.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewód oporowy do cewki ST Zelmot
Autor Wiadomość
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-27, 11:42   

Jeszcze wracając to tematu regulacji zapłonu. Moja stara radziecka lampa stroboskopowa nadaje się tylko do regulacji przerywaczy mechanicznych wiec chce kupić jakąś nową. Myślę zamówić tą: klik!! . Jakie lampy macie i co polecacie?
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-01-27, 13:03   

Ja mam zwykła yato z możliwością regulacji kąta zapłonu(w golfie mam tylko znacznik 0 ) na maluchu nie testowałem, ale w golfie sprawdziła mi się bdb. Znajomy który pracuje przy mechanice w widlakach używa identycznej już kilka lat i też sobie chwali.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-27, 23:05   

Myśle że problem będzie rozwiązany bo dziś byłem na złomie i trafiłem na FL i taki kabel z cewki wyciągnąłem ;) Chyba to to.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-27, 23:42   

Nie , to nie jest to. To jest przewód z diodami, który bocznikuje przewód opornościowy. Płynie przez niego prąd tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem i cewka jest w tym czasie zasilana z pominięciem przewodu opornościowego.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-28, 09:12   

To jak wyglada tez przewód opornosciowy ? Taki cały zielony wyciągnąłem co sie go przypina prawie na końcu komory silnika i ten co idzie do rozrusznika tez mam i dalej nie to ? Nic innego do cewki nie było :roll:
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-28, 11:38   

taki opis znalazłem :

nie wiem o jaki konkretnie drut oporowy chodzi bo w maluchu ponoć był montowany przewód zasilający cewkę z drutem oporowym był on bodajże koloru niebieskiego 1,7 ohma ale w maluchach były montowane rożnego rodzaju cewki cewki z rdzeniem zewnętrznym ponoć nie potrzebują tego przewodu
druga sprawa to przewody wysokiego napięcia są ich trzy rodzaje
-rezystancyjne przewody zapłonowe z drutem oporowym w przewodzie,
- rezystancyjne przewody zapłonowe z opornikiem węglowym w przewodzie,
-przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym w których rezystor odkłócający zintegrowany jest w końcówce przewodu
trzeci rodzaj przewodów rezystor ma wbudowany w "fajce" w maluchu było coś na wzór fajki o określonej rezystancji
ja osobiście nie jeżdżę z drutami i u mnie działa (ale może powinienem) jakość przewodów też ma wpływ na świece
do filtra powietrza można kupić specjalne oleje do filtrów powietrza w oleju nasączamy żyłki i lejemy w korytko w koło pojemnika z żyłkami
zanim napisałem znalazły się odpowiedzi


mam taki przewód już zamonotwany, z pomrańczowego przez złąćzke do zielonego ( niebieskawy) przewód aż do cewki.



CZyżby jednak to byl owy przewó oporowy zyglądający jak zwykły :?: :?
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 12:35   

Weź miernik multimetr i zmierz oporność tego niebieskiego przewodu ze zdjęcia. Będziesz wiedział czy jest to zwykły przewód , czy opornościowy.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-01-29, 19:07   

Panowie, przewód opornościowy można zrobić samemu za kilka zł. W sklepie internetowym, czy na portalach jest dużo ofert na 1R5 10W. Są wersje ceramiczne i metalowe, ale to nie robi różnicy co do działania.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-29, 20:38   

a jak mierzyć ten kabel? ustawiłęm miernik na 200 Ohm, dwa końce odpięte podłączam do miernika i wychodzi mi 02,5 jakieś i nie wiem czy dobrze sprawdzam.

michals 10w? a nie 50w ? bo kupiłem 50w i czekam na paczke... :|
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-01-29, 20:55   

Wojciech H. napisał/a:
a jak mierzyć ten kabel? ustawiłęm miernik na 200 Ohm, dwa końce odpięte podłączam do miernika i wychodzi mi 02,5 jakieś i nie wiem czy dobrze sprawdzam.

michals 10w? a nie 50w ? bo kupiłem 50w i czekam na paczke... :|

Może być. 50W dobrany jest z dużym zapasem. Dużo gorzej byłoby w drugą stronę, tj. gdyby zamiast 10W zamontować 5W.

Pomiar małych rezystancji wymaga pewnej wprawy i skorygowania odczytu o rezystancje przewodów do miernika. W tym celu na zakresie 200R zewrzyj ze sobą końcówki, zanotuj wartość, a potem odejmij ją od pomiaru rezystancji przewodu.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-29, 21:22   

ok tak zrobie i dam znać ;)
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-30, 20:39   

Zrobiłem tak jak kolega mówił. Przewód i zielnokawy co już miałem założony okazał się przewodem oporowym bo ma według miernika 1,7 ohm ( wynik po usunięciu błędu pomiaru ) ;) Ten z złomu też okazuje się tym samym zielonkawym przewodem oporowym z zdjęcia ( ten sam co mam założony co się okazuje ) . Przyszedł mi rezystor ten złoty w metalowej obudowie i też według pomiaru ma 1,5 ohm co koledzy polecali . Co ciekawe zwykły przewód nie okazuje żadnej praktycznie oporności ( wskazanie praktycznie 0 ) bo taki też z ciekawości sprawdziłem.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-31, 14:40   

I jak? Udało się odpalić silnik na tym bezstykowym zestawie?
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-31, 14:46   

jeszcze nie odpalałem bo narazie w komrze przewody składam i porządkuje przy okazji. Ale jak coś napiszę, Podłączyłem nanoplex to i na tym sprawdze jeszcze czy wina zapłonu.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-02-01, 20:51   

Dzisiaj skończyłem podłączać nanoplex i zapalił na samostarcie be problemu, czyli wina zapłonu na aparacie. W czasie wolnym sprawdze dokładniej ale to za jakiś czas. :roll:
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16