Wymarzona Zastava 1100p Mediteran. |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-02-14, 21:14
|
|
|
Dziś poskładałem sobie na przyszłość maglownicę z Ibizy 021. Założyłem nowe końcówki drążków z nakrętkami oraz odświeżone obejmy z nowymi gumami.
Składam też układ paliwowy w komorze silnika. Muszę poprawić ten nieszczęsny dolot, przerobić rozpórkę kielichów - musi mieć kształt trapezu aby szła pod dolotem. Planuję też przerobienie uszczelnienia półosi, na wyjściu z skrzyni.
Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, będę miał dwa "rare graty" do tego wózka. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-02-19, 13:39
|
|
|
Drobne prace porządkowe.
Usunąłem przewód od wspomagania hamulców razem z kolankiem, zaślepiłem go śrubą M14 z oringiem. Ten sam los spotkał elektrozawór pochłaniacza par paliwa i rurki od niego. Założyłem też odpowietrznik do chłodnicy z SC oraz podłączyłem porządnie przewody paliwowe.
Zacząłem też układać elektrykę. Przykręcana w Sienie podstawa bezpiecznika pompy paliwa i jej przekaźnika, została wspawana w podstawę akumulatora. W plastiku osłaniającym wywierciłem dziurę na montaż jednego z złączy wiązki.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-02-19, 14:23
|
|
|
Idziesz do przodu 👉 😅 |
_________________
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-02-27, 17:35
|
|
|
Wpadł nowy grat.
Nówka stabilizator pod skrzynię pięciobiegową. Z fabryczną nalepką Zastavy. Rzecz dosyć niespotykana u nas w kraju.
Stabilizator ma charakterystyczne obniżenie, nie występujące w naszych krajowych Zastavach 1100p, wyposażonych w skrzynię IV. Dzięki temu nie będzie on uderzał podczas jazdy w większą obudowę skrzyni V.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-02-27, 18:10
|
|
|
Ot ciekawe 😁 |
_________________
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-03-17, 22:37
|
|
|
Aktualizacja.
Zamontowałem z tydzień, półtora temu stabilizator. Widać jak omija obudowę skrzyni.
Złożyłem też półosie. Krzyżaki od Sieny 1.4 8V, same półosie są seryjne z przegubami od Zastavy tak samo jak nowe manszety. Zobaczę ile, to wytrzyma, ale pewnie niedługo.
Po założeniu półosi wziąłem zacząłem wlewać olej. Wybrałem najtańszy orlenowski hipol, bo nie wiem w jakim stanie jest skrzynia. Skrzynia ma go w sobie około 3,75 litra. Przy okazji trochę się namęczyłem z korkiem wlewu, który ktoś kiedyś uszkodził. Ledwo go odkręciłem zapierając się nogą . Od razu został zmieniony na korek z 1100 pod kluczyk 17mm.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-03-25, 19:02
|
|
|
Chciałem założyć przekładnię kierowniczą z końcówkami, ale okazało się, że nie pasuje. Jest za długa, nawet przy maksymalnym skręceniu regulacji. Tak patrzę. O co chodzi? Porównałem zwrotnicę Zastavy i Ibizy okazało się, że mają różne wąsy do końcówek drążków. Postanowiłem skrócić drążki 3,5cm i zrobić dłuższy gwint o około 5cm. Tak to wyszło. Na drugi dzień zamontowałem to wszystko, ustawiłem na oko i....
Wyruszyłem w drogę pierwszy raz po swapie.
To było straszne przeżycie. Po wyjechaniu z podwórka na ulicę, chciałem przyspieszyć, a tu jak coś mi z tłumika nie strzeli i silnik zaczął przerywać, więc cyk dwójeczka i jedziemy, niestety dalej, to samo. Po chwili sobie przypomniałem, że mam z przodu zaciski bendiksa, które długo stały więc się opamiętałem z gazem w podłogę. Wróciłem na podwórko, auto nie reaguje na gaz. No tak, paliwo się kończy i pompa zaczyna ciągnąć powietrze, dlatego się dławi. Podjąłem ważne inwestycje jak bańka z 10 litrami benzyny 95. Zalałem odpaliłem i wyjechałem na ulice. Hmm... prowadzi się względnie, hamulce piszczą, opony piszczą, kierunki nie odbijają fabrycznie, ale tak się całkiem zbiera. Ludzie się gapią, nie wiedzą co się wyczynia, że ktoś gania śmietnikiem po dzielni.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-03-25, 19:42
|
|
|
Ogarniesz to 😈
A co to za Żukosław ze zgnitymi progami 😎 |
_________________
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-03-25, 20:51
|
|
|
Ogarnąć się ogarnie, tylko kwestia czasu.
A Żul, to mojego taty, który pokazywałem w Hyde Parku. Najdroższy durszlak w jego życiu. Jak rozebrał pakę w czwartek, to do teraz nie wie za co się wziąć. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2019-03-25, 23:53
|
|
|
Już jeździ , bardzo dobrze. Tylko czekać aż dopracujesz resztę, taki silnik powinien nagniatać w tej budzie . |
_________________
|
|
|
|
|
Dawdzio
Wiek: 25 Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2019-03-26, 20:13
|
|
|
Odbijanie kierunków to najwspanialsza rzecz, jaka tylko może się zepsuć w Fiacie (i podobnych). W Cinquecento mam to sprawne i co chwilę mnie trafia szlag. Podjeżdżasz do skrzyżowania po łuku - wyrzuca. Chcesz wrzucić przy lekko skręconych kołach - nie da się, bo "wyrzucacz" blokuje. |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-04-10, 22:11
|
|
|
Wpadło na pokład Monte Carlo 31cm, chyba najmniejszy model jaki był. Jak dla mnie wygląda spoko.
Aby klakson działał, musiałem założyć lekko zeszlifowany pierścień plastikowy ze sprężynkami od Cinquecento.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2019-04-11, 00:50
|
|
|
Podoba mi się podejście do tematu, modyfikacje ale z głową 👍 |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-04-11, 21:58
|
|
|
Czasem mi głowy zabrakło przy niektórych modach, więc nie jest tak kolorowo, ale z biegiem czasu będę, to poprawiał.
A teraz czas na deser.
Jeszcze zanim kupiłem Zastavę upatrzyłem sobie pewne kółka. Problem był w tym, że dostęp do nich jest dosyć utrudniony i nie pasują pod rozstaw fiatowski, temat porzuciłem, dałem sobie z tym spokój, kupiłem Borbety i Polonezowskie trispołk. Teraz jak widać stoi na stalówkach, ale...
To mi nie dawało spokoju, jak widziałem auta na tych felgach robiło mi się dobrze na serduszku i koniec końców postanowiłem je kupić i założyć do 1100p. Zapłaciłem już za nie znaczną część kwoty. Czekają teraz na wysyłkę do Polszy.... z Japonii.
Mowa o felgach Hoshino Impul w 14 calach i może dla niektórych wąskie 6,5 cala szerokości. Dzisiaj dostałem informację, że zostały pomyślnie kupione. Będę niestety musiał na nie poczekać około 3 miesiące, ale już jestem mega zadowolony.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
harry37
Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 257 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-29, 03:22
|
|
|
Gdzie dorwałeś kiere ?
Marzy mi się taka do 126p |
_________________
|
|
|
|
|
|