.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FL 1991 Azurro Egeo UP!
Autor Wiadomość
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-06-12, 07:04   

BIS jest dla bardziej zaawansowanych techniczne 😈
_________________

 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-12, 11:51   

Czyli taki Junak wśród aut? Jak nie masz profesury i nie znasz swojego pojazdu na poziomie molekularnym to lepiej nie jeździj dalej niż do sklepu?
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-06-12, 14:11   

Jak zwykle przesadzasz 😈
No coment
_________________

 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-12, 14:23   

To było pytanie, a nie twierdzenie. :-p Poza tym ciekawi mnie co np należy zrobić jak sobie jedziemy Bisem na wczasy i nam wydmucha uszczelkę spod czapy. Bo jak rozumiem w 126p poza spadkiem mocy, trochę dymieniem i pluciem olejem nie będzie innych przeciwwskazań żeby wrócić do domu. I nie, żebym z automatu miał coś do Bisa, ale ja wolę wolniej, a prościej.
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-06-12, 15:54   

Suchy2 napisał/a:
To było pytanie, a nie twierdzenie. :-p Poza tym ciekawi mnie co np należy zrobić jak sobie jedziemy Bisem na wczasy i nam wydmucha uszczelkę spod czapy. Bo jak rozumiem w 126p poza spadkiem mocy, trochę dymieniem i pluciem olejem nie będzie innych przeciwwskazań żeby wrócić do domu. I nie, żebym z automatu miał coś do Bisa, ale ja wolę wolniej, a prościej.

Wyjebało mi ostatnio uszczelkę spod głowicy 25okm od domu w zwykłym maluchu i chciałbym zaprzeczyć twierdzeniu jakoby dało się dalej jechać :luj:
Jak ci lekko wydmucha i masz jeszcze kompresję to jedzie, ale jak wywali tak konkretnie to laweta :E
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-12, 17:45   

A jest opcja wożenia zapasowej i wymiany w trasie?
 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 192
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-06-12, 20:27   

Nawet zapasowego silnika nikt ci nie zabroni wozić i wymienić jak się popsuje ten z samochodu. To też nie jest ironia.
_________________
polish man in 126el
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-12, 21:33   

Ten nasz granatowy FL którego mieliśmy, nie miał nawet pól awarii przez tamte lata. No nie licząc jak moją mamę na zakopiance TIR zawadził w lusterko. :E
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2019-06-12, 22:27   

UPG idzie wymienić na postoju, trzeba mieć tylko narzędzia i trochę cierpliwości. Co prawda głowicę powinno się dokręcić dyna-kluczem, ale jak ktoś ma wyczucie to poradzi sobie bez, jeśli sytuacja tego wymaga.

Jak możesz to zrób zdjęcie od spodu układu kierowniczego Twojego malucha - kierownica z BIS-a zwiastuje, że powinieneś mieć maglownicę...
_________________
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-13, 08:16   

Kiedyś w NSU 251 OSL mi wydmuchało uszczelkę, a że jakoś dziwnie w sklepie nie było uszczelek do motocykli z 38 roku, więc dorobiłem z puszki po piwie i działa bez zarzutów. Ale np w Junaku nie ma takiej uszczelki, w SHL też usunąłem. Czy a 126p praktykuje się dotarcie głowicy z garami pastą tak, żeby nie trzeba było uszczelki?
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2019-06-13, 08:44   

Tak w ogóle bez UPG to raczej nie, ale za to praktykuje się montaż miedzianej, która jest trwalsza i dostępna w różnych grubościach.

Pan Wacław, w 1 poście tego tematu Suchy pisał, że ma w nim magiel :E
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-13, 18:03   

Chyba to maglownica jest.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/55e96a9e4500725a

 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-06-13, 20:54   

prawilna maglownica ;)
 
     
klacik126 

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Rypin
Wysłany: 2019-06-13, 23:57   

Suchy2 napisał/a:
Dziękuję za info. Poza tym np kierownicę mam chyba z Bisa, to dobrze, czy źle? A skoro produkcja Bisów tylko na rynek polski byłą nieopłacalna, to dlaczego zwykłych 126p była jeszcze przez 10 lat? Pytam tak ogólnie, nie planuję mieć Bisa, bo słyszałem, że trochę niekomfortowo zrobić coś przy tym silniku, a żeby wymienić świecie to trzeba mieć kanał. Chyba, że się mylę.


Była dlatego opłacalna bo bis i Cinquecento 700 byłyby cenowo prawie równe sobie a nie ma co czarować że w każdym aspekcie maluch czy zwykły czy bis nie ma szans z Cinquecento w żadnej dziedzinie.
A był opłacalny bo był najtańszym nowym autkiem na rynku nawet sporo tańszym od najtańszego cc. Potem lifting eleganta ironia na podzespolach z Cinquecento też zrobił wrażenia na klientach. Ale i tak przeważnie kupowali je straszne małżeństwa albo młodzi ludzie ogółem każdy kto miał szmase to brał najtańsze Cinquecento aby nie malana ale popyt był...
Potem się dziwię czm w 98 nie zastąpił malana cienkim i nie robili go z seiko. Ale widać 17 koła za cc a 13 za malana to była nadal spora bariera finansowa.
Co do produktów Tychy a Bielsko. Fakt Tychy robiły wiele lelslze auta weźmy po uwagę korodowanie elegantów uno... To wszytsko z Bielska, plus ich problemy z lakiernią. Tychy robiły lepsze autka Cinquecento do dziś w bardzo dobrym stanie można bez problemu wyrwać.
 
     
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-17, 00:06   

Suchy2 napisał/a:
...A żeby wymienić świecie to trzeba mieć kanał. Chyba, że się mylę.


Chyba się mylisz :shock:
Zawory łatwiej reguluje się z kanału ale można bez.

Można by generalnie powiedzieć, że jest lepszy dostęp do silnika w maluchu niż w bisie. Dopóki nie przyjdzie Ci wyjąć alternatora :D
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15