|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
FL 126 Giannini replika |
Autor |
Wiadomość |
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-19, 15:24
|
|
|
Nie jest to jakaś strasznie strzeżona tajemnica
Włoski wałek 45/75 alfa 105 stopni wzniosy 7,6 mm. Myślę że jeden z lepszych wałków do 700 na ulicę.
Głowa standardowe poprawienie i zoptymalizowanie kanałów, wentyle 35/29 zrobione przez Paradowskich wg włoskiego wzorcowego zaworu, dość lekkie. Prowadnice nie cięte , tylko zatoczone w części wystającej w kanałach. Trochę poprawiony kształt komór spalania, planowana 3 mm. |
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-03-19, 21:05
|
|
|
giannini napisał/a: | Nie jest to jakaś strasznie strzeżona tajemnica
Włoski wałek 45/75 alfa 105 stopni wzniosy 7,6 mm. Myślę że jeden z lepszych wałków do 700 na ulicę.
Głowa standardowe poprawienie i zoptymalizowanie kanałów, wentyle 35/29 zrobione przez Paradowskich wg włoskiego wzorcowego zaworu, dość lekkie. Prowadnice nie cięte , tylko zatoczone w części wystającej w kanałach. Trochę poprawiony kształt komór spalania, planowana 3 mm. |
Zacny wynik wobec tego! Hamowales na pb98 czy na lotniczym? |
|
|
|
|
Rampula
Weteran
Wiek: 37 Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2018-03-19, 22:04
|
|
|
A tak ogólnie jaka jest historia Maluszka? Od początku w rodzinie czy udało Ci się kupić w takim świetnym stanie? |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-20, 13:09
|
|
|
Macioo napisał/a: | Zacny wynik wobec tego! Hamowales na pb98 czy na lotniczym? |
Jeżdżony i hamowany na VPower Racing 100+ z Shella.
Rampula napisał/a: | A tak ogólnie jaka jest historia Maluszka? Od początku w rodzinie czy udało Ci się kupić w takim świetnym stanie? |
Maluch kupiony w 2014 roku z przebiegiem 6034 km. Zdjęty z kobyłek i wyjęty z przydomowego ogrzewanego garażu po dwudziestoparoletnim odpoczynku . Kupiony za sporą , ale czterocyfrową rozsądną kasę. Praktycznie bez oznak zużycia oprócz paru odprysków i rys powstałych przez inne graty leżące w garażu. Najpierw nie bardzo wierzyłem w przebieg , ale gdzie nie zajrzałem (jak rozbierałem silnik , czy hamulce) wszystko nówka. Środek czyściutki i idealny , jedynie trochę zapadnięta podsufitka. Oponki z rocznika , nie popękane z idealnym bieżnikiem. Buda ideał bez grama korozji. Zimy chyba nie widział.
|
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-05-02, 23:07
|
|
|
giannini napisał/a: | Piter7391 napisał/a: | Dodatkowo masz fotele, które mi się marzą, opowiedział byś dokładniej o tym podnoszonym lewarku zmiany biegów? |
Fotele to chińska produkcja . Jest tego sporo na Ebayu. Wychodzą taniej niż zrobienie w Polsce. Szukałem tapicera , który by zrobił mi takie przerabiając oryginalny szkielet , to za mniej niż 1000,- zł za parę nikt nie chciał gadać. Na Ebayu kupiłem za 200,- € komplet i jeszcze zostały mi uniwersalne prowadnice , które były w komplecie z fotelami. Ja prowadnice zrobiłem ze starych foteli od eleganta + trochę własnej inwencji twórczej. Zależało mi na tym żeby fotele można było uchylać jak oryginały.
[url=https://images81.fotosik.pl/1020/f557d0fdd50c9395med.jpg]Obrazek[/URL] , [url=https://images83.fotosik.pl/1019/dea7bc8fe8433b6bmed.jpg]Obrazek[/URL]
Lewarek z mechanizmem jest tak przerobiony , że piątkę wrzuca się tak jak w "normalnych" samochodach , tylko trzeba podciągnąć do góry tuleję pod gałką , żeby dźwignia zmiany biegów znalazła się na linii piątka - wsteczny. Wsteczny wrzuca się normalnie wciskając dźwignię w dół. Ta okrągła podkładka , która jest na dźwigni zmiany biegów i która utrzymuje ją na linii 3-4 jest u mnie ruchoma i połączona rurką z tuleją pod gałką. Ciężko to wytłumaczyć , a nie mam zdjęć z budowy. Chodziło głównie o to , żeby nie było możliwości przesunięcia dźwigi z piątki na wsteczny
r3mix napisał/a: | Dziwi mnie jedynie czemu dałeś obrotomierz w tym miejscu. Jak u siebie rozważałem różne miejsca montażu i ta opcja odpadła od razu przez niewygodne operowanie przełącznikami na liczniku |
Ja zrezygnowałem z montażu po prawej stronie bo przeszkadza nawiew , a za nawiewem to obrotomierz dla pasażera Zmontowałem nie na oryginalnej śrubie przelotowej , tylko na wsporniku własnej konstrukcji. Jest cofnięty maksymalnie pod szybę , nie przeszkadza przy włącznikach i nie sterczy na środku deski. Tak przynajmniej mi pasuje. A tu kształt wspornika po kilku przymiarkach
[url=https://images82.fotosik.pl/1021/db9e8339c6e62683med.jpg]Obrazek[/URL]
głodny napisał/a: | Chyba gdzieś nie doczytałem, masz może wykres na moc o której było pisane w artykule ? |
Jasne że mam wykres , nie należę do tych osób które podają moc z ilości naklejek na samochodzie Co prawda jest to pomiar robiony na starym tłumiku i przed drobnymi przeróbkami dolotu. Czuć , że trochę charakterystyka się zmieniała. Jak się zrobi cieplej
zestroję jeszcze raz gaźnik AFR-em i nowy pomiar. Liczę na lepszy przebieg krzywej momentu.
[url=https://images82.fotosik.pl/1021/c013e852b283f90fmed.jpg]Obrazek[/URL] |
Serio? Skrzynia 5 - biegowa na bazie oryginalnej 4b do malca? Jaki był koszt przeróbki i gdzie ją dałeś zrobić?
A tak serio, to gratuluję projektu. |
|
|
|
|
Sambako
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 1 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-07-15, 08:54
|
|
|
Czy ma ktoś może możliwość udostępnienia skanu artykułu o tym Malcu?
Jak tak to poproszę na wojak126@wp.pl
Z góry dzięki!!! |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|