.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek oleju spod cylindrow
Autor Wiadomość
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-27, 21:40   

Chyba odkrylem skad leci, zdjalem obudowe wentylatora i odpalilem bez altka i wiatraka.
z jednej sruby (otworu w sensie) niezle dmuchalo.
Jezdzilem bez tej sruby wiec spora szansa ze to stad dmuchalo.
Zlozylem spowrotem dajac sylikon na gwint.
 
     
przemo81 


Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-19, 22:36   

Wracając do powyższego tematu. Silnik mam rozebrany praktycznie do gołego. W bloku zostały jedynie wałki, korbowody z tłokami. Chciałbym wymienić uszczelki pod cylindrami i tu moje pytanie. Czy w momencie gdy nie rozpinam rozrządu a zdejmuję korbowody to czy jest szansa, że coś się może przestawić i pytanie drugie. Czy w takim przypadku należy wymienić panewki? Silnik ma 34,000 przebiegu i po głowicy nie było widać praktycznie żadnego zużycia. Korbowodów jeszcze nie zdejmowałem więc nie wiem w jakim stanie są panewki.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-19, 22:47   

Po zdjeciu cylindrow nic sie nie przestawi jesli nie rozpinales rozrzadu, przy skladaniu tylko musisz pamietac zeby pierscienie byly ustawione zamkami co 120stopni, panewek tez nie musisz wymieniac, chyba ze ktos przekatowal silnik i nie dbal o nic. Ale jak nie bedziesz pewien to zrob zdjecia panewek i wrzuc na forum, napewno ktos Ci powie czy sa ok, tylko najlepiej nie wyciagaj ich z korbowodow zeby sie nie pomieszaly :P
 
     
przemo81 


Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-19, 22:54   

Tak właśnie chciałem zrobić bez wyciągania ich z korbowodów. Dziękuję za szybką odpowiedź. Czyli rozumiem, że robota jest lekka i przyjemna jeśli posiada się klucz dynamometryczny :) . Prawdopodobnie w niedzielę zabiorę się za zdjęcie korbowodów. A czym czyścicie tą zbierającą się smołę pod cylindrami? Benzyną ekstrakcyjną?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-19, 23:15   

Klucz dynanometryczny wystarczy wychylowy, w praktikerze czy innej castoramie ok 60zl kosztuje, sam takiego uzywam.
Ogolnie robota nie jest ciezka tylko trzeba pamietac o tych pierscieniach rozrzadzie i smarowaniu wszyskiego ( tloki, panewki itp.) po czyszczeniu i podczas skladania.
A ta smole czysci sie wszystkim co da rade to rozpuscic, troche skrobania, jakis pedzelek, ekstrakcja, nitro, albo akra do silnikow z goraca woda i posci napewno.
 
     
przemo81 


Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-20, 00:01   

Jeszcze raz dziękuję. Dziś rozkręciłem. Po zdjęciu korbowodów okazało się że panewki są do wymiany. W sumie cieszę się że to rozkręciłem. Uchroniło to mnie przed kolejnym rozbieraniem silnika.
 
     
przemo81 


Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-21, 13:08   

Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału?
 
     
M.O.S_Racing 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 76
Skąd: Mikolów-Bojszowy
Wysłany: 2018-01-21, 16:27   

przemo81 napisał/a:
Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału?

Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac
Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂
_________________
-------------RACING ENGINE TECHNOLOGY----------
 
     
przemo81 


Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-21, 20:05   

M.O.S_Racing napisał/a:
przemo81 napisał/a:
Mam jeszcze takie pytania. Czy w momencie zużycia się panewek (1 sztuka na obszarze ok 1cm2) jest konieczność szlifowania wału?

Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac
Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂



Niestety mikrometru nie posiadam. Na wale brak widocznych rys.
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 23:59   

M.O.S_Racing napisał/a:
Mikrometr do ręki i zmierzyć bo tak to wróżenie z fusów.., na pewno jak masz głębsze rysy na wale to warto przeszlifowac

Choć z drugiej strony dopóki luz będzie na tyle w fabrycznych tolerancjach to jeździć będzie..🙂


Poza tym , pomiar mikrometrem co 90 stopni , powie Ci jeszcze , czy czopy są okrągłe , czy może już z owalne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15