Przewód oporowy do cewki ST Zelmot |
Autor |
Wiadomość |
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-27, 11:42
|
|
|
Jeszcze wracając to tematu regulacji zapłonu. Moja stara radziecka lampa stroboskopowa nadaje się tylko do regulacji przerywaczy mechanicznych wiec chce kupić jakąś nową. Myślę zamówić tą: klik!! . Jakie lampy macie i co polecacie? |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-01-27, 13:03
|
|
|
Ja mam zwykła yato z możliwością regulacji kąta zapłonu(w golfie mam tylko znacznik 0 ) na maluchu nie testowałem, ale w golfie sprawdziła mi się bdb. Znajomy który pracuje przy mechanice w widlakach używa identycznej już kilka lat i też sobie chwali. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-27, 23:05
|
|
|
Myśle że problem będzie rozwiązany bo dziś byłem na złomie i trafiłem na FL i taki kabel z cewki wyciągnąłem Chyba to to.
|
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-27, 23:42
|
|
|
Nie , to nie jest to. To jest przewód z diodami, który bocznikuje przewód opornościowy. Płynie przez niego prąd tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem i cewka jest w tym czasie zasilana z pominięciem przewodu opornościowego. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-28, 09:12
|
|
|
To jak wyglada tez przewód opornosciowy ? Taki cały zielony wyciągnąłem co sie go przypina prawie na końcu komory silnika i ten co idzie do rozrusznika tez mam i dalej nie to ? Nic innego do cewki nie było |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-28, 11:38
|
|
|
taki opis znalazłem :
nie wiem o jaki konkretnie drut oporowy chodzi bo w maluchu ponoć był montowany przewód zasilający cewkę z drutem oporowym był on bodajże koloru niebieskiego 1,7 ohma ale w maluchach były montowane rożnego rodzaju cewki cewki z rdzeniem zewnętrznym ponoć nie potrzebują tego przewodu
druga sprawa to przewody wysokiego napięcia są ich trzy rodzaje
-rezystancyjne przewody zapłonowe z drutem oporowym w przewodzie,
- rezystancyjne przewody zapłonowe z opornikiem węglowym w przewodzie,
-przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym w których rezystor odkłócający zintegrowany jest w końcówce przewodu
trzeci rodzaj przewodów rezystor ma wbudowany w "fajce" w maluchu było coś na wzór fajki o określonej rezystancji
ja osobiście nie jeżdżę z drutami i u mnie działa (ale może powinienem) jakość przewodów też ma wpływ na świece
do filtra powietrza można kupić specjalne oleje do filtrów powietrza w oleju nasączamy żyłki i lejemy w korytko w koło pojemnika z żyłkami
zanim napisałem znalazły się odpowiedzi
mam taki przewód już zamonotwany, z pomrańczowego przez złąćzke do zielonego ( niebieskawy) przewód aż do cewki.
CZyżby jednak to byl owy przewó oporowy zyglądający jak zwykły |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-28, 12:35
|
|
|
Weź miernik multimetr i zmierz oporność tego niebieskiego przewodu ze zdjęcia. Będziesz wiedział czy jest to zwykły przewód , czy opornościowy. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-01-29, 19:07
|
|
|
Panowie, przewód opornościowy można zrobić samemu za kilka zł. W sklepie internetowym, czy na portalach jest dużo ofert na 1R5 10W. Są wersje ceramiczne i metalowe, ale to nie robi różnicy co do działania. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-29, 20:38
|
|
|
a jak mierzyć ten kabel? ustawiłęm miernik na 200 Ohm, dwa końce odpięte podłączam do miernika i wychodzi mi 02,5 jakieś i nie wiem czy dobrze sprawdzam.
michals 10w? a nie 50w ? bo kupiłem 50w i czekam na paczke... |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-01-29, 20:55
|
|
|
Wojciech H. napisał/a: | a jak mierzyć ten kabel? ustawiłęm miernik na 200 Ohm, dwa końce odpięte podłączam do miernika i wychodzi mi 02,5 jakieś i nie wiem czy dobrze sprawdzam.
michals 10w? a nie 50w ? bo kupiłem 50w i czekam na paczke... |
Może być. 50W dobrany jest z dużym zapasem. Dużo gorzej byłoby w drugą stronę, tj. gdyby zamiast 10W zamontować 5W.
Pomiar małych rezystancji wymaga pewnej wprawy i skorygowania odczytu o rezystancje przewodów do miernika. W tym celu na zakresie 200R zewrzyj ze sobą końcówki, zanotuj wartość, a potem odejmij ją od pomiaru rezystancji przewodu. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-29, 21:22
|
|
|
ok tak zrobie i dam znać |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-30, 20:39
|
|
|
Zrobiłem tak jak kolega mówił. Przewód i zielnokawy co już miałem założony okazał się przewodem oporowym bo ma według miernika 1,7 ohm ( wynik po usunięciu błędu pomiaru ) Ten z złomu też okazuje się tym samym zielonkawym przewodem oporowym z zdjęcia ( ten sam co mam założony co się okazuje ) . Przyszedł mi rezystor ten złoty w metalowej obudowie i też według pomiaru ma 1,5 ohm co koledzy polecali . Co ciekawe zwykły przewód nie okazuje żadnej praktycznie oporności ( wskazanie praktycznie 0 ) bo taki też z ciekawości sprawdziłem. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-31, 14:40
|
|
|
I jak? Udało się odpalić silnik na tym bezstykowym zestawie? |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-31, 14:46
|
|
|
jeszcze nie odpalałem bo narazie w komrze przewody składam i porządkuje przy okazji. Ale jak coś napiszę, Podłączyłem nanoplex to i na tym sprawdze jeszcze czy wina zapłonu. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-02-01, 20:51
|
|
|
Dzisiaj skończyłem podłączać nanoplex i zapalił na samostarcie be problemu, czyli wina zapłonu na aparacie. W czasie wolnym sprawdze dokładniej ale to za jakiś czas. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
|