Linka hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
pawkon
Dołączył: 25 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2018-01-25, 21:08 Linka hamulca ręcznego
|
|
|
Panowie,
Jestem tu nowy i dopiero zaczynam swoją przygodę z maluchem ale sporo już samodzielnie zrobiłem. Zaskoczył mnie jedak hamulec ręczny Ponieważ po wymianie szczęk cylinderków itp oryginalna linka pękła bo była przerdzewiała i musiałem założyć nową. No i teraz jest problem. Po osadzeniu nowej linki brakuje mi z jednej strony jakiś 5 cm a z drugiej troszkę mniej. Sprawa wygląda następująco: Wajcha ręcznego jest tylko załapana na śruby (nie jest do końca przykręcona) i jest całkowicie cofnięta do tyłu. Początek pancerza jest osadzony w kanale tam gdzie powinien być. Całość jest doprowadzona do wahacza i na jednej stronie jest zapięta w uchwyt i tam brakuje 5 cm do cięgna rozporowego szczęk a z drugiej strony bez zapinania w uchwyt dostaje do cięgna ale nie ma opcji żeby to zapiąć w uchwycie. Nie kumam jak mam to wyregulować bo jak na mój gust ogólnie linka w pancerzu jest za krótka. Nie mam już z czego pociągnąć a bynajmniej tak mi się wydaje. Mój fiacik jest z 97 w wersji elx. Wszędzie gdzie patrzyłem nie ma rozróżnienia na wersje i jest jedna linka do każdego czy się mylę? Pomóżcie proszę.
|
|
|
|
|
pawkon
Dołączył: 25 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2018-01-26, 21:26
|
|
|
OK! problem rozwiązany. Dla tych co będą się borykać z tym samym co ja. Po pierwsze należy bardzo dokładnie ułożyć linkę w dźwigni ręcznego zwracając uwagę aby kółko było wsadzone prawidłowo. Dopiero po tym montujemy kapturki uzbrojenia w swoje miejsca w kanale. Potem montujemy na wahacze tak aby śruba miała jak największy luz. I co najważniejsze co w moim przypadku zdało egzamin. Najlepiej zrobić to w 2 osoby. założyć na oba zarobione końce linki np śrubokręt i jednocześnie pociągnąć z całej siły. Linka się napnie i "ułoży" a przede wszystkim wyciągnie odpowiednio. Potem po założeniu na końcówki rozpieraczy hamulca delikatnie ciągnąć ząb po zębie w górę ręczny. Jeszcze się potem poluzuje i będzie można dopasować zakres siły (zgodnie z instrukcją od 3go zęba) poprzez dokręcenie śruby na wahaczach albo przesunięciu dźwigni biegów. w stronę bagażnika. Być może napisałem coś co większości jest znany i proste ale komuś takiemu jak ja czyli początkującemu może pomóc. Teraz ręczny jest jak żyleta! |
|
|
|
|
|