Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Autor Wiadomość
Adi. 


Wiek: 20
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2533
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2017-04-15, 09:31   

Widzę wlepy LRK. Jak mojego skończę to pewnie spotkamy się na jakimś spocie ;)
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-04-15, 22:19   

Rocky napisał/a:
Hmmm... Z borbetami może być ciekawie ;)


W zasadzie Bobety są felgami "przejściowymi" zobaczę czy je jeszcze użyję. Smoory są całkiem spoko i nieźle wyglądają na 1100p.


Adi. napisał/a:
Widzę wlepy LRK. Jak mojego skończę to pewnie spotkamy się na jakimś spocie ;)


Na pewno. ;) Nie byłeś może na rozpoczęciu sezonu w Zielonej Górze? Parę samochodów z LRK tam było, ale tak to głównie Klasyki ZG.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 100
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-05-15, 22:51   

Rampula napisał/a:
Jest jakiś polski film z lat 80 gdzie gość pomyka białym Mediteranem, a przód ma z jakiejś hondy albo innego Japońca... Kojarzy ktoś tytuł??? Oglądałem dawno temu na yt






W sumie ten przód ma lepszy i bardziej aerodynamiczny, choć pochylenie szyby trochę przywodzi na myśl Poloneza z estetycznego punktu widzenia. Z tyłu jakby dać lampy z Ibizy, Fiesty Mk4 albo Astry sedan, to byłby bardzo nowoczesny. Sam jestem ciekaw kto skusiłby się dziś na taki projekt, czy to "śpioch", czy rajdowy.
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-08-12, 22:49   

Takie tam kończenie składania pierwszej "ewolucji" tego padła. Z zewnątrz zostało jeszcze założone lusterko "czarne rosyjskie", naprawiłem też instalację elektryczną, założyłem alufelgi z Poloneza parę jeszcze innych rzeczy też wyszło po drodze. Z zewnątrz na razie zostanie tak jak jest, z biegiem czasu będę cuś modził. Z przyjemniejszych rzeczy złożyłem prawie całe wnętrze oprócz boczków drzwi, do których muszę dorobić płyty. Zobaczcie jak ładnie Schrothy siadły. :E





_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-11-22, 22:45   

Pora lekko odświeżyć temat. Dzisiaj dotarła do mnie prosta rozpórka kielichów. Po luźnych przymiarkach wyszło, że nadwozie tym miejscu "uciekło" 2-2,5cm do środka. Trzeba będzie naciągać. :E

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-01-31, 21:35   

Jako, że w Zastavie się skończył z niewiadomych przyczyn silnik, postanowiłem go nie naprawiać, tylko zamontować coś mocniejszego. Po niedługich poszukiwaniach drogą kupna nabyłem to:



Mechanicznie Siena prawie igiełka. Jednak jeżeli chodzi o blacharkę, to niestety auto już nie istnieje. Jest to wersja o mocy 101 koni, gazu nie widziała, przebieg lekko ponad 111 000km. Wymontuję z niej, to co potrzebuję a reszta trafi do krainy wiecznych autostrad.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-04-14, 22:45   

Dawno nie pisałem, ale jest tak rozbieram obecnie dawcę silnika, zostało już niewiele.

Zacząłem od elektryki, trochę było odkręcania, wypinania kostek, oznaczania przewodów, ale się udało. Z schematem od Sieny i 1100p w rękach, rozdzieliłem potrzebne przewody do odpalenia 1.6. Sterownik zawiozłem do taty mojego kolegi, który jest elektromechanikiem on "ściągnął" mi immo z niego, więc nie będzie problemów z odpaleniem.



Dziś wziąłem i wyciągnąłem z Sieny silnik. W tygodniu po pracy rozpinałem jego osprzęt, żeby później mieć znacznie ułatwioną pracę. Silnik w dawcy stwierdziłem, że wyciągnę dołem, dzięki temu nie musiałem się z nim szarpać. trzeba było tylko podnieść nadwozie na odpowiednią wysokość. Przy okazji zabrałem sobie jeszcze wentylowane hamulce 240mm na przód.



I tak to się na teraz skończyło.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-04-30, 08:53   

Z aktualizacji, Sienę dawcę oddałem na złom - kwestia załatwienia biurokracji i ślad po niej zniknie. Z Zastavy wyciągnąłem silnik 1.1, dzięki temu mam pustą komorę i mogę wzmacniać pomału nadwozie.


Na pierwszy ogień zamontowałem rozpórkę kielichów. Widać jak po 36 latach się nadwozie poddało i trzeba było mu pomóc. Miękkie nadwozie, to wada wszystkich egzemplarzy Zastav 1100/101 i Fiatów 128.


Następnie zabrałem się za kolejne wzmocnienie - trójkąt na łączeniu ściana grodziowa/podłużnica


Po ściągnięciu nagrzewnicy ujrzałem takie coś...


Nie załamałem się zaspawałem otwór na przewody przekaźnika awaryjnych i alternatora - pójdą inną drogą. Oczywiście spawy poprawiłem.


I na końcu naprawiłem pęknięcia oraz wstawiłem wyżej wymieniony trójkąt. Wstawię prawdopodobnie jeszcze wzmocnienia z Ritmo/Ibizy.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-07-13, 23:33   

Swap. :mrgreen: Będzie inna skrzynia od Regaty V z tzw. dolnym wybieraniem. Blok powiercony pod nową łapę, przerobiony rozrząd. Jakoś to zawisło, ale wymaga jeszcze dużo pracy.










_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
ScreeNDorifto 
Wiktor


Wiek: 19
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 135
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2018-07-14, 00:20   

Dobrze sie dzieje :)

Powoli do przodu i bedzie dobrze, cholernie zazdroszcze Ci te medi..

Pozdrawiam:)j
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-08-05, 22:56   

ScreeNDorifto napisał/a:
Dobrze sie dzieje :)

Powoli do przodu i bedzie dobrze, cholernie zazdroszcze Ci te medi..

Pozdrawiam:)j



Staram się cały czas żeby, to jakoś wyszło. ;)


W piątek wykombinowałem wentylator do chłodnicy - musiał być w miarę cienki przez ograniczone miejsce w komorze.

Będzie założona nowa chłodnica dedykowana do Fiorino 1.7D. Niestety jakość jej wykonania nie powala, gnie się nawet przy delikatnym dotknięciu, ale do rzeczy. Obudowa wentylatora pochodzi od Uno 1.1, jest dosyć mocno zmodyfikowana, a w nią jest zamontowany wentylator klimatyzacji Spal od wozu prestiżu jakim jest Audi A4 B5. Sprawdziłem go i jest całkiem wydajny. Jeżeli jednak nie będzie dawał sobie rady, wtedy założę niewiele większy, ale znacznie mocniejszy wentylator od Mondeo Mk3 TDCI lub VW Transportera T5.



Wczoraj za to po południu wyciągnąłem skrzynię od Sieny i zamieniłem na tą od Regaty, przy okazji rozebrałem sprzęgło, które pójdzie do przeróbki. Będzie tarcza 200mm z wieloklinem 17 - Regata ma 190mm. "Nowa" skrzynia nigdzie nie obciera w przeciwieństwie do poprzedniczki.

Skrzynie wizualnie są bardzo do siebie podobne prawdopodobnie wiele elementów z nich jest między sobą zamiennych, co stwarza pole do dużych modyfikacji. 8)

Zostało zrobienie gniazda na poduszkę skrzyni. W Zastavie seryjnie ona nie występuje, dlatego często pękały prawe podłużnice w tych autach od obciążeń i złego rozkładu mas.


_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-09-02, 22:58   

Czas na większy aktual.

Na pierwszy ogień sprzęgło, tarcza na wieloklin 17 została przerobiona z 190mm na 200mm. Docisk będzie od Sieny. Nowa tarcza po lewej, po prawej Siena.



Zbudowałem też gniazdo poduszki skrzyni biegów. Wiadomo trzeba to poprawić i wykończyć. Sama poduszka pochodzi z Ibizy/Ritmo/Regaty



Zrobiłem też wstępną wersję dolotu, jest to rura od Sieny i do niej dołożona rura od Bravo/Bravy a do tego chińcki stożek. :E



Podłączyłem też elektryczną pompę paliwa, było z tym trochę zabawy. Przez brak miejsca pod podwoziem musiałem ją ostatecznie wrzucić do bagażnika. Zamontowałem sterownik silnika na gumowych poduszkach oraz włącznik wstrząsowy z SC900. Pedał gazu musiałem przerobić na linkę. Jest to hybryda pedału gazu od Zastavy i Fiata Uno. Linka jest od Sieny i wychodzi w seryjnym miejscu 1100p.




Na koniec, w sobotę przytuliłem gwint od Golfa III firmy FK, więc trzeba go będzie zmodzić, żeby siadł do Zasty. Prawdopodobnie wpadną też dłuższe wahacze od Ibizy.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
slawo 
Efelek

Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-09-03, 08:48   

Mega robota. Będzie soczna maszynka. :mrgreen:
 
     
buczek21 

Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 184
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-09-03, 10:14   

Szacun za robote...
Tyle z mojej strony...

Zastanów się nad tymi dłuższymi wahaczami przy glebie... Bo skończysz tak ja parenastcie lat temu przy swoim fiacie 127 i porządnej glebie....
Będą wyskakiwać półosie z skrzyni biegów..Tak się dzieje już jak zostawisz seryjne wahacze.. a gdzie tam dłuższe..
  
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2018-09-09, 23:40   

Z tymi wahaczami, to przemyślę. Do nich przydałaby mi się skrzynia z Ritmo z podwieszanymi półosiami, ale to będzie już przy innym silniku. 8)

Przy okazji lekki aktual.

Dopasowałem odpowiedni zbiorniczek wyrównawczy z Lublina, została kwestia jego zamontowania i zaślepienia dwóch króćców.


Zacząłem robić też instalację elektryczną. Pozostało podłączyć pompę paliwa, zrobić miejsce na kontrolkę "Check engine" i obrotomierz. Dodatkowo na stacyjce będą założone przekaźniki. Zacząłem też owijać instalację taśmą parcianą, jak dla mnie wygląda, to nieźle.



Byłem zmuszony też zmienić wtyczkę w wiązce wentylatora chłodnicy, efekt przed i po



Wczoraj na szrocie trafił się dawca paru gratów w stanie kolekcjonerskim. :luj:
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14