcja najtrwalsza, najłatwiejsza i... najtańsza. Powodzenia życzę w lakierowaniu ramy przestrzennej natryskowo pistoletem - gwarantowana duża ilość przekleństw i niedomalowań nawet dla profesjonalnego lakiernika. Porównałem oba lakiery w mieszalni jak kupowałem lakier na zbiornik i są prawie identyczne.

Dla porównania lakierów: org mało używany Ogar vs mój (jeszcze na starych błotnikach). Oba w pełnym słońcu.

_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
r3mix 
kaszubski passaciarz


Wiek: 23
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 893
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-07-24, 23:30   

Opiniami fanatyków się nie przejmuj - szkoda nerwów i zdrowia ;) Choćbyś nie wiem jak się postarał, to zawsze znajdzie się ktoś, kto doczepi się najmniej istotnej pierdoły, byle by Ci udowodnić, że się gówno znasz. Całą zimę robiliśmy z Tatą WueSKę, wszystko tak, jak powinno być (oprócz kilku rzeczy, na które nikt nigdy nie zwrócił uwagi, bo tego nie widać). Włożyliśmy w nią masę pracy i pieniędzy. Każdy mówi, że jest super, ale raz jeden klient stwierdził, że ta WueSKa to nieoryginalna, bo on miał 20 lat temu i on się zna i tam inne błotniki były, a w ogóle, to z silnika leci olej i nie dbam o motor (poszedł simmering na wałku zdawczym, leży w domu i nie ma czasu zrobić). Sam przyjechał chińskim skuterem z połamanymi plastikami. Wielki znawca :lol2:
Zajebisty Romet, wygląda świetnie, a 99% ludzi nawet nie będzie wiedziało, że coś jest nieoryginalnego. Szanuję za doprowadzenie go do takiego stanu :lubieto:
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
norek 


Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 627
Skąd: src
Wysłany: 2019-07-25, 12:05   

Zgadzam się z kolega ,nie dawno skończyłem WSk 175 .żeby tak zrobić Rometa trzeba się przyłożyć i wydać trochę kasy . :)
_________________

 
     
Quake96 


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 135
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-25, 13:06   

Cytat:
Quake96, nie popadajmy w paranoję, bo montaż współczesnych opon (tutaj są akurat dedykowane Duety) określić można jako rażące odstępstwo od oryginału. A przypominam teraz jest w modzie montaż zapłonu CDI... :P


Ja nie popadam w paranoję, a ktoś tu chyba zbyt poważnie bierze do siebie takie drobne uwagi :) Po prostu napisałeś, że w pełni tak jak z fabryki, to dałem takiego prztyczka w nos, że te drobiazgi się różnią. Napisałem to bez złośliwości i nie liczyłem, że zaraz ktoś potraktuje to tak poważnie :lol2:

Opony czy zapłon to trochę inna sprawa. To jednak kwestie mechaniczne, które mogą miec większy czy mniejszy wpływ na sprawnośc, a naklejki to tylko detale wizualne, które właśnie cechują każdy sprzęt 8)


Cytat:
Opiniami fanatyków się nie przejmuj - szkoda nerwów i zdrowia ;) Choćbyś nie wiem jak się postarał, to zawsze znajdzie się ktoś, kto doczepi się najmniej istotnej pierdoły, byle by Ci udowodnić, że się gówno znasz.


Jako, że czuję że to poniekąd o mnie, to tylko dodam, że wystarczy przeczytac to co właśnie wyżej napisałem. Człowiek tylko coś skomentuje, wypowie się na temat jakiegoś detalu, to od razu "fanatyk" i "maruda". Sprzęt mi się podoba, tylko chciałem wyjaśnic pewne nieścisłości jakie tutaj właśnie zauważyłem.

I proszę mnie nie porównywac do wueskowych zboczeńców. Oni są jak fachowcy z elektrody - bez większej wiedzy nie podchodź bo cię zjedzą żywcem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15