.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E34 530i
Autor Wiadomość
Maverin21 

Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 273
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-29, 22:15   

Zrobili Ci badanie z tymi przewodami hamulcowymi ? :)
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-03-29, 22:18   

Tak, bo na zdjęciu co zauważyłeś, jest przewód, ale paliwowy. Hamulcowe lepsze są trochę :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-06-03, 23:59   

Pozwolę sobie zaktualizować :lol:

Przewody paliwowe jak i hamulcowe zmienione :D
Oto co wyciągnąłem z samochodu:



Doginanie nowych:


W oczekiwaniu na montaż:


Montaż i efekt końcowy:
(dla ciekawości bak nie wymagał płukania - czyściutka była benzyna po płukaniu)






BMW dostało konserwację + profile zamknięte:



Mocowania zbiornika zostały pomalowane proszkowo:




Wpadły także nowe przewody ham. elastyczne na przód (stare sparciały):



Wycieczka do ASO po 3 plastiki...



Pomijając regenerację zacisków i kilka innych rzeczy by skrócić post - składanie:



Podsumowując: z braku czasu, robiąc tylko w dni wolne (piątek i sobota głównie), od rana do późnej nocy, zeszło mi ponad miesiąc... Pieniężnie - podliczyłem i chcę zapomnieć :lol2:

Ten temat zamknięty nareszcie :)
Następne będą wahacz dolny PP i tarcze hamulcowe przód, tak więc pospamuję tu jeszcze troszeczkę :E

Jakbym miał podsumować tę robotę to:
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
Ostatnio zmieniony przez Karol 2018-07-06, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-04, 20:32   

Jak Pan Majster zrobi to musi być dobrze! :twisted: :twisted: Miedzioszka od lpg poszła do benzy??
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-06-04, 21:24   

Tak jest.
Miedź 6mm bezpośrednio na bak i 8mm na te 3 długie, co przez całe auto idą :P
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-07-06, 12:48   

Jako, że forum wróciło do "żywych" to pozwolę sobie zaktualizować :)

Długo walczyłem z bijącymi hamulcami (szczegóły w tym temacie: http://www.bmw5er.pl/view...=940953#p940953 ).

Zawieszenie doprowadziłem do stanu "bezluzowego" - pomogło na chwilę, nie ruszając wtedy tarcz.
Wymieniłem wahacz dolny PP (miał minimalny luz na sworzniu):





Tarcze przetaczałem, zamieniałem miejscami - pomagało na chwile, czyli trefne tarcze jak się okazało.
Wywaliłem tarcze i pół soboty spędziłem na mierzeniu wszystkiego jeszcze raz czujnikiem zegarowym.
Piasty wyszły że idealne:




Następnie na cel wziąłem tarcze. Pomiary na zimno i na gorąco. I tu był festiwal...
Tarcze na złom.


Po przestudiowaniu internetów i po rozmowie ze sprzedawcą sięgnąłem głębiej do kieszeni i wpadły tarcze ATE:





Piasty wyczyszczone itp itd (wszystko wg książek i innych poradników) i zamontowałem:




Jak się okazało te śrubki montażowe dodane do tarcz nijak się miały do nich, to zamontowałem te stare.

Przed założeniem koła zmierzyłem bicie i żadna tarcza nie przekracza 0,03mm. Jak na razie dopiero dzisiaj przejechałem się samochodem i jestem na etapie docierania. Mam nadzieję, że ten temat mam już zamknięty, bo na razie nic nie bije...
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-11-24, 21:58   

Sezon 2018 przynajmniej mi dobiega do końca, to ta aktualizacja będzie raczej tą ostatnią.

Od czasu ostatniego mojego wpisu sporo zrobiłem, lecz zdjęcia sam z siebie skasował mój telefon (HUAWEI - nie polecam, wbrew Lewandowskiemu) i sporo rzeczy przepadło... Tak więc te zdjecia to głównie odzyski ze Snapchata, Messengera etc...

Hamulce z poprzedniej aktualizacji dalej bez "bicia" więc to było to ;)

Taki lifechack: Jak silnik z serii M30 ładnie pali na zimno i po króciutkim postoju na ciepło, ale po np. 1h postoju już musisz kręcić długo, a on niechętnie łapie, a sprawdziłeś podciśnienie i jest ok, to winny jest regulator ciśnienia paliwa montowany na listwie (w moim przypadku puszczał paliwo w dolot). Po jego wymianie jak ręką odjął - pali on strzała ;)
I teraz dalsza część - ile taka przyjemność? ORG jest montowany BOSCH - w ASO ok 960zł, poza nim ok 800zł. Używanych nie ma co nawet szukać w powodu co wyżej. Na szczęście można znaleźć zamiennik, choć tańsze na szczęście. Wybór padł na firmę Pierburg, bo... był najtańszy - ok. 300zł trzeba przygotować :D
Stary przepuszczał paliwem właśnie przez króciec do dolotu (podciśnienie steruje ciśnienie na listwie):

Nowy srebrny w porównaniu do org czarnego:


Po zamontowaniu:


W międzyczasie do wymiany poszła znów sonda (podejrzewam że przez ten regulator)...

Byłem na wakacjach w Zakopanem - auto sprawdziło się idealnie:






W drodze powrotnej z Zakopanego puścił 30 letni wąż od chłodzenia, na szczęście blisko domu i nawet temperatura nie drgnęła w górę - zdjeć z tego brak... W sumie to i dobrze, bo to żadna pamiątka :D

Kilka zlotów też objechałem (odnalazłem z 2 zlotów jakieś zdjecia):




Babka załapała się też za filmie ze zlotu:
https://www.facebook.com/...18313865665968/

Auto sprawią masę satysfakcji i z posiadania i z jazdy nim i z reakcji ludzi (widać już zainteresowanie przechodniów), ale od jakiegoś czasu chodzi mi z tyłu głowy chęć zakupu czegoś innego... Tak więc jak nie znajdę nic, co by mnie zaciekawiło, to zostanie. Rozum podpowiada obym nie znalazł... ;)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Tomash85 
Kabooom!!!

Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2567
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2018-11-25, 21:11   

I to mi się podoba! Piękna maszyna :)

Pewnie kojarzysz siódemkę na żółtych 8) 8)
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2018-11-26, 01:28   

TSZ nie kojarze, ale kilka TSA i jedno RTA kojarzę - sztuki zacne ;) Znajomi Twoi? :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2019-04-20, 21:36   

Rok 2019, po ponad 2 latach ciągłych poszukiwań wreszcie znalazłem idealne przednie fotele. Podtrzymuję swoją teorię, że ta tapicerka występowała bardzo rzadko, w pierwszych 2-3 latach produkcji (zakupione fotele były z 1989r) i raczej w silnikach M30. Wreszcie mam idealne wnętrze :)

Na poprzednich stronach jest fotorelacja z pierwszej walki z tapicerką. Dla przypomnienia teraz stan foteli wyglądał tak:



Zakupione fotele, które posłużyły do tej naprawy, jak się okazało były z anglika:



I efekt finalny:



Spędziłem dobre 4 godziny na zmianie tych poszyć. Ale warto było - wg. mnie jest pięknie :D
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 15