wyciek oleju spod cylindrow |
Autor |
Wiadomość |
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-27, 21:40
|
|
|
Chyba odkrylem skad leci, zdjalem obudowe wentylatora i odpalilem bez altka i wiatraka.
z jednej sruby (otworu w sensie) niezle dmuchalo.
Jezdzilem bez tej sruby wiec spora szansa ze to stad dmuchalo.
Zlozylem spowrotem dajac sylikon na gwint.
|
|
|
|
|
przemo81
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 44 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-01-19, 22:36
|
|
|
Wracając do powyższego tematu. Silnik mam rozebrany praktycznie do gołego. W bloku zostały jedynie wałki, korbowody z tłokami. Chciałbym wymienić uszczelki pod cylindrami i tu moje pytanie. Czy w momencie gdy nie rozpinam rozrządu a zdejmuję korbowody to czy jest szansa, że coś się może przestawić i pytanie drugie. Czy w takim przypadku należy wymienić panewki? Silnik ma 34,000 przebiegu i po głowicy nie było widać praktycznie żadnego zużycia. Korbowodów jeszcze nie zdejmowałem więc nie wiem w jakim stanie są panewki. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-01-19, 22:47
|
|
|
Po zdjeciu cylindrow nic sie nie przestawi jesli nie rozpinales rozrzadu, przy skladaniu tylko musisz pamietac zeby pierscienie byly ustawione zamkami co 120stopni, panewek tez nie musisz wymieniac, chyba ze ktos przekatowal silnik i nie dbal o nic. Ale jak nie bedziesz pewien to zrob zdjecia panewek i wrzuc na forum, napewno ktos Ci powie czy sa ok, tylko najlepiej nie wyciagaj ich z korbowodow zeby sie nie pomieszaly |
|
|
|
|
przemo81
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 44 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-01-19, 22:54
|
|
|
Tak właśnie chciałem zrobić bez wyciągania ich z korbowodów. Dziękuję za szybką odpowiedź. Czyli rozumiem, że robota jest lekka i przyjemna jeśli posiada się klucz dynamometryczny . Prawdopodobnie w niedzielę zabiorę się za zdjęcie korbowodów. A czym czyścicie tą zbierającą się smołę pod cylindrami? Benzyną ekstrakcyjną? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-01-19, 23:15
|
|
|
Klucz dynanometryczny wystarczy wychylowy, w praktikerze czy innej castoramie ok 60zl kosztuje, sam takiego uzywam.
Ogolnie robota nie jest ciezka tylko trzeba pamietac o tych pierscieniach rozrzadzie i smarowaniu wszyskiego ( tloki, panewki itp.) po czyszczeniu i podczas skladania.
A ta smole czysci sie wszystkim co da rade to rozpuscic, troche skrobania, jakis pedzelek, ekstrakcja, nitro, albo akra do silnikow z goraca woda i posci napewno. |
|
|
|
|
przemo81
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 44 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-01-20, 00:01
|
|
|
Jeszcze raz dziękuję. Dziś rozkręciłem. Po zdjęciu korbowodów okazało się że panewki są do wymiany. W sumie cieszę się że to rozkręciłem. Uchroniło to mnie przed kolejnym rozbieraniem silnika. |
|
|
|
|
przemo81
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 44 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-01-21, 13:08
|
|
|
Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału? |
|
|
|
|
M.O.S_Racing
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Mikolów-Bojszowy
|
Wysłany: 2018-01-21, 16:27
|
|
|
przemo81 napisał/a: | Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału? |
Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac
Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂 |
_________________ -------------RACING ENGINE TECHNOLOGY---------- |
|
|
|
|
przemo81
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 44 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-01-21, 20:05
|
|
|
M.O.S_Racing napisał/a: | przemo81 napisał/a: | Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału? |
Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac
Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂 |
Niestety mikrometru nie posiadam. Na wale brak widocznych rys. |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-22, 23:59
|
|
|
M.O.S_Racing napisał/a: | Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac
Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂 |
Poza tym , pomiar mikrometrem co 90 stopni , powie Ci jeszcze , czy czopy są okrągłe , czy może już z owalne. |
|
|
|
|
|