Cieknąca skrzynia od strony silnika |
Autor |
Wiadomość |
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-10, 15:23 Cieknąca skrzynia od strony silnika
|
|
|
Witam, pytań mam dużo, ale zadam dwa główne do Was Koledzy.
Od jakiegoś czasu coraz mocniej mój Maluszek zaznaczał teren, ciekło olejem pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.
Wyjąłem silnik, wszystko w oleju, sprzęgło, koło zamachowe itp.
Teraz pytanie. Ciekło przez tą część zdemontowaną z ośki (wałka) który wychodzi ze skrzyni biegów, na zdjęciu wewnątrz widać sparciały i uszkodzony zimmering. Jak się do niego dostać.
tu zdjęcie z profila, przykręcone jest to do skrzynia śrubką 10
I teraz pytanie numer dwa. Na żółto zaznaczyłem trzy miejsca, obok koła zamachowego, zalepione one były czerwonym silikonem, z ciekawości usunąłem silikon, zobaczyć co pod nim jest i ukazały się te dwa ,,kapsle" i jeden malutki otworek, tak jakby taka wkręcona na imbus śrubka. Nic z tego nie ciekło, nie wiem po co to było zaklejone, jak jest u Was, te kapsle się wymienia?
dziękuję za pomoc, pozdrawiam |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-03-10, 17:23
|
|
|
W tym prowadzeniu łożyska oporowego troche sie trzeba pomocować żeby wymienić uszczelniacz, ale tak naprawde potrzebny jest młotek, pobijak i imadło, przez tą węższą częś trzeba wybić ten gruby miedziany pierścień i uszczelniacz wałka sprzęgłowego.
A te zaślepki/ korki może ktoś profilaktycznie zakleił są akurat w miejscach gdzie przepływa olej smarujący wałek rozrzadu.
Widziałem też już raz silnik który był tak zaklejony ale hermetykiem nie sylikonem. |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-10, 18:09
|
|
|
Dzięki Kolego za odpowiedź, dokładnie jest tak jak piszesz. poczytałem po necie i w książkach i wymiana tego uszczelniacza potrafi być wymagająca
Zamówiłem nowy, to jest wspornik wałka sprzęgłowego
A zaślepki pewnie tak jak mówisz, zrobione zostało to profilaktycznie, bo wycieków tam nie było.
Pytanie mam odnośnie koła zamachowego, montuje się je na jakieś znaki???? czy jak leci??? |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-11, 00:08
|
|
|
Koledzy podpowiedzcie jak ten zamach zamontowac?? Są jakieś znaki?? |
|
|
|
|
vundo
Wiek: 30 Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-03-11, 00:31
|
|
|
Fotki z książki, powinno się sporo wyjaśnić + gdyby były kłopoty przy montażu sprzęgła.
https://imgur.com/a/MFFl80D |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-11, 04:34
|
|
|
Mega dzięki. Zwrot zewnetrzny tłoka to rozumieć jako GMP? |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-11, 04:38
|
|
|
Zwrot zewnetrzny to GMP. Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-11, 22:49
|
|
|
Pamiętaj że przy montażu tarczy sprzęgłowej też jest ważny znaczek GMP; najczęściej kółeczko od wewnętrznej strony docisku. |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-13, 20:57
|
|
|
Nie znalazłem na starym i nowym docisku żadnego znaku, masz Kolego jakieś zdjęcie? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-13, 21:10
|
|
|
Znaczek (kółeczko) jest od środka na listkach. |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-14, 13:46
|
|
|
Sprawdziłem docisk, nic takiego nie ma. Jest to gdzieś podparte jakąś literaturą? |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-16, 17:21
|
|
|
Panie i co z tą literaturą, jest gdzieś coś takiego??? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-17, 17:19
|
|
|
Tutaj widać ten znak (kółeczko) link |
|
|
|
|
mk998
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-03-18, 10:43
|
|
|
Gdzie dokładnie? kółeczek jest pełno |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-05-04, 20:25
|
|
|
Mam podobny problem, mianowicie zrobiłem uszczelnienie półosi i wlałem olej syntetyczny, nastepnie podczas jazdy w góry z Kielc sprzęgło zaczęło się ślizgać. Czy może być jakieś inne podejrzane miejsce z którego mógł pójść olej na sprzęgło? Czy tylko ten simmering i po sprawie? Zakładam, że to wina skrzyni, bo w silniku olej zawsze był ten sam a sprzęgło trzymało. |
|
|
|
|
|