.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Patenty / life-hack`i / porady + ciekawe narzędzia
Autor Wiadomość
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-31, 09:50   Patenty / life-hack`i / porady + ciekawe narzędzia

Wpadłem na pomysł, by spróbować stworzyć kompendium wiedzy wynikającej z naszego doświadczenia w różnych branżach. Każdy z nas ma różne patenty na przyspieszenie, albo ułatwienie sobie prac przy naszych autach. Może uda się tą wiedzę zebrać w jednym miejscu.
Żeby to klarownie posegregować proponuję pisać odpowiedzi z tytułem "działu".

Działy:
1. NARZĘDZIA
Opis narzędzia, które przyspiesza pracę. Co to jest, jak działa, co usprawnia, gdzie kupić i za ile plus opinia na temat samego narzędzia i jego użytkowania.
Można też wrzucić opis narzędzia, które się samemu stworzyło.
Np.:
Piła szablasta tzw "lis"
- Piła z brzeszczotem umożliwiające cięcie czołowe (zdjęcie)
- Umożliwia wycinanie w karoserii , z racji kształtu i zasięgu noża, można ciąć głębiej jak kątówką. Dużo tańsza w eksploatacji od kątówki (ilość zużytych tarcz). Bardziej precyzyjna, bezpieczniejsza - nie iskrzy. Kupiłem w sklepie X , kosztuje X.

2. PROCESY
Opis czynności, która składa się z kilku etapów. Krok po kroku, mile widziane zdjęcia.
Np.:
Lutowanie rurek miedzianych do układu chłodzenia w SWAPie
-Opis sprzętu
-Opis przygotowania materiału
-Opis samego procesu lutowania
-Kilka wskazówek dla początkujących (typu, jak miedź zmienia kolor na świecący czerwony to nie dotykać :E )

3. SZTUCZKI
Krótki opis czynności, która albo zrywa schemat wykonywania, lub go poprawia
Np.:
Demontaż końcówki drążka kierowniczego w 126p.
-Krótki opis- sposób, narzędzia, uwagi.
(Uderzamy jednocześnie dwoma młotkami w zwrotnicę na wysokości stożkowej części sworznia. W razie jakby młotek mocno odskoczył i spadł czynności nie wykonywać w japonkach lub innych laczkach)

Proszę moderatorów o podwieszenie tematu.
Ostatnio zmieniony przez xemup 2017-10-31, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2017-10-31, 16:27   

Przyklejam :)
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-02, 14:48   

No dobra, zaczynamy. Jako, że ja mam sporo ciekawego sprzętu, to wrzucam dziś fajne:

NARZĘDZIE
Kickster zwany inaczej Boosterem, Kick starterem itp. czyli bateryjka do awaryjnego odpalania auta z wyładowanym akumulatorem.
Ten konkretny to Navroad Nexo, 6000mAh.
Odpala totalnie wyładowane silniki do pojemności 2,0. radzi sobie nawet z 3litrową Vka która miała akumulator jeszcze dychający. Ogólnie służyć może jako power bank, ma 2 wyjścia USB, ładuje się go złączem micro USB np ładowarką do smartfona. Po podłączeniu klem z zestawu zakładamy na akumulator i kręcimy. Napięcia starcza na 3-4 próby odpalenia, więc jak za pierwszym razem nie zaskoczy, to jeszcze nie koniec świata.
Najfajniejsze w tym urządzeniu to jego gabaryty. 140/80/15mm i masa jakieś 250-300 gram, czyli spokojnie mieścimy w kieszeni.
Cena 160zł więc całkiem przystępna. Osobiście bardzo polecam. Sam nie wierzyłem, że takie maleństwo zakręci wałem w czymś większym, jak w 650tce, ale radzi sobie na tyle, że kable od klem są ciepłe po 2 strzałach :E

 
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-11-26, 16:06   

Narzędzie:
<brak foto> :D
Dwa narzędzia które ułatwiają i przyspieszają odpowietrzanie hamulców kiedy nie ma drugiej osoby do pomocy:
a.) Zakrętka zbiorniczka z wentylem rowerowym. Tego patentu jeszcze nie próbowałem, ale czytałem na innym forum i wydaje mi się że ma prawo całkiem dobrze działać. Nakręcamy tak spreparowaną zakrętkę i pompujemy do 1-2bar. Po odkręceniu odpowietrznika ciśnienie popchnie płyn do cylinderków/zacisków.
b.) wężyk z zaworkiem jednokierunkowym. Metoda taka sama jak przy zwykłym odpowietrzaniu, słoiczek, wężyk, odpowietrznik, z tym że zamiast wężyka jest wężyk z założonym w połowie zaworkiem jednokierunkowym. Zakładamy zestaw, odkręcamy odpowietrznik i pompujemy gejem bez konieczności ciągłego zakręcania i odkręcania odpowietrznika.
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-04-10, 10:28   

Spawanie aluminium zwykłym migomatem.

Potrzebne:
Migomat pracujący z gazem osłonowym
Teflonowy pancerz prowadzący drut
Rolka prowadząca do aluminium
Argon

Największym problemem technicznym to swobodne i płynne podanie drutu.
Pancerze do stali to stalowe "sprężynki" niczym nie różniące się od pancerzy linek gazu czy ssania w naszych maluchach. Drut stalowy jest na tyle sztywny, że radzi sobie z oporem. W przypadku aluminium drut jest miękki i przy tylko lekkim oporze zatrzyma się, a rolka zrobi z niego mały kłębek. Rozwiązaniem jest prowadnik teflonowy, który można kupić na allegro za 30-50zł.


Jeśli posiadamy migomat ze złączem euro to wymiana nie jest aż tak problematyczna, w przypadku bardziej prymitywnych spawarek typu Bester1600, trzeba rozchylić płaskim wkrętakiem blaszkę w kształcie 6ciokątnej gwiazdy by wyciągnąć tuleję i z niej dopiero wyjąć prowadnice i wsunąć nową. Należy pamiętać, że tym połączeniem przekazywany jest ładunek o dużym amperażu więc należy solidnie ścisnąć to połączenie a w razie problemów można wspomagać się lutowaniem.
Prowadnik teflonowy można stosować do każdego rodzaju drutów spawalniczych.

Druga sprawa, wprawienie drutu w ruch.
Drut stalowy przesuwany jest za pomocą rolki napędowej z naciętą bruzdą w kształcie litery V i łożyskiem które dociska ten drut. Aluminium ma to do siebie, że jest miękkie więc aby je skutecznie podać i zarazem nie zmiażdżyć należy stosować rolki dedykowane do ALU z wycięciem w kształcie litery U. Na allegro za 30-40zł, potrzebna jedna sztuka w przypadku Bestera.
Nie zawsze rolka idealnie pasuje, czasami trzeba np dać podkładkę , by dobrze ją ustawić, ważne to średnica zewnętrzna, wewnętrzna i szerokość wpustu pod klin.



Aluminium jest już na tyle wymagające, że zwykły dwutlenek ani mieszanka sobie nie poradzą, koniecznym gazem osłonowym jest argon.
Tyle z teorii.

Od strony praktycznej:

Jeśli wybieramy prowadnik, lepiej kupić o delikatnie większym rozmiarze, więc np dla drutu 1.0mm prowadnik lepiej dać 1.2
To samo w przypadku dyszy prądowej, też lepiej radzi sobie drut 1.0 na dyszy 1.2, bo przy 1.0 czasami drut potrafi się zakleszczyć przy dłuższym spawaniu.
Drut 1.0 lżej dociśnięty rolką 0.8 lepiej sobie radzi jak mocno dociśnięty rolką 1.0
Dyszę gazową należy wysunąć możliwie jak najdalej, by pozostawić przestrzeń dla drutu, by odłączył się po skończeniu spawania dalej niż w dyszy prądowej :)
Spawanie aluminium jest wymagające, przyzwyczajeni do posuwu dla stali możemy być zaskoczeni, że podczas spawania strasznie grzeje się dysza prądowa. Nie bać się dawać dużo większego, nawet dwukrotnego posuwu.
Ze względu na to, że świeżo postawiona spoina nie żarzy się na czerwono jak stal, polecam maskę z automatycznym zaciemnieniem ustawioną na jak najmniejsze zaciemnienie.
Aluminium bardzo szybko płynie podczas spawania, więc należy sobie albo robić przerwy albo spieszyć się ze spawaniem. Jeśli spawamy grube elementy przydaje się wstępne podgrzanie materiału, lub stosowanie tzw rozbiegu.
Druty aluminiowe są dostępne na allegro, za rolkę 2,5kg która ilościowo odpowiada 5kg stali wydamy ok 80zł.

Wygląd i wytrzymałość spoin:
Profesjonalne migomaty do aluminium stosują tzw pulsowe spawanie, czyli spawają prądem zmiennym o dość wysokiej częstotliwości. Pozwala to rozbić tlenki aluminium na powierzchni materiału. Zwykły stałoprądowy migomat jest w stanie zrobić silną i wytrzymałą spoinę, ale jej wygląd pozostawia wiele do życzenia. Jeśli chcemy mieć mocne spoiny stosujemy drut z dodatkiem magnezu (AlMg4 AlMg5) i dość duży prąd, potem spoiny szorstkujemy druciakiem mosiężnym lub z nierdzewki.
Jeśli zależy nam na ładnej spoinie, ale jednak bardziej miękkiej dobrym rozwiązaniem jest druk z dodatkiem krzemu (AlSi) Jest bardziej miekki więc i prąd należy dać mniejszy.
Jeśli chodzi o wytrzymałość, nie powinniśmy się martwić, że drut AlSi da nam słabszą spoinę, bo to determinuje przede wszystkim przetop. W większości amatorskich zabaw w spawanie alu mamy do czynienia z miękkim aluminium od którego AlSi i tak jest twardsze.
Ciekawostką zachowania aluminium pod obciążeniem, jest to, że pęka tam, gdzie jest naprężenie, a nie gdzie materiał został przegrzany, jak to bywa w przypadku stali, najczęściej wzdłuż spawu.

Dla przykładu:
Bester 1600
Drut AlSi 1.0mm
Posuw na 7mke
Argon 7l/min
Prąd 2jka (z 4)

Jak się dłużej przytrzyma spust pistoletu to wychodzi takie coś:

:E
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16