.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Eksportowy Buraczek Special 1979
Autor Wiadomość
typhoon 


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-23, 13:06   Eksportowy Buraczek Special 1979

Cześć i czołem!

Jak każdy dobry agent, tak i pan Buraczek powinien mieć swoją "teczkę". W związku z tym, moi drodzy, pragnę podzielić się z Wami kawałkiem historii, który niezupełnym, acz przypadkiem, przylgnął mi do palca. :P

Zacznę od tego, że w lutym roku Pańskiego 2017 w moim mózgu powstało, bądź znacznie wzmocniło się połączenie ściśle związane z maluchami. Co tu dużo mówić - chciałem! Chciałem sobie i chciałem, aż w czerwcu tego samego roku dokonałem pierwszego zakupu. Opisywany tutaj egzemplarz to już przedmiot kolejnego zakupu w tym samym kontekście. Jeśli znajdę czas, z czym rzecz jasna jest ciężko, opiszę również pierwszą sztukę. 8)

OK, kontrolny strzał kostkami dłoni i można zaczynać... Nie ukrywam, że ogłoszenia sprzedaży Fiata 126p śledzę co dzień w wielu próbach. Spokojnego wieczoru dnia 9 kwietnia 2018 roku trafił się nie pierwszy moim zdaniem ciekawy okaz. Tym jednak razem dodzwoniłem się pierwszy. Decyzja zapadła już w trakcie rozmowy, kupuję. Następnego dnia wybrałem się ze znajomym odpowiednim sprzętem na miejsce pobytu samochodu. Poprzedni (pierwszy) właściciel otworzył garaż, wypchnęliśmy wspólnymi siłami poczciwca i oczom ukazał się taki widok:



Co prawda widziałem na zdjęciach w ogłoszeniu zieloną tapicerkę, ale nie sądziłem, że będzie to (chyba) Special z krwi i kości. Część z Was pewnie przyłożyła właśnie palec do skroni delikatnie przesuwając go po czole. Zielone wnętrze w wiśniowym nadwoziu? Spieszę z wyjaśnieniem: Samochód wyjechał w 1979 roku z fabryki z nadwoziem w kolorze piasku pustyni, natomiast właściciel po niespełna trzech latach zażyczył sobie wymiany nadwozia z uwagi na "niedbale nałożoną powłokę lakierniczą". Co ciekawe, udało mu się dokonać tego manewru (nie mam pojęcia, kim wówczas był właściciel, niemniej sytuacja rzeczywiście miała miejsce). Oczywiście jak na (chyba) Speciala przystało jest grzana szyba zgodna z rocznikiem samochodu (jak wszystkie poza uchylną od strony kierowcy), regulacja pauzy wycieraczek, odchylane fotele z blokadą przechyłu do przodu, listwy P4 (no właśnie, tego nie jestem pewien względem wyposażenia Speciala - może ktoś rozwiać moje wątpliwości?), haczyki na ubranie, wąska podsufitka (choć ona chyba wiele nie znaczy) i być może jeszcze jakiś ciekawy element, którego jeszcze nie miałem okazji zauważyć. VIN ZFA i pozostałe, opisane wyżej aspekty tego auta, przyczyniły się do spisania umowy sprzedaży. :luj:

To samochód na lawetę, ciach!




Samochód stał w garażu przeszło 13 lat, przez co podstawowe zabiegi reanimacyjne są konieczne do wykonania, zanim wróci na drogi. Generalnie nie ma źle, blacha jest naprawdę miodzio. Nawet podszybia nie dostały trądziku, jak zresztą reszta nadwozia. Ktokolwiek robił przekładkę, zrobił to porządnie. Cała reszta auta jest złożona zgodnie ze sztuką i nie ma w zasadzie dużo roboty przed wyjazdem na przegląd. W środku niemiłosiernie śmierdzi starą benzyną, której opary poradziły sobie z fajką wlewu i porami wydostały się do wnętrza kabiny. Ponad tygodniowe wietrzenie wiele nie zmieniło w tym temacie ale wymiana zbiornika powinna pomóc. Ciekawa sprawa: działa radio, a nawet dwie kolumienki na tylnej półce. Przednie zawieszenie jest obecnie rozprute, auto stoi na kołkach i ocieka z resztek wody po myciu:



W sobotę miałem chwilę, żeby zedrzeć z siedzeń pokrowce i zaopiekować się tapicerką i wykładzinami. Wyglądało to tak:



Ostatecznie wyszło przyzwoicie ale muszę rozejrzeć się za chemią nieco mocniejszą od płynu do naczyń.



Przy okazji dokładnych oględzin znalazła się jeszcze fabryczna śruba przy ryglu:



Kurczę, chyba pora skłaniać się ku końcowi tego posta. Tak też zrobię!

Więcej zdjęć (w tym wnętrza) podrzucę jak już będziemy po przeglądzie, bo w sumie nie robiłem dotychczas. :facepalm: Jeśli pogoda nie pochrzani planów bardziej niż znacznie, auto początkiem maja wyjedzie na drogę o własnych siłach.

Planuję na pewno zadbać o jego lakier - polerka i w dalszej perspektywie poprawa zaprawek właściwym odcieniem, zająć się felgami i oczywiście wziąć silnik ze skrzynią na stół operacyjny. Był już odpalony i rozrząd jest dość zauważalnym instrumentem w tej orkiestrze.

Podstawowe pytania do publiki: czy to aby na pewno Special (tabliczka znamionowa zastępcza po wymianie nadwozia)? Jaki to właściwie kod lakieru (chylę się ku F186)?

Dzięki raz jeszcze i zapraszam po więcej w bliskim czasie, pozdro! :mrgreen:

EDIT: ogarnąłem flickr
Ostatnio zmieniony przez typhoon 2018-04-23, 20:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Trefl 


Wiek: 25
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 345
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-04-23, 13:46   

No wszystko się zgadza- jest to Special :) Jak ma vin ZFA to można mu dorobić oryginalną tabliczkę. Kolor to 186 Rosso Scuro :mrgreen:
 
     
Fabrizio 


Wiek: 29
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 166
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2018-04-23, 18:24   

Ależ bym takim jeździł na co dzień 8)

Gratuluje nabytku ;)
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-04-23, 18:32   

Fajny nabytek. A ta historia z przekładką jeszcze dodaje smaku
Powodzenia 👌
_________________

 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2018-04-23, 20:02   

Piękny jest ten Maluch, stan zachowany, czyli z duchem epoki ;) Gratuluję i czekam na następną relację.
 
     
Trefl 


Wiek: 25
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 345
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-04-23, 20:07   

Temat założony ponad 6 godzin temu a już fotki wygasły :shock:
 
     
typhoon 


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-23, 20:18   

Kurczaki, już to ogarniam, wybaczcie...
 
     
Fabrizio 


Wiek: 29
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 166
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2018-04-23, 20:37   

Polecam imgura do trzymania zdjęć ;)
 
 
     
typhoon 


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-23, 20:40   

Fabrizio napisał/a:
Polecam imgura do trzymania zdjęć ;)


Chyba zmigruję, dzięki. Nie pamiętam, kiedy ostatnio postowałem zdjęcia z BBCode. :/
 
     
Ziółas 


Wiek: 29
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 40
Skąd: Koronowo
Wysłany: 2018-04-23, 22:26   

Co do czyszczenia tapicerki proponuję zastosować APC (All purpose cleaner) środek rozrabia sie w odpowiednim stężeniu w zalezności od zabrudzeń, firm produkujących dużo z Polskich to np. Good Stuff (sam go używam), ADBL, Shiny garage, do tego miękka szczoteczka i powinno być dobrze.
Jest to chemia profesjonalna, "detailingowa",
Z mocą chemii nie ma co przesadzać, żeby nie narobić szkód niestety czasami, niestety ma ona swoje lata :/
Fajnie by było też zabezpieczyć tapicerkę jakimś środkiem do tworzyw sztucznych, najlepiej jak najmniej śliskim ja używam Interior WOW z ADBL oraz środka z Custom factory oba bardzo przyjemne w użyciu.

Jakbyś miał jakieś pytania zapraszam na PW z chęcią postaram się pomóc,
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1870
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-04-24, 12:34   

Mocno klimatyczny 126p. Podoba się ;)
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2018-04-24, 17:01   

O proszę, kolega z Wrocławia jest :) Witam w gronie maluchowców. Planujesz się nim wybierać na jakieś lokalne spoty w przyszłości?
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
typhoon 


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-24, 18:47   

Kubica napisał/a:
O proszę, kolega z Wrocławia jest :) Witam w gronie maluchowców. Planujesz się nim wybierać na jakieś lokalne spoty w przyszłości?


Cześć, cześć! Jasna sprawa, pod Milą czasem bywam FL-em, tym też się pojawię, jak już będzie jezdny. 8)
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2018-04-25, 07:02   

ale fajne żelazo :!: silnik szejsetka czy już 650 :?:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-04-25, 08:10   

Świetny jest :)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16