.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak powinien wyglądać bdb zabezpieczony maluch?
Autor Wiadomość
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-13, 19:12   

zgadza sie,zdjalem nadkola plastikowe zeby mi woda i piasek wyczyscily nadkola metalowe z konserwacji zanim zabiore sie do ich wymiany
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2017-12-13, 19:20   

Tak to jest dobry sposób z czasów kiedy "myjka ciśnieniowa" znaczyła tyle co np. holograf naścienny. Ktoś to gdzieś widział, czy słyszał, że ktoś ma..

Wystarczyło tak na tydzień zdjąć plastiki i pojeździć po kałużach, ale nie bez przesady długo bo rdza już tylko :luj: i :E
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-13, 19:31   

mi akurat na tych nadkolach niezalezy,ani na plastikowych ani na metalowych,rdza moze je zjesc kompletnie,wspawuje w ich miejsce blachy z stali nierdzewnej i tak to zostawie,zadnej konserwacji ani nadkoli plastikowych nie dam
 
     
Paweł M-11 


Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 240
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-12-14, 10:07   

Mój el '94 dopiero u mnie doczekał się chlapaczy, niestety to że wcześniej ich nie miał miało swój zły wpływ. Mocowania zderzaków są z obu stron wyżarte z lewej strony mam wręcz dziurę. Zauważyłem, że przy braku chlapaczy brud centralnie wali w te mocowania. Co do plastikowych nadkoli też bym ich nie zdejmował, warto raz na jakiś czas na myjce ciśnieniowej je porządnie opłukać i nie powinno być problemu. Trzeba pamiętać, że Maluch to delikatne autko i skoro ktoś to wymyślił X lat temu to ma to swoje zastosowanie :P
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-12-14, 18:25   

No to jeszcze jedno. Jak skuje ten bitgum od wewnątrz z podłogi to czym to potem zakonserwowac?
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-14, 19:02   

niczym nie konserwowac,od wewnatrz pomalowac dobra farba,kilka razy
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2017-12-14, 21:58   

MajkelMoto napisał/a:
No to jeszcze jedno. Jak skuje ten bitgum od wewnątrz z podłogi to czym to potem zakonserwowac?

Skuwanie tego to nie najlepszy pomysł. No chyba, że tam gdzie już podnosi się od rdzy. Co do środków od lat używam różnych Elaskonów. Kiedyś robiłem taki test: Kawałek blachy z reperaturki nadkola pomalowany wszystkimi dostępnymi elaskonami i na miesiąc na płot. Potem wybrałem te którym żadna pogoda nie była straszna
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-12-15, 17:58   

Akurat brama nie jest jakoś specjalnie obciążona jeśli chodzi o korozję. Stoi sobie i nie ma za bardzo jak zgnić. Miałem busa t3, chyba 3 lata stał w ogródku z odsłoniętą w paru miejscach gołą blachą, czy to śnieg, deszcz, czy upał. Nic nie zgniło, tylko cienka warstewka się zrobiła. Nie jeździł to nie dostawał kamyczkami, błotem i solą.
 
     
uzytkownik_kont 


Wiek: 29
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-20, 18:44   

Cholera jasna, nigdy nie pomyślałem o tym, że chlapacze mają wpływ na korozję. Ale ja po prostu nie umiem z nimi jeździć, po tygodniu mam pourywane :facepalm:
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2017-12-20, 19:09   

Jeżeli odrywasz przednie i nic poza ty - jesteś prze gość!
Natomiast tylne można trochą skrócić. Tak naprawdę najważniejsza jest ta część pomiędzy plastikowym nadkolem a dolnym obrysem zderzaka, to tamtędy wyrzuca syf.

Jedna uwaga co do przycinania, nie za wysoko, bo niebiescy zabiorą dowód! :x
Maiłem niemiłe doświadczenia w tym temacie. Pomimo, że obok przejeżdżały nowsze auta i chlapały tak, ze mundurek był w piegi to dowiedziałem się, że Maluch chlapacze ma mieć do "samego końca" - tak został dopuszczony do ruchu i tak musi być!
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-20, 19:28   

maluch bez chlapaczy jest brzydki,chlapacze podkreslaja ze jest juz z ''innej'' epoki,
 
     
uzytkownik_kont 


Wiek: 29
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-20, 20:42   

Co innego wiszące strzępy chlapaczy :P
michals napisał/a:
Jedna uwaga co do przycinania, nie za wysoko, bo niebiescy zabiorą dowód! :x
Maiłem niemiłe doświadczenia w tym temacie. Pomimo, że obok przejeżdżały nowsze auta i chlapały tak, ze mundurek był w piegi to dowiedziałem się, że Maluch chlapacze ma mieć do "samego końca" - tak został dopuszczony do ruchu i tak musi być!

Ja nigdy nie miałem z tym problemów, mimo że jeżdżę właściwie bez nich, bo jak go wziąłem miał tylko 3, po chwili zostały z nich resztki i ja te resztki celowo wyrwałem do końca, żeby tak nie wisiało. I jeżdżę bez nich od ok. 4 lat, ostatnia kontrola miesiąc temu - nic nie zauważyli. Natomiast mam taką hipotezę, że właśnie niebieskim aniołom sprawiedliwości rzucają się w oczy resztki chlapaczy albo chlapacze poskracane, ale kiedy nie ma ich wcale, to zapominają :E
 
     
Tomaszabc 


Wiek: 30
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 75
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-02-07, 14:47   

Mój sposób który się sprawdził - Bitgum na umyte i wyschnięte podwozie (ktoś tu pisał, że na podłodze od wewnątrz i zewnątrz jest bitgum a to nie prawda bo jest bitex a to różnica. Bitex pęka). Powodem gnicia podłóg jest to, że pchano bitex wszędzie, tylko nie w otwory technologiczne myśląc, że to odpływy. Potem bitex wstawał z podłogi wewnątrz a z zewnątrz przez otwory technologiczne penetrowała podłogę woda i robił się pojazd Flinstonów :D .
Do tego warto poprowadzić rurki odpływów szyb przednich (można ręką sięgnąć w bagażniku) poprzez przedłużki do spływów pod kołem zapasowym. Oryginalnie idą w zamkniętą część progu i tam to gnije.
Do tego warto wybitgumować miejsce na koło zapasowe.


Bitgum rozcieńczamy do konsystencji mleka benzyną (najlepiej ekstrakcyjną) i nakładamy pędzlem lub lepiej - pistoletem do baranka z kompresora w szczeliny żeby je spenetrowało.
Reszte też można polecieć rozcieńczonym bitgumem a potem jak trochę przyschnie to już takim gęstym jak fabryka dała. Nie pęka a trzyma jak cholera.
Potem można kupić wosk do podwozi pod pistolet (ja kupiłem tanio na allegro do BMW/SKODA/AUDI, za 2 litry zapłaciłem 40 zł plus wysyłka). Nakłuwamy od góry sreberko zabezpieczające i ładujemy butelkę do garnka z wrzątkiem. Jak się nagrzeje to myk w ręczniczek i szybko pod pistolet podłączamy i rozpoczynamy natrysk miejsc ciężko dostępnych.

Do tych operacji potrzeba kompresora, pistoletu, kanału, podnośnika lub sterty siana żeby przewrócić malucha.
_________________
Fiat 126 ELX - po 6 latach wyciągnięty ze stodoły, poprzedni właściciel urodził się w 1921 roku
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2018-02-07, 16:53   

Tomaszabc napisał/a:
Do tego warto poprowadzić rurki odpływów szyb przednich (można ręką sięgnąć w bagażniku) poprzez przedłużki do spływów pod kołem zapasowym. Oryginalnie idą w zamkniętą część progu i tam to gnije.

Zawsze się zastanawiałem co za półmózg wymyślił żeby wodę odprowadzać do progów :D
 
     
LeszekK 
Leszq


Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Lubawa
Wysłany: 2018-04-18, 16:23   

nanab, tak s ogóle te otwory są zabezpieczone gumką, która jest tak wysoko , ze woda przy niej się zatrzymuje , No i se robi robotę :E Dlatego ja w swoim przy przedniej szybie robię odpływy tak jak przy tylnich bocznych , normalne odpływy spod szyby na karoserie w najniższym punkcie podszybia (praktycznie tam gdzie stare) , na końcu przed lakierowaniem zawsze jeszcze polewalem wodą żeby zobaczyć czy wszystko spływa :D
_________________
Bober ---> http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=23953
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15