Zmiana aparatu na nanoplex |
Autor |
Wiadomość |
blazej411
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-02-12, 22:39 Zmiana aparatu na nanoplex
|
|
|
Witam,
ma ktoś może z Was zapisane gdzieś w jaki sposób przerobić zapłon z
aparatu na nanoplex ? Na stronie to kiedyś widziałem ale teraz nie aktywna i nie
mogę tego znaleźć.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2018-02-12, 23:33
|
|
|
Potrzebujesz tylną wiązkę, czujnik położenia wału wraz z mocowaniem do obudowy rozrządu, koło pasowe z wypustkami pod czujnik, podciśnieniowy czujnik zmiany map zapłonu z wężykiem (powinien być razem z wiązką) i podstawkę pod gaźnik z króćcem do podciśnienia . Cała trudność polega na dolutowaniu wiązki do starej i może wymiana koła pasowego . Musisz też pamiętać że istnieją 4 wersje modułów zapłonowych i 2 wersje kół pasowych, które nie są zamienne. Najlepiej całość wmontować z samochodu na chodzie by mieć pewność że wszystko będzie grało po przekładce. W zależności od roku produkcji auta z przedziału '89 '94 (FL) z lewej strony komory może nie być szpilek pod mocowaniu modułu z cewką. W starszych egzemplarzach w to miejsce był zamontowany regulator napięcia prądnicy.
I jeszcze schemat układu zapłonowego https://obrazki.elektroda.pl/3142073400_1385026625.jpg |
_________________
|
|
|
|
|
blazej411
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-02-13, 00:00
|
|
|
No akurat to co potrzebne to wiem tylko tam własnie było wszystko fajnie opisane
jakie koło do jakiego modułu, cały schemat przerobienia i zlutowania instalacji itp. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-02-13, 00:15
|
|
|
W maluchu glownie wystepowalo niebieskie nano, jak bedziesz wyciagal calosc na zlomie to nie bedziesz mial problemow z kolem. Podlaczenie jest banalne, jak masz fla to w lewym rogu komory silnika wypinasz jedna wsowke przewodu oporowego od cewki WN i wpinasz pomaranczowy przewod od nanoplexa, jesli masz st lub nie masz wersji z przewodem oporowym to laczysz pomaranczowy przewod z nano z zasilaniem cewki. |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
|
blazej411
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-02-13, 09:04
|
|
|
O właśnie o to chodziło.
Dziękuję bardzo
Pozdro |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-02-13, 22:18
|
|
|
Na każdym z 4-rech modułów tj. czarny, szary, niebieskim czy czerwonym Maluch odpali. Jedynie co to przy niewłaściwym kole pasowym charakterystyka wyprzedzenia zapłonu będzie nieoptymalna. |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2018-02-16, 12:25
|
|
|
Moduły różnią się tylko charakterystyką, o statyczne wyprzedzenie zapłonu to jest już zależne od koła pasowego, a to równie dobrze mozna korygować przy pomocy lampy i korekcji położenia czujnika. Mój maluch miał koło od czarnego nano, jeździł na niebieskim. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
|