Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
rejestracja SWAPa
Autor Wiadomość
ozyrys486 

Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 33
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-25, 09:45   rejestracja SWAPa

witam myślę od jakiegoś czasu nad swapem mojego maluszka ale wiem że są jakieś teraz problemy czy mugłby ktoś kto ma takie informacje wyjaśnic mi to jasno i zrozumiale
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 565
Skąd: tarnów
Wysłany: 2016-03-25, 18:00   

"Mugłby" a co by nie .. Jest nawet opisane w którymś temacie w dziale swap wiec odszukaj . Zejdzie ci z 5 minut
 
     
ozyrys486 

Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 33
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-25, 19:31   

bez urazy ale nie znalazłem takiego tematu z aktualnymi przepisami dlatego pytam
 
     
Defin 

Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 66
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2016-03-25, 20:01   

Rejestracja wygląda że tak powiem różnie. Wsadzasz silnik i jedziesz na przegląd 100 pln wraz z przeglądem na zmianę konstrukcji auta 80 pln. Taki przegląd przeprowadza tylko okręgowa stacja kontroli pojazdów. W moim przypadku wyglądało to tak że na jednej stacji gość zażyczył sobie::
1. Paragon lub faktura z warsztatu który tą usługę zrobił dodam że warsztat musi mieć uprawnienia na zmianę konstrukcji auta
2. Zaświadczenie z tegoż warsztatu że wszystko jest zrobione zgodnie z prawem.
Na drugiej stacji gość chce tylko opinię rzeczoznawcy. Po drodze mogą sobie jeszcze zażyczyć zważenia autka.Więc najbardziej przyda się szczęście oraz znajomi(stacja lub rzeczoznawca). Wszystko załatwia polska waluta.
Po przeglądzie jedziesz do wydziału i rejestrujesz.
 
     
lubelak.nl 
Mi to VOLVO....


Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 329
Skąd: noord brabant
Wysłany: 2016-03-26, 20:34   

ozyrys486 napisał/a:
witam myślę od jakiegoś czasu nad swapem mojego maluszka ale wiem że są jakieś teraz problemy czy mugłby ktoś kto ma takie informacje wyjaśnic mi to jasno i zrozumiale

przed swapem udaj się do WK i podpytaj. Może nie będą za bardzo w temacie i wystarczy tylko rozszerzony przegląd (taki jak do pjazdowych sprowadzonych zza granicy oraz zwykła opinia rzeczoznawcy.

Defin napisał/a:

Na drugiej stacji gość chce tylko opinię rzeczoznawcy. Po drodze mogą sobie jeszcze zażyczyć zważenia autka.Więc najbardziej przyda się szczęście oraz znajomi(stacja lub rzeczoznawca). .

Tak jak napisał Defin, udaj się do rzeczoznawcy, najlepiej do PZMOT i zapytaj o najlepszy i chyba najtańszy sposób by najprościej przeszczepić "pikawkę" bez latania, kombinowania i wydawania kasy za hugon wie jakie papiery.
_________________
Łoś w Maluchu.....
 
     
Piter7391 


Wiek: 26
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 879
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-29, 21:01   

Odświeżę temat, było to w 2016r więc mogło się pozmieniać przypuszczam że na gorsze :evil:
Mam nadzieje że wypowiedzą się osoby które przeszły temat ulegalnienia swapa.

Jak teraz wygląda sprawa z wbiciem inne pojemności do dowodu malucha, bo w innych autach można olać temat bo nie ma tak dużej różnicy w wyglądzie silnika jak w przypadku 126p.
Wystarczy ten rozszerzony przegląd czy trzeba kombinować z rzeczoznawcą?
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-02-13, 09:36   

Robi się coraz trudniej. Przepisy zmieniły się jak dobrze pamiętam w styczniu 2018 i przegląd rozszerzony o zmianie pojemności może wystawić jedynie Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów. Nadal można to dwojako robić i to właśnie zależy od diagnosty. Jeden zrobi przegląd rozszerzony i to już jest papier "święty" dla urzędu. Drugi zaś zażyczy sobie (niestety zgodnie z przepisami) fakturę na wykonanie modyfikacji przez firmę zabudowującą, czyli warsztat posiadający w swoim PKD wpis o możliwości modyfikowania samochodów. Większość warsztatów mechanicznych posiada taki wpis. Trzeba tylko wystawić fakturę gdzie napisane będzie, że zainstalowano silnik o mocy XX i pojemności XX , bo to są dane potrzebne do wpisania w dowód rejestracyjny.
Tak to wygląda na chwilę obecną, a spore zmiany szykują się z wprowadzeniem ustawy o przejęci stacji diagnostycznych przez TDT. Ta sama ustawa wprowadza też dyrektywę unijną, która zabierze się za cofanie liczników czy wycinanie DPFów. W tym przypadku zgodnie z poprawkami, które zgłaszano w grudniu 2018 i ustawodawca po części te poprawki uwzględnił, przeglądy rozszerzone naprawcze np po wypadkach i po modyfikacjach będzie mogła wykonać jedynie stacja TDT`u a tych stacji na razie ma być po 1 na województwo. Przepis jest z grudnia jako projekt ustawy, więc może się to odrobinę zmienić, ale patrząc na odrzucone poprawki raczej wejdzie to, co napisałem. Ustawa ma 960 stron, jakby komuś się chciało poczytać to jest na stronach rządowych.
Jeśli się nie mylę to 22 stycznia będzie ponowne czytanie ustawy.
Z moich informacji prywatnych, TDT jest kompletnie nieprzygotowany do objęcia tych stacji swoim nadzorem. Wszyscy szykowali się w grudniu na szkolenia i jakieś przygotowania ale skoro projekt trafił do kosza wszystko stanęło. Największym problemem TDT`u jest ogromna luka w pracownikach, bo ogrom ludzi jest w wieku przedemerytalnym a młodych nie ma bo nikt nie chce pracować na "stażu" przez pierwszy rok za okolice najniższej krajowej.
Co to wszystko w praktyce oznacza dla nas Swapowców? na pewno będzie jeszcze trudniej, bo stacja TDTu to już nie "nasz" diagnosta i będzie ciężko wytłumaczyć, że taka modyfikacja nie narusza konstrukcji, albo , że modyfikacja nie wpływa na bezpieczeństwo chociażby odnosząc się do homologacji pojazdu (np dobór układu hamulcowego do mocy silnika).
Swoją drogą coraz trudniej też jest znaleźć ubezpieczyciela, który ubezpieczy malucha np 1.1 , bo jemu system pozwala tylko na 652, ręcznie nie idzie wpisać pojemności. Z tego co wiem od znajomego diagnosty może też tak być w przypadku nowszej wersji CEPIKu , że system nie pozwoli wprowadzić innej pojemności jak 652.
 
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1062
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-02-13, 11:17   

Więc trzeba się spieszyć jak ktoś ma w planach swap.
Kiedyś przechodziły takie życzy jak przyczepki sam, zmiany konstrukcyjne np. Na cabrio . Teraz takich przeróbek nie da się zarejestrować.
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Piter7391 


Wiek: 26
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 879
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-13, 17:43   

To juz widze ze nie ma sensu sie bawic w swapa, chcialem to zrobic na spokojnie, pozadnie a nie na szybko zeby zdazyc przed przepisami. Trzeba szykowac kolejne modzone r2 i tyle.
Przepisy coraz gorsze, wprowadzamy unijne dyrektywy bez opamietania, u nas sam-a nie ma szans juz zrobic, a w angli mimo ze mieli ten sam przepis unijny co u nas, nadal mozna sobie zbudowac samochod.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14