Marian |
Autor |
Wiadomość |
Bouli
Dopiero zaczynam
Dołączył: 07 Wrz 2018 Posty: 9 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2018-09-07, 13:39 Marian
|
|
|
Cześć,
chciałbym Wam przedstawić Mariana
Sam pomysł Maluszka pączkował mi w głowie od już dobrych kilku lat. Kiedyś wpadłem że fajnie by było mieć takie cudo i grzebać sobie w nim z dzieciakami jako fajny pretekst żeby spędzać z nimi więcej czasu. Ubzdurałem sobie, że kupię coś do roboty i przez kilka lat doprowadzę go do super stanu a potem zostawię dzieciakom i z tego względu chciałem mieć rocznik 81 (mój) albo 83 (Żony).
Luźno sobie szukałem w otomoto i w pewnym momencie wpadł mi w oko poniższy egzemplarz. Mimo, że opis w ogłoszeniu był dużo bardziej optymistyczny i w pewnym momencie chciałem go odpuścić ale suma sumarum skusiła mnie wersja i akceptowalna cena i po kilkudniowych negocjacjach postanowiłem go kupić i oto jestem
Marian jest z 81 roku, jest to wersja 650K 'przemianowana' z Personal 4 (VIN wbity w bagażniku zaczyna od ZFA). Grzana tylna szyba, uchylne okna z tyłu, szerokie plastiki na klapie (nie wiem czy to coś extra czy nie), klapa zwykła, nie bambino, brązowa deska, podłoga i boczki (również z tyłu), siedzenia z żółto-brązową jodełkę, niestety fotel kierowcy to czarny skajłoker Będę musiał upolować go teraz jakoś. Kolor biało beżowy, nie wiem czy oryginalny
Silnik w dowodzie 600 a z oznaczeń na silniku wychodzi że chyba 650. Kolejna rzecz do rozkminki co z tym zrobić
Poniżej foty jeszcze przed czyszczeniem. Na razie został umyty i odkurzony. Zaraz wyląduje w garażu i pewnie w tym roku nic z nim nie zrobię. Może w zimie zmienię mu wszystkie płyny, sprawdzę hamulce itp. Muszę też wymienić/naprawić pompkę paliwa i wyregulować gaźnik. Szukam też w międzyczasie brakujących rzeczy jak np ww fotel, ramka radia i przycisków deski, półka nad nogi pasażera, nowe bębenki tak żeby mieć 1 klucz do wszystkich 4 zamków.
Blachy na zdjęciach nie wyglądają najlepiej ale z tego co zacząłem skrobać to większość rdzy jest mniej lub bardzie powierzchniowa. Póki co dziur na wylot nie ma. Podłoga jest chyba w niezłym stanie jak na moje oko (oglądałem go sobie jak był na lawecie).
Generalnie będę się teraz doktoryzował co powinien mieć a czego nie. Co jest ori a co przeróbką, więc będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Docelowo chce go zrobić na żółte blachy ale nie wiem (tez muszę to sprawdzić) czy zrobić go tak jak najprawdopodobniej wyjechał z fabryki (czyli pewnie czarne zderzaki i grube listwy na bokach) czy zrobić go jak w epoki ale tak jak mi się podobał (np chromowane zderzaki i lusterko). Pożyjemy, zobaczymy
Poniżej trochę fotek
|
|
|
|
|
Trefl
Wiek: 25 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 345 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-09-07, 14:01
|
|
|
Na pewno ma potencjał Typowy odrzut z eksportu. Listwy mogły być ale być nie musiały. Jeśli drzwi nie były wymieniane to pewnie podczas blacharki można poszukać śladów po otworach. Te listwy podobnie jak zderzaki miały nazwę P4 bo pierwotnie były montowane w Personal4. Fotele skajowe w Polskiej wersji były czarne, beżowe, miodowe, groszkowe ale to w biedniejszych wersjach szło. Oryginalny materiałowy fotel jak sie poszuka można jeszcze dorwać. Ciekawa jest ta naklejka na tylnej szybie. Kolor a konkretnie kod można na tabliczce w bagażniku sprawdzić. Powodzenia w dalszych pracach |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-09-07, 16:48
|
|
|
Jak pisał przedmówca 😂
Listwy nie musiały być
Zarąbisty maluch jest 😈 |
_________________
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2018-09-07, 19:50
|
|
|
Fajny wygląda prawie jak mój "piasek pustyni"
Jak będziesz chciał na zolte to silnik MUSI być ori 600, nie wiem po co ale to indywidualna spr.
Prawy tył błotnik od fl wstawiany. |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
Bouli
Dopiero zaczynam
Dołączył: 07 Wrz 2018 Posty: 9 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2018-09-07, 22:29
|
|
|
Trefl napisał/a: | Ciekawa jest ta naklejka na tylnej szybie. Kolor a konkretnie kod można na tabliczce w bagażniku sprawdzić. Powodzenia w dalszych pracach |
Naklejka jest niestety mocno wypalona przez slonce Będę szukał takiej samej choć pewnie bedzie ultra ciężko Na tabliczce nie ma niestety wbitego koloru. Z tego co czytalem to chyba było to dosc czesto spotykane w tamtych czasach ale mogę sie mylić. Wyjdzie przy zdzieraniu lakieru
Inna sprawa ze nie wiem czy tabliczka jest oryginalna bo mam tam vin zaczynający sie na SUF a w bagażniku wbite jeat ZFA. Czy przy odrzutach z exportu tak było?
Tutaj foto, może zauważycie jakis szczegół który mógłby to rozsądzić
CZESIO1958 napisał/a: | 8"]
Zarąbisty maluch jest 😈 |
Dzięki, też sie nim jaram jak 150
zolwik napisał/a: | Fajny wygląda prawie jak mój "piasek pustyni"
Jak będziesz chciał na zolte to silnik MUSI być ori 600, nie wiem po co ale to indywidualna spr.
Prawy tył błotnik od fl wstawiany. |
Pytanie jaki byl naprawde silnik bo na tabliczce jest 650. 600 jest 'tylko' w dowodzie, może ktoś sie walnął, będę dochodził
A z blotnikiem to masz niezłe oko Dopiero teraz zauważyłem różnice i wygooglałem i rzeczywiście |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2018-09-08, 06:13
|
|
|
Wg mnie tabliczka nie jest ori, bo z ostatnich info od mojego rzeczoznawcy nr na ori powinny być bite od dołu.
Jak w dr i na budzie masz zfa to wiadomo że tabliczka z suf nie pasuje.
Pokaż nr silnika to spróbuję dowiedzieć się o numeracje. |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
Alfred 126p
Wiek: 36 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 324 Skąd: LPU
|
Wysłany: 2018-09-08, 07:40
|
|
|
zolwik napisał/a: | Wg mnie tabliczka nie jest ori, bo z ostatnich info od mojego rzeczoznawcy nr na ori powinny być bite od dołu.
Jak w dr i na budzie masz zfa to wiadomo że tabliczka z suf nie pasuje.
Pokaż nr silnika to spróbuję dowiedzieć się o numeracje. |
A nie było tak, że maluchy z tabliczkami z numerami wypukłymi były z Bielska.
A te z wklęsłymi z Tych. |
|
|
|
|
mlody mechanik
1997
Wiek: 24 Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 82 Skąd: Gołdap
|
Wysłany: 2018-09-08, 08:20
|
|
|
fajny malarek |
_________________ Był:
Fiacisz 1997
Jest:
Jednokolorowy Elegant '97
|
|
|
|
|
Bouli
Dopiero zaczynam
Dołączył: 07 Wrz 2018 Posty: 9 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2018-09-08, 09:25
|
|
|
A czy tabliczki nie uwiarygodnia np wpity znak znak kontroli jakości. Chciało by sie komuś wbijac to w nieoryginalną tabliczkę? Tak samo nity wyglądają mało chałupniczo. Słyszałem też opinie ze jak 'wracał' na polski rynek to musial mieć polską tabliczkę. Nie wiem na ile to prawda. Muszę kogos dorwać z ZFA i zobaczyć jak w innym egzemplarzu
Nr silnika poniżej
|
|
|
|
|
Pan Andrzej
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-08, 12:21
|
|
|
Dziwna ta tabliczka. Nie tylko nie zgadza się SUF, ale brakuje cyfry 0 na początku nabitego numeru. Może i jest oryginalna, ale wszystkie odrzuty z eksportu jakie widziałem miały tabliczki w języku włoskim z numerem ZFA. |
|
|
|
|
Trefl
Wiek: 25 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 345 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-09-08, 20:12
|
|
|
Silniczek to 650
Taka powinna być normalnie:
Co nie zmienia faktu że to dość dziwny przypadek. Może p. Kazio w fabryce przez pomyłkę nabił numery na krajową tabliczkę i dzięki temu autko zostało w kraju Ale to tylko przypuszczenia |
|
|
|
|
McGyver
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 329 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-09-09, 21:54
|
|
|
Tabliczka jest ok, spotkałem się kilka razy z takim samym przypadkiem jak u Ciebie. Co więcej, miałem kiedyś malucha z rocznika 1981, i miał to samo, że na tabliczce brakowało jednego zera. Miał ten maluch exportowe wykładziny i fotele, ale numer vin na nadwoziu zaczynał się od SUF
Alfred 126p napisał/a: | zolwik napisał/a: | Wg mnie tabliczka nie jest ori, bo z ostatnich info od mojego rzeczoznawcy nr na ori powinny być bite od dołu.
Jak w dr i na budzie masz zfa to wiadomo że tabliczka z suf nie pasuje.
Pokaż nr silnika to spróbuję dowiedzieć się o numeracje. |
A nie było tak, że maluchy z tabliczkami z numerami wypukłymi były z Bielska.
A te z wklęsłymi z Tych. |
Było odwrotnie. Ten maluch z tego tematu jest z Bielska.
Za to silnik masz z FL-a z roku 1994 z końca produkcji FL-ów |
Ostatnio zmieniony przez McGyver 2018-09-09, 22:03, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Trefl
Wiek: 25 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 345 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-09-10, 10:08
|
|
|
No to ciężko będzie. A czy ma jeszcze na klapie z tyłu emblemat 650K? Czy może właściciel zdążył wymienić klapę/znaczki? Bo na zdjęciach ciężko rozpoznać. |
|
|
|
|
McGyver
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 329 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:30
|
|
|
Trefl napisał/a: | No to ciężko będzie. A czy ma jeszcze na klapie z tyłu emblemat 650K? Czy może właściciel zdążył wymienić klapę/znaczki? Bo na zdjęciach ciężko rozpoznać. |
na powiększeniu widać, że ma znaczek 650K |
|
|
|
|
Bouli
Dopiero zaczynam
Dołączył: 07 Wrz 2018 Posty: 9 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2018-09-20, 16:24
|
|
|
K z 650K mocno wyblakło ale jest
A więc tak,
- tabliczka SUF bez zera,
- w bagażniku ZFA z zerem
- w dowodzie same cyferki 799034 bez SUF, ZFA i zera
Czy wg Was przy rejestracji jakoś to zgłosić? Zmienić to w dowodzie? Czy będę potrzebował jakichś dodatkowych papierów?
McGyver napisał/a: |
Za to silnik masz z FL-a z roku 1994 z końca produkcji FL-ów |
To w takim razie muszę jeszcze znaleźć silnik 600... ale to na spokojnie, muszę się najpierw nauczyć tego cuda
Oznaczenie na bloku 600 to FSM126A 076 tak? Możecie podzielić się jakiego numeru seryjnego albo coś muszę szukać żeby był pi razy oko z 81ego? |
|
|
|
|
|