Przerywanie zapłonu i gaśnięcie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Daniel98
Wiek: 25 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-20, 21:07 Przerywanie zapłonu i gaśnięcie silnika
|
|
|
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z moim maluchem (elx 1999r). Polega on na tym, że auto pracuje przez jakiś czas, po czym zaczyna szarpać i samoczynnie gaśnie. Samochód był u mechanika już 3 razy (2 razy rozkraczył mi się w centrum Warszawy i niezbędna była laweta), jednak po wymianie czujnika położenia wału, cewki zapłonowej, elektrozaworu oraz wyregulowaniu silnika, luzów zaworowych i wyczyszczeniu gaźnika mechanik uznał, że nie ma pojęcia co może być przyczyną tego stanu rzeczy i rozłożył ręce. Dodam, że auto przeszło remont silnika jakieś 3000 km temu. Ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy to nanoplex, jednak nie wiem czy jego niesprawność może dawać w ogóle takie objawy. Może ktoś z Was ma jakieś pomysły? |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-04-20, 22:38
|
|
|
Daniel98, wszystkie przewody w wiązce nanoplexa masz całe?
Co prawda miałem taką akcję nie na nano tylko na aparacie, ale też auto gasło tak zupełnie "z nienacka". Zmieniałem świece, przewody WN, cewki, regulowałem, ustawiałem zapłon, później zmieniałem aparat, nawet rozrząd bo już zgłupiałem, a ciągle było coś nie tak. Okazało się że przewód aparat-cewka który wisiał nad wydechem był w środku przełamany, od temperatury "izolacja" na nim się rozciągała i przewód tracił styk no i wiadomo, gasł... |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-20, 22:42
|
|
|
Jeśli chodzi o nano to często upitala się kabelek przy wtyczce czujnika położenia koła pasowego - to bym sprawdził na początku - brzęczykiem jakimś czy ma przejście przy poruszaniu, po prostu czy przewód nie złamany w środku jak mówi dizzyx. |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-04-20, 22:48
|
|
|
Kostka stacyjki może być uszkodzona , i cewka traci zasilanie . |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel98
Wiek: 25 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-20, 22:54
|
|
|
Jest tyle możliwości, że sam już nie wiem od czego zacząć. Ciekawe jest również to, że auto między wizytami u mechanika robiło po 200-300 km bez zastrzeżeń, po czym problem nagle powracał. To samo mam teraz, odebrałem je jakieś 10 dni temu, zrobiłem już ze 350 km i dziś usterka pojawiła się ponownie. |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-20, 23:08
|
|
|
Do sprawdzenia, "przedzwonienia" miernikiem cała instalacja zapłonowa - od stacyjki po świece. Moduł nanoplex sam w sobie raczej rzadko pada. Znam ludzi, którzy krzesali przy nim iskierki i przeżył Nie wykluczone, że usterka ujawnia się pod wpływem temperatury - wskutek rozszerzalności termicznej tracą kontakt pewne połączenia w środku. Miałem tak z regulatorem napięcia i dłuuugo dochodziłem czemu w trasie ginie ładowanie na amen. Dopóki nie sprawdzisz tego o czym mówimy wszelkie porady są wróżeniem z fusów |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-04-20, 23:57
|
|
|
Nieszczelny pływak w gaźniku nabiera paliwa, opada i silnik po jakimś czasie się zalewa i gaśnie.
Nie musisz dziękować |
|
|
|
|
Daniel98
Wiek: 25 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-21, 08:15
|
|
|
8:10 Puławska, czekam na lawete, to już chyba 3 raz będzie. Jedyny plus, że na koszt mechanika:) Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba sprzedaż tego paździerza, bo już nie mam do niego nerwów. |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-08-14, 11:43
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Mam taki problem że po konkretnym nagrzaniu silnika zaczyna przerywać, trzeba przejechać z 20-30 kilometrów żeby problem wystąpił. Potrafi zgasnąć i trzeba chwilę zakręcić żeby zapalił, a jak chwilę odpocznie znowu można jechać. Wymieniłem cewkę i kondensator na aparacie, przerwa na rozdzielaczu ok, czasem delikatnie zaiskrzy na stykach. Co jeszcze można podejrzewać?
Ogólnie auto pali ładnie, żwawe...
EDIT: wydaje mi się że za mocno się grzeje ale ciężko mi to ocenić. Termostat otwarty, trąba słonia na miejscu, po zagrzaniu występował samozapłon. Co może powodować nadmierne nagrzewanie o ile w ogóle występuje? |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-08-14, 15:53
|
|
|
Wykręć świece , sprawdź kolor świecy .Pasek klinowy dobrze napięty ? Takie gaśnięcie silnika powodują przegrzane zaworki pompy paliwowej . |
_________________
|
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-08-15, 02:40
|
|
|
Wykręce i sprawdzę świece, pasek napięty. Przegrzane zaworki, czyli co, zmienić pompkę? |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
kjub
ziomy rezerwy szpachla master
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-06-04, 15:47
|
|
|
Podepnę bo też mam podobny problem.
Silnik w sumie złożony od nowa. Odpala idealnie, równo i cicho pracuje. Zagrzeje się, spuszczę ssanie i dalej jest ok. Wyjadę z garażu, zrobię 200m i traci wolne obroty, nierówno pracuje. Muszę mu ssanie podciągnąć bo nie da się jechać. Mimo to wkręca się na obroty szybko i równo ciągnie. |
_________________ Architektura wnętrz Projekty Aranżacje Wizualizacje |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-06-04, 23:30
|
|
|
Przytkana dysza wolnych obr. |
|
|
|
|
|