.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacz wału od strony skrzyni, wymiana
Autor Wiadomość
Homer6000 

Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 60
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-07-15, 13:21   Uszczelniacz wału od strony skrzyni, wymiana

Witajcie,
Zlokalizowałem wyciek oleju miedzy skrzynią, a silnikiem.
Tzn odkręciłem osłonę skrzyni, tą trzymającą sie na 3 srubach 10-tkach i w tej osłonie był ocean oleju ;((( :( :( :(
Silnik mam na wierzchu, łącznie ze skrzynią.
Chce rozłączyć skrzynie od silnika, aby wymienić uszczelniacz wału, podejrzewam, ze to on leci.

Jedynie czego się boję, to odkręcenie koła zamachowego i sprzęgła. Może nie tyle same zdemontowanie, ale późniejsze zamontowanie. Sprzęgło trzeba jakoś wycentrować, prawda? Czy to najlepiej zrobić. ?

Prosze o wyjaśnienie dość łopatologiczne. Z góry bardzo dziękuję
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-07-15, 14:47   

Wymień uszczelniacz walu simering oraz oring na panewce glownej. Przy okazji jak masz skrzynie na wierzchu to w niej tez wymien simering i oring. Co do docisku to jest to obojętne jak go przykręcisz ale kolo zamachowe musisz przykręcić w odpowiedniej pozycji czyli tłoki do góry a na kole zamachowym mały otworek / nawiert który jest najbliżej wieńca tez do góry


A wycentrowanie tarczy to na oko. Ustaw ja mniej wiecej na środku i bedzie, chyba ze masz wałek sprzęgłowy z innej skrzyni to go możesz wykorzystać do centrowania
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Homer6000 

Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 60
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-07-15, 14:53   

O jakim simmeringu i uszczelcze skrzyni mówisz?

Dziękuję za szybką odpowiedź ;)

Jak ustawić tłoki u góry ?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-07-15, 15:18   

przekrec / ustaw kolo pasowe na 0 wtedy masz tloki w gorze. Do skrzyni biegow jest przykręcony jedną śrubą m6 wspornik walka sprzeglowego . W nim jest simering a na obudowie oring. Zeby wymienic simering musisz wybić tulejkę mosiężna (jak ja zniszczysz to mozna kupic nową lub caly komplety wspornik)

_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-07-31, 23:58   Re: Uszczelniacz wału od strony skrzyni, wymiana

Homer6000 napisał/a:
Witajcie,
Zlokalizowałem wyciek oleju miedzy skrzynią, a silnikiem.
Tzn odkręciłem osłonę skrzyni, tą trzymającą sie na 3 srubach 10-tkach i w tej osłonie był ocean oleju ;((( :( :( :(
Silnik mam na wierzchu, łącznie ze skrzynią.
Chce rozłączyć skrzynie od silnika, aby wymienić uszczelniacz wału, podejrzewam, ze to on leci.

Jeśli to był olej silnikowy to wymiana uszczelniacza może nie pomóc. Koniecznie trzeba sprawdzić stan panewki głównej. Dzieje się tak, że jeśli luz panewka - wał jest zbyt duży to żaden uszczelniacz nie utrzyma oleju. Po prosto nie będzie przylegać z powodu bicia na wale.
 
     
Homer6000 

Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 60
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-08-01, 14:53   

jest duze prawdopodobieństwo, ze tak jest, gdyż jak wyjąłem panewkę, celem wymiany uszczelniacza to potem nie umiałem jej nałozyc. Tzn nie chciała wejsc w blok silnika, jakby był wał przesunięty. Jakos po cieżkich trudach mi się udalo. Poskładam, zobaczymy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15