Zmiana z nowego na stary typ felg i podzespołów |
Autor |
Wiadomość |
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2017-01-15, 11:20 Zmiana z nowego na stary typ felg i podzespołów
|
|
|
Panowie i panie jakie czesci potrzebne by zmienic z nowego typu 4x98 na cytrynki?
Napewno felgi, bebny szczeki.
Jakie jeszcze elementy? (piasty półosie tarcze kotwiczne? |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-15, 11:34
|
|
|
Pół osie krótkie,tarcze kotwiczne wszystkie i zwrotnice.Z nowego rozstawu zostaje jedynie resor,wahacze tył i przód |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-15, 11:46
|
|
|
z przodu; zwrotce ,łożyska ,cylinderki hamulcowe ,tarcze kotwiczne ,szczęki, bębny
z tylu ; cylinderki hamulcowe ,tarcze kotwiczne ,szczęki, bębny,ośka piasty , łożyska. |
_________________
|
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-01-15, 12:29
|
|
|
łożyska..czy bardziej kosze łożysk mogą zostac te same z tyłu... |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-15, 13:03
|
|
|
Sprawdziłem łożyska CBK 171 są takie same w starym i nowym typie z tyłu
łożyska przód stary typ ; CBK170 i CBK173 |
_________________
|
|
|
|
|
ArekRz
ArekRz
Dołączył: 28 Lut 2018 Posty: 6 Skąd: Witobel
|
Wysłany: 2018-02-28, 14:28
|
|
|
Czy można kupić jakieś adaptery będące przejściówką z 4x98 na 4x190 ? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-02-28, 15:11
|
|
|
Mozna kupic takie adaptery, ktos w Polsce je robi ale trzeba poszukac, albo zamowic u wlochow bo chyba na kazdej ich stronce sa do kupienia. |
|
|
|
|
ArekRz
ArekRz
Dołączył: 28 Lut 2018 Posty: 6 Skąd: Witobel
|
Wysłany: 2018-03-09, 13:59
|
|
|
Zorientowałem się w temacie adapterów i za wykonanie kompletu 4 sztuk rzemieślnik liczy sobie 1000 pln. Nie potrafi jednak odpowiedzieć czy po założeniu adaptera należy dokonać jeszcze jakichś przeróbek, czy koło będzie mocno wystawało poza zarys auta, czy przy skręcie nie będzie haczyło o nadkole. |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-09, 19:17
|
|
|
Trochę go poniosło z ceną. Przynajmniej o 50%. Bez problemu kupujesz u Włocha , profi wykonane i kadmowane adaptery za 80 EUR za parę.
adaptery |
|
|
|
|
ArekRz
ArekRz
Dołączył: 28 Lut 2018 Posty: 6 Skąd: Witobel
|
Wysłany: 2018-03-12, 13:18
|
|
|
Kolego, dzięki za podesłanie linka na adaptery umożliwiające przejście z nowego na stary typ kół w Maluchu.
Nie jestem zorientowany w temacie stąd moje pytania:
- czy adaptery te wskazane przez Ciebie pasują zarówno na tylne i przednie koła?
- czy wystarczy tylko taki adapter i już mogę przykręcić felgę "cytrynkę"?
- bębny hamulcowe dla nowego rozstawu śrub mocujących koła 4x98 są podobno większe od tych, starego typu 4x190. Stąd niepokój czy felga "cytrynka" wraz z adapterem pomieści w sobie bęben od nowego typu koła?
Pozdrawiam serdecznie,
Arek Rzymyszkiewicz |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
ArekRz
ArekRz
Dołączył: 28 Lut 2018 Posty: 6 Skąd: Witobel
|
Wysłany: 2018-03-28, 11:02
|
|
|
pojawiły się pewne problemy z zakupem ww. adapterów z Włoch stąd rozpatruję jeszcze jedną możliwość... Na innym forum przeczytałem, że wystarczy zmienić same bębny na te ze starym rozstawem śrub mocujących. Stąd pytanie: czy w całej konstrukcji zawieszenia wystarczy tylko zamienić bęben na ten ze starym rozstawem śrub czy jeszcze coś podlega zmianie np. zwrotnice, tarcze kotwiczne, cylinderki, szczęki itp?
Pozdrawiam serdecznie,
Arek Rzymyszkiewicz |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-03-28, 11:16
|
|
|
ArekRz,
norek, napisał parę postów co trzeba wymienić jak chcesz zmienić rozstaw.. |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-28, 18:28
|
|
|
ArekRz napisał/a: | pojawiły się pewne problemy z zakupem ww. adapterów z Włoch stąd rozpatruję jeszcze jedną możliwość... Na innym forum przeczytałem, że wystarczy zmienić same bębny na te ze starym rozstawem śrub mocujących. Stąd pytanie: czy w całej konstrukcji zawieszenia wystarczy tylko zamienić bęben na ten ze starym rozstawem śrub czy jeszcze coś podlega zmianie np. zwrotnice, tarcze kotwiczne, cylinderki, szczęki itp?
Pozdrawiam serdecznie,
Arek Rzymyszkiewicz |
Nie ma możliwości wymiany samych bębnów , temat poruszany dziesiątki razy.
Nie ma żadnego problemu z zakupem flansz u Włochów , ja mam czasami tylko jeden .... finansowy
flansze ebay |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-03-28, 19:39
|
|
|
ArekRz napisał/a: | ...Na innym forum przeczytałem, że wystarczy zmienić same bębny na te ze starym rozstawem śrub mocujących. Stąd pytanie: czy w całej konstrukcji zawieszenia wystarczy tylko zamienić bęben na ten ze starym rozstawem śrub czy jeszcze coś podlega zmianie np. zwrotnice, tarcze kotwiczne, cylinderki, szczęki itp? |
Bo ktoś napisał to dla żartu. Wystarczy postawić obok siebie felgę starego i nowego typu aby dojść do konstruktywnych wniosków.
Wg. pomysłów z tego "innego forum" można by wycentrować felgę starego typu i przyspawać od środka do bębna. |
|
|
|
|
|