.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p 650Sport by Piter7391
Autor Wiadomość
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-01-10, 12:00   

Piter7391 napisał/a:
w Październiku trafia na hamownie gdzie będzie sprawdzany na niebieskim i czerwonym nano


 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-01-10, 12:10   

Cytat:
Nadal tylko nie wiem co z tymi sprezynami na tyl od poloneza czy moga byc zwykle czy musi byc truck.

Ja bym brał seryjne z żółtą kropką,albo w końcu byś "rozdziewiczył" jak chyba pierwszy.. :lol2: te progresywne z "Śnieżka"...
Trucki sie montowało albo pod swapy,gdzie waga dupska jest znacznie większa niż R2.
Po drugie z mojego doświadczenia.. to trzeba się już wtedy bawić w mocniejsze amortyzatory.Bo seria już średnio wyłapuje spręzyne z trucka. :roll:
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-10, 18:22   

głodny napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
w Październiku trafia na hamownie gdzie będzie sprawdzany na niebieskim i czerwonym nano


[url=https://images82.fotosik.pl/961/064a6751aa28f4f2gen.jpg]Obrazek[/URL]


:lol2: :lol2: :lol2:

Wykresy w sumie dane z pomiarów dostałem w exelu, więc musiałem sobie sam te wykresy zrobić i po prostu nie chciało mi się w jpg ich przerabiać, ale specjalnie dla ciebie ;)



Niebieski nano 52,5 Nm i 31,3 KM



Czerwony nano 54,7 Nm i 30 KM

A tu tabela z różnicami miedzy 650 a 700, w której sprawdzałem czasy przejazdu na 3 odcinkach.



Ogólnie jestem zadowolony z wyników, w zasadzie to uzyskałem to co chciałem, silnik ładne ciągnie od dołu, z tym że na więcej jak 4 tys. nie ma co go kręcić, ale rozmawiałem już z zolo i powiedział mi by przefazować wałek o jakieś 2 stopnie by pociągnąć ten moment bliżej 5 tys. obrotów, no i wydaje mi się że mocy mogło by być nieco więcej.
Na czerwonym nano przybyło te 2 Nm, tak jak pisałeś, ale wykres to jakieś nie porozumienie, mam jeszcze jeden pomiar na czerwonym, i wykres jest nieco gładszy ale i tak spada szybciej niż na niebieskim nano.
W przyszłości zastanawiam się nad innym gaźnikiem, większymi zaworami ssącymi, może innym wałkiem i może splanowaniem głowicy o kolejne 2 mm, ale to już przyszłość, bo trzeba będzie robić wcięcia na zawory w tłokach, więc grubsza robota się szykuje.
buczek21 napisał/a:
Cytat:
Nadal tylko nie wiem co z tymi sprezynami na tyl od poloneza czy moga byc zwykle czy musi byc truck.

Ja bym brał seryjne z żółtą kropką,albo w końcu byś "rozdziewiczył" jak chyba pierwszy.. :lol2: te progresywne z "Śnieżka"...
Trucki sie montowało albo pod swapy,gdzie waga dupska jest znacznie większa niż R2.
Po drugie z mojego doświadczenia.. to trzeba się już wtedy bawić w mocniejsze amortyzatory.Bo seria już średnio wyłapuje spręzyne z trucka. :roll:


Bardzo chętnie :lol2: tylko powiedz mi czy brać progresy 17 czy 19 cm? :P
Z progresami jest jeden problem, obawiam się że albo dobiorę za niską albo za wysoką sprężynę, przy polonezowskich sprężynach mam pole manewru i mogę sobie je trochę dociąć jeśli tył będzie stał za wysoko, progresywnej już nie potnę.
Resor mam oddany, będzie 9 cm z dodatkową lagą, jeszcze nigdy nie obniżałem malczana więc nie wiem jak to siądzie i jaką mniej więcej sprężynę dobrać.
Ostatnio zmieniony przez Piter7391 2018-01-30, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 18:48   

Nie wiem jak z twardością tych sprężyn od Śnieżek , ale na ulicę proponuję Ci zdecydowanie 19. Ja mam progresję 19 od Włocha i stoi tak jak w awatarze. Miałem 2 kpl 17 i 19 , na tych pierwszych leżał na ziemi więc sprzedałem. Przy progresji 19 obcinasz jedną kulkę bałwanka i na ulicę jest ideał. Jest zdecydowanie niżej , ale zawieszenie pracuje normalnie.
Do sprężyny 19 , resor zrobił bym na 10-11 i dał niskie podstawki.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-10, 19:04   

giannini napisał/a:
Nie wiem jak z twardością tych sprężyn od Śnieżek , ale na ulicę proponuję Ci zdecydowanie 19. Ja mam progresję 19 od Włocha i stoi tak jak w awatarze. Miałem 2 kpl 17 i 19 , na tych pierwszych leżał na ziemi więc sprzedałem. Przy progresji 19 obcinasz jedną kulkę bałwanka i na ulicę jest ideał. Jest zdecydowanie niżej , ale zawieszenie pracuje normalnie.
Do sprężyny 19 , resor zrobił bym na 10-11 i dał niskie podstawki.


Resor już w robocie będzie 9 cm, a podstawek nie chcę ruszać, bo naczytałem się na różnych forach negatywnych opinii, że auto zaczyna myszkować i w ogóle same wady prowadzenia,
nie mam doświadczenia z obniżaniem, więc zrobię to metodą prób i błędów, zobaczę jak siądzie auto na tym resorze, do tego będę miał przeniesiony wahacz wyżej i tylne amorki, jeśli wysokość i prowadzenie auta będzie ok, to zajmę się sprężynami, może te progresywne 19 będą ok, tyłek w maluchu i tak musi zawsze stać trochę wyżej niż przód.
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 19:31   

quote="Piter7391"]a podstawek nie chcę ruszać, bo naczytałem się na różnych forach negatywnych opinii, że auto zaczyna myszkować i w ogóle same wady prowadzenia[/quote]

Przestań czytać te różne fora ;) Ja jestem jeszcze z czasów , kiedy maluch był samochodem używanym w "normalnych" rajdach i frezowanie podstawek to był obowiązkowy punkt w modyfikacji zawieszenia. Pomijając obniżenie , zmniejsza się ramię dźwigni , wyrywającej śruby resoru z belki podczas gwałtownego hamowania na dziurach.
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-01-11, 01:40   

No właśnie jakieś dziwne te wykresy. Albo hamownia jakaś lipna.

Moment odpowiada pojemności silnika tu wartości są ok. Ale tych koni coś mało i trochę nie w tym zakresie obrotowym.

Według twojej specyfikacji liczył bym na wartości 33-35KM 54Nm.
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-11, 12:52   

Przypuszczam ze hamownia moze troche nie ogarniac, bo jest uczelniana, lub kola 12 cali musza miec jakas inna norme albo ustawienie. Ale moze jak cos odloze to przejade sie na inna hamownie.
 
     
rychoo 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-30, 20:20   

Fotosy wcięło :(
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-30, 20:49   

rychoo napisał/a:
Fotosy wcięło :(


Wiem, wina głupiego fotosika, ale od lutego mają wrócić i wtedy pewnie zabiorę się za zmianę hostingu.
Ostatnio zmieniony przez Piter7391 2018-01-30, 20:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
CześćTuPawełek 

Wiek: 24
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 16
Skąd: Ok. Krosna [RKR]
Wysłany: 2018-01-30, 20:54   

Jeśli mogę wtrącić o hostingu to polecam Imgur.com :D
_________________
Pozdrawiam :)
CześćTuPawełek
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-30, 20:56   

CześćTuPawełek napisał/a:
Jeśli mogę wtrącić o hostingu to polecam Imgur.com :D

Dzięki, mam już na nim jakiś czas konto, ale po prostu brak motywacji do wrzucenia wszystkiego na nowo gdzie indziej spowodowało to że nadal męczę się z fotosikiem :evil:
EDIT
2 ostatnie strony poprawione, resztę zostawiam bo teoretycznie wszystko wróci od lutego.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-01, 13:35   

UP
Wczoraj doszła do mnie paczka z TOM części z tylnymi amortyzatorami i eksploatacyjnymi rzeczami typu filtry, dziś kolejna od ZPH Śnieżek z progresywnymi sprężynami 19cm, resor z 6tym piórem też jest gotowy, teraz tylko muszę poczekać na jakieś cieplejsze dni i montować obniżone zawieszenie.

Fotki :mrgreen:



 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-02-01, 13:53   

Piter7391,
Jest ciepło....+5 C,zakładaj... :lol2:
Musow foto jak stoi auto na tych spręzynach z "Śnieżka".. :roll: :P
Jaka $$ za te spręzyny?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-01, 14:23   

buczek21 napisał/a:
Piter7391,
Jest ciepło....+5 C,zakładaj... :lol2:
Musow foto jak stoi auto na tych spręzynach z "Śnieżka".. :roll: :P
Jaka $$ za te spręzyny?


:lol2: :lol2:
Garaz na dziace mam narazie nie ocieplany ( czyt. Brak piecyka ) i nie chce sie przekonywac ile stopni jest w kanale :P , dodatkowo jestem w miare swiezo po operacji i musze uwazac na przeziebienia. Ale jak bedzie 15 stopni to napewno wezme sie za robote.
Zdjecia tez beda, przed, po i w trakcie :> mam tylko nadzieje ze nie bede musial poprawiac wysokosci resora.
Co do ceny to 200zl za komplet plus oczywiscie wysylka, cena jak dla mnie okej, i odpada kombinowanie z gumami usztywniajacymi albo cieciem sprezyn z polka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15