.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 650
Autor Wiadomość
zoltek1 
Zoltek1

Wiek: 26
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-05-17, 13:06   Remont silnika 650

Witam
Chciałbym się was zapytać Jakie są momenty dokręcania śrub w silniku. Panewki korbowodowe, główne, koło zamachowe. Głowicy akurat mi nie potrzeba bo wiem :D A i jeszcze jakim olejem zalać praktycznie nowy wyremontowany silnik minerał czy półsyntetyk?
 
     
Nikita 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 255
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-05-18, 07:52   

Momentu teraz ci nie powiem bo nie mam książki przy sobie, ale jeżeli chodzi o olej to jak whremontujesz wszystko z tego co rozumiem to możesz łac co chcesz. Ja po generalnym remoncie zalalem swojego półsyntetykiem 10w40.
_________________
Było sporo a jest:

FIAT 126p town 2000
FIAT 126p 650 1989
BMW 525d E39 2002
Romet Ogar 202 0,5 2014
 
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2019-05-18, 15:19   

Na 5W40 będzie jeszcze lepiej :) Jak już go dotrzesz na 10w40 później możesz śmiało zalewać pełen syntetyk, nic nie wybuchnie, a będzie pracował jak pszczółka. Co do wycieków: sytuacja ma się identycznie jak do rozgrzanego minerała bo obydwa typy mają w temperaturze roboczej zbliżone parametry, z oczywistą przewagą tego pierwszego. Współczesne oleje mineralne zawierają też dokładnie takie same dodatki płuczące jak syntetyki zatem wypłukiwanie zbawiennego nagaru uszczelniającego będzie zachodzić tak samo :E To o czym tu piszę zostało sprawdzone empirycznie w temperaturach -30 i +30*C podczas codziennej eksploatacji wkoło komina i tras przez całą Polskę - od morza po góry, z zachodu na wschód i w drugą stronę, a niekiedy też po przekątnej :luj: Zauważalnie spada też apetyt na olej. Ile dokładnie to nie sprawdzałem, wolę żyć w błogiej nieświadomości, ale różnica w częstotliwości dolewek jest widoczna.
Odnośnie dokręcania Klimecki podaje:
- Koło zamachowe oraz nakrętki śrub korbowodów: 34Nm,
- "Klawiatura": 24Nm.
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
Ostatnio zmieniony przez Kubica 2019-05-18, 17:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 225
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-05-18, 16:24   

Tak jak Kubica napisał - widzę, że przekonałem do syntetyków :twisted: Znajomi w większości zalewają swoje silniki lepszymi i gorszymi 5W40, jedno jest pewne - silniki malucha (jak i mojego poloneza, 125p i każdego innego auta) pracują na nich zdecydowanie lżej i lepiej. Więc się nie ma co zastanawiać, tylko lać :) Jak dużo jeździsz w zimę, można zalać nawet 0W40. A jeśli nie - najbardziej uniwersalny 5W40 np. valvoline, lub nawet lotos (mineralne i półsyntetyki robią szajsowate, ale "syntetyczny" 5W40 daje radę).
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15