.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FL 126 Giannini replika
Autor Wiadomość
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-19, 15:24   

Nie jest to jakaś strasznie strzeżona tajemnica ;)
Włoski wałek 45/75 alfa 105 stopni wzniosy 7,6 mm. Myślę że jeden z lepszych wałków do 700 na ulicę.
Głowa standardowe poprawienie i zoptymalizowanie kanałów, wentyle 35/29 zrobione przez Paradowskich wg włoskiego wzorcowego zaworu, dość lekkie. Prowadnice nie cięte , tylko zatoczone w części wystającej w kanałach. Trochę poprawiony kształt komór spalania, planowana 3 mm.
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 262
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 21:05   

giannini napisał/a:
Nie jest to jakaś strasznie strzeżona tajemnica ;)
Włoski wałek 45/75 alfa 105 stopni wzniosy 7,6 mm. Myślę że jeden z lepszych wałków do 700 na ulicę.
Głowa standardowe poprawienie i zoptymalizowanie kanałów, wentyle 35/29 zrobione przez Paradowskich wg włoskiego wzorcowego zaworu, dość lekkie. Prowadnice nie cięte , tylko zatoczone w części wystającej w kanałach. Trochę poprawiony kształt komór spalania, planowana 3 mm.


Zacny wynik wobec tego! Hamowales na pb98 czy na lotniczym?
 
     
Rampula 
Weteran


Wiek: 37
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-03-19, 22:04   

A tak ogólnie jaka jest historia Maluszka? Od początku w rodzinie czy udało Ci się kupić w takim świetnym stanie?
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-20, 13:09   

Macioo napisał/a:
Zacny wynik wobec tego! Hamowales na pb98 czy na lotniczym?

Jeżdżony i hamowany na VPower Racing 100+ z Shella.

Rampula napisał/a:
A tak ogólnie jaka jest historia Maluszka? Od początku w rodzinie czy udało Ci się kupić w takim świetnym stanie?


Maluch kupiony w 2014 roku z przebiegiem 6034 km. Zdjęty z kobyłek i wyjęty z przydomowego ogrzewanego garażu po dwudziestoparoletnim odpoczynku :) . Kupiony za sporą , ale czterocyfrową rozsądną kasę. Praktycznie bez oznak zużycia oprócz paru odprysków i rys powstałych przez inne graty leżące w garażu. Najpierw nie bardzo wierzyłem w przebieg , ale gdzie nie zajrzałem (jak rozbierałem silnik , czy hamulce) wszystko nówka. Środek czyściutki i idealny , jedynie trochę zapadnięta podsufitka. Oponki z rocznika , nie popękane z idealnym bieżnikiem. Buda ideał bez grama korozji. Zimy chyba nie widział.

 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-05-02, 23:07   

giannini napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
Dodatkowo masz fotele, które mi się marzą, opowiedział byś dokładniej o tym podnoszonym lewarku zmiany biegów?

Fotele to chińska produkcja :) . Jest tego sporo na Ebayu. Wychodzą taniej niż zrobienie w Polsce. Szukałem tapicera , który by zrobił mi takie przerabiając oryginalny szkielet , to za mniej niż 1000,- zł za parę nikt nie chciał gadać. Na Ebayu kupiłem za 200,- € komplet i jeszcze zostały mi uniwersalne prowadnice , które były w komplecie z fotelami. Ja prowadnice zrobiłem ze starych foteli od eleganta + trochę własnej inwencji twórczej. Zależało mi na tym żeby fotele można było uchylać jak oryginały.

[url=https://images81.fotosik.pl/1020/f557d0fdd50c9395med.jpg]Obrazek[/URL] , [url=https://images83.fotosik.pl/1019/dea7bc8fe8433b6bmed.jpg]Obrazek[/URL]

Lewarek z mechanizmem jest tak przerobiony , że piątkę wrzuca się tak jak w "normalnych" samochodach , tylko trzeba podciągnąć do góry tuleję pod gałką , żeby dźwignia zmiany biegów znalazła się na linii piątka - wsteczny. Wsteczny wrzuca się normalnie wciskając dźwignię w dół. Ta okrągła podkładka , która jest na dźwigni zmiany biegów i która utrzymuje ją na linii 3-4 jest u mnie ruchoma i połączona rurką z tuleją pod gałką. Ciężko to wytłumaczyć , a nie mam zdjęć z budowy. Chodziło głównie o to , żeby nie było możliwości przesunięcia dźwigi z piątki na wsteczny

r3mix napisał/a:
Dziwi mnie jedynie czemu dałeś obrotomierz w tym miejscu. Jak u siebie rozważałem różne miejsca montażu i ta opcja odpadła od razu przez niewygodne operowanie przełącznikami na liczniku


Ja zrezygnowałem z montażu po prawej stronie bo przeszkadza nawiew , a za nawiewem to obrotomierz dla pasażera ;) Zmontowałem nie na oryginalnej śrubie przelotowej , tylko na wsporniku własnej konstrukcji. Jest cofnięty maksymalnie pod szybę , nie przeszkadza przy włącznikach i nie sterczy na środku deski. Tak przynajmniej mi pasuje. A tu kształt wspornika po kilku przymiarkach :D
[url=https://images82.fotosik.pl/1021/db9e8339c6e62683med.jpg]Obrazek[/URL]

głodny napisał/a:
Chyba gdzieś nie doczytałem, masz może wykres na moc o której było pisane w artykule ?


Jasne że mam wykres , nie należę do tych osób które podają moc z ilości naklejek na samochodzie ;) Co prawda jest to pomiar robiony na starym tłumiku i przed drobnymi przeróbkami dolotu. Czuć , że trochę charakterystyka się zmieniała. Jak się zrobi cieplej
zestroję jeszcze raz gaźnik AFR-em i nowy pomiar. Liczę na lepszy przebieg krzywej momentu.

[url=https://images82.fotosik.pl/1021/c013e852b283f90fmed.jpg]Obrazek[/URL]

Serio? Skrzynia 5 - biegowa na bazie oryginalnej 4b do malca? Jaki był koszt przeróbki i gdzie ją dałeś zrobić?

A tak serio, to gratuluję projektu.
 
 
     
Sambako 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-07-15, 08:54   

Czy ma ktoś może możliwość udostępnienia skanu artykułu o tym Malcu?
Jak tak to poproszę na wojak126@wp.pl
Z góry dzięki!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15