.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik + skrzynia Bis / CC700 w FL / EL
Autor Wiadomość
dawid_zet 

Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2019-05-28, 12:25   Silnik + skrzynia Bis / CC700 w FL / EL

Witam

Nie mogę zebrać się za modyfikacje mojego FL, ponieważ dalej nie wiem jak to zrobić, żeby zrobić to raz, a porządnie dając przy tym dobry efekt mechaniczny jak i wizualny dla diagnosty przy przeglądzie.

Także, jak w temacie:

1. Jak bardzo różni się mocowanie silnika FL i Bis'a? Nie mogę znaleźć na ten temat wyczerpujących informacji w sieci. Wiem tylko, że buda Bis'a jest wzmocniona, ale nikt dokładnych różnic nie opisuje oprócz faktu istnienia podłużnic (albo google nie umie tego wyszukać :) ). Zapewne kształt komory jest trochę inny, i dojdzie kwestia mocowania wielu elementów, np. chłodnicy, ale można to jakoś ładnie wkomponować nad silnikiem skoro mamy tam miejsce, a silnik był by niższy.

2. Na temat mocowania skrzyni biegów FL vs Bis artykuł znalazłem, i to dość ładny. Można także przerobić skrzynię FL na Bis'a o ile ta w skrócie jest w miarę nowa rocznikowo i mocowania z Bis'a podejdą, a także przerobimy przekłożenie z 8/39 na 9/39 o ile to jest wszystko, co trzeba wiedzieć.

Teraz przejdźmy do dalszej części zagadnienia.

3. Znalazłem instrukcję krok po kroku jak zamontować skrzynię CC700 w maluchu, trochę jest przy tym zabawy, jest kilka opcji przeróbki, ale temat nie jest jakiś arcytrudny i w niewielkich pieniądzach można to ogarnąć. A temat skrzyni poruszyłem, gdyż:

4. Silnik CC700 kręci się w drugą stronę, ale poza kilkoma zmianami jest jednostką bliźniaczą z Bis'em. W zamian ma moc wyjściową 31 km. Tak więc odpowiedziawszy na pytanie nr. 2 - pytanie nr. 4 składa się z 2 części, i brzmi:

- Jak dostosować silnik CC700 do pracy w poziomie. Tzn. czy uda się go nam zamocować pod kątem 90' do skrzyni CC oraz jak z kwestią smarowania itp. Czy zmiany konstrukcyjne względem Bis'a są odwracalne bez poważnych ingerencji w silnik? Silniki CC są tańsze, i nie kombinujemy przy, jakby nie patrzeć, zabytkowej konstrukcji, która może przydać się komuś w odbudowie prawdziwego Bis'a.

- Czy łatwiejsze nie będzie po prostu wzięcie, niestety już nie taniego silnika z Bis'a i zrobienie go na moc CC przy użyciu podzespołów z CC? Takie tematy też widziałem, ale często były poruszane mało rzeczowo.
Ostatnio zmieniony przez dawid_zet 2019-05-29, 01:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-05-28, 13:32   

Mieszkam w okolicy, zawsze wiedziałem że w chrzanowie niektórzy biorą srogie piguły ale nie wiedziałem że aż tak :shock: :lol2:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2019-05-28, 13:37   

Zmarnowałem 4min mojego życia,próbując przeczytać pierwszy post ze zrozumieniem.Teraz zmarnuję 23s żeby napisać tą podpowiedź.

Zmień dilera lub bierz pół porcji.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-05-28, 22:08   

noo powiem stary masz.........poważne zwarcie w mózgu :facepalm:
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2019-05-29, 15:45   

Swap dla jednego konia, chłodnica nad silnik. Dobry plan!
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-05-29, 16:08   

Krótko takie coś wg większości nie ma sensu 😝
Lepiej kup sobie Bisa .
_________________

 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-05-29, 18:09   

Z tych wszystkich pomysłów (chyba) najszybciej będzie przełożyć silnik wraz z skrzynią z CC700, chociaż to i tak level wyżej jak odrestaurowanie Bis-a
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16