Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy w tym przypadku warto wymieniać wydech?
Autor Wiadomość
pawelor 

Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-10, 19:02   Czy w tym przypadku warto wymieniać wydech?

Witajcie,
Opiekując się swoim Maluszkiem staram się utrzymać go nie tylko w jak najlepszym stanie technicznym ale i wizualnym. Dlatego też zastanawiam się nad wymianą wydechu.
Mój obecny jest sprawny, prawdopodobnie jeszcze oryginalny 1983 r. (ale pewności nie mam).
Wygląda jednak tak jak na poniższych dwóch zdjęciach:
https://ibb.co/x7V357v
https://ibb.co/hy73ZsF
Z jednej strony obecny jest porządnie skorodowany, z drugiej nie wiem jak jest z jakością nowych, dostępnych na Allegro no i nigdy nie wymieniałem wydechu. Czy są przy tej czynności jakieś pułapki, trudne elementy, na co uważać?
Przypuszczam, że opinie będą różne, ale wdzięczny będę za wszystkie: warto go w tej sytuacji ruszać? A może można jakimś srebrnym sprajem machnąć? :)

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
vundo 


Wiek: 25
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 64
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-10, 19:42   

Polmostrów robi wydech do malucha i jeśli nie garażujesz auta, to na następny sezon będziesz miał tłumik w kawałkach lub przynajmniej ładnie udekorowany rdzą. Zresztą o czym mówimy, mój brat kupił sobie do Volvo wydech, też Polmostrów i po roku jeden tłumik jest już dziurawy - ryczy w środku jakbyś jechał Borewiczem albo 125p, auta oczywiście nie garażuje.

No i standardem są obejmy, które pasują do wszystkiego tylko nie do tłumika :lol2:
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1042
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-03-10, 20:22   

Jak szczelny to odlecieć oczyścić i pomalować , a i tak po czasie ruda wyjdzie. Jak dziurawy wymienić .
Filozofi nie ma 8 śrub do odkręcenia .
Pa w tych czasach ocynk i metal już nie takiej jakości jak kiedyś
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1562
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2019-03-10, 21:48   

ja bym tego zardzewiucha nie wymieniał nigdy w życiu,on z tą rdzą powierzchniową jeszcze sto lat będzie służył
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
pawelor 

Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 16:24   

W takim razie nie będę się wygłupiał i zostawiam jak jest - ze szlachetnym powierzchniowym nalotem rdzy :)

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
Paweł M-11 


Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 266
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-03-12, 17:10   

Kiedyś psiknąłem jakimś zwykłym tanim podkładem i ku mojemu zdziwieniu całkiem długo trzymał kolor.
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2019-03-13, 13:30   

odkrec,wyczysc i daj ocynkowac galwanicznie,bedzie wygladal jak nowka
 
     
pawelor 

Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-13, 17:11   

Dziękuję, to jest rzeczywiście pomysł. Zapisuję na liście tematów do wykonania :)

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
Dawdzio 


Wiek: 20
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2019-03-14, 23:55   

A wewnątrz tłumika resztki kwasu będą żarły blachę. Właśnie z tego powodu nie chciano mi ocynkować wahaczy do Trabanta (puste w środku).
  
 
     
pawelor 

Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 00:14   

A jaki wpływ ma ocynkowanie na zużycie wydechu wewnątrz?
Nie wiem, w jakim jest stanie mój wydech wewnętrznie, ale wiem, że póki co jest sprawny - żadnych przedmuchów czy brzęczeń nie ma.
_________________

 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 200
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-03-15, 00:42   

Nie wiem ile ma temp puszka tłumika podczas pracy..Ale kolanka+początek wydechu na pewno wiecej niż 200 stopni..
Cynk trzyma się w granicach 200-250 stopni powierzchni,powyżej się łuszczy...
Tak ze nie wiem czy to ma sens :roll:
 
     
Dawdzio 


Wiek: 20
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2019-03-15, 08:25   

Myślę, że żaden. Problemem jest nie cynkowanie, a sposób w jaki wydech jest czyszczony podczas przygotowań do niego.
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2019-03-15, 09:33   

ja mam ocynkowane ogniowo wahacze w malcu i uwazam ze nie ma lepszego zabezpieczenia przed rdza na 50lat bo tyle mi dali gwarancji,sa w nim miejsca trudno dostepne ale ocynk ogniowy dociera wszedzie bo polega na zanuzaniu przedmiotu w ocynku o temperaturze 500stopni,obejmy tlumika mam tez ogniowo ocynkowane i jakos sie nie luszcza,mysle ze ocynk wytrzyma wiecej niz 500stopni
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2019-03-15, 09:38   

jezeli chodzi o tlumik to nie da sie go ocynkowac ogniowo ale da sie galwanicznie i nie w srodku bo ocynk galwaniczny daje zabezpieczenie na zewnatrz a nie w srodku,mysle ze spokojnie wytrzyma temperature w jakiej tlumik pracuje,dla pewnosci mozna zapytac tego kto to bedzie robil
 
     
pawelor 

Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-16, 07:01   

A czym pokrywane są te tłumiki fabrycznie, przy produkcji?
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14