.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wał Bis vs wał standardowy
Autor Wiadomość
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2017-12-19, 22:55   Wał Bis vs wał standardowy

Wiem że było i że wszyscy polecają wał z Bis-a, ale...

Po pierwsze wał z Bis-a jest o ponad 0,5kg cięższy (5,25kg bis; 4,72kg std). Różnica jest niby niewielka, ale dla przykładu na włoskich stronach nie polecają wału od bisa, jak już jakiś inny od std to właśnie ich włoskie wersje o zmienionym skoku.

Po drugie wał z Bis-a powinien współpracować z kołem zamachowym i pasowym o niesymetrycznym rozłożeniu ciężaru. Znajomy mechanik mocno się dziwił, że zakładam wał bisa i odleżane koło z 126p, a do tego koło pasowe EL. Faktycznie na fotkach w necie zarówno koło pasowe jaki i zamachowe Bisa mają celowo dołożona masę po jednej stronie.

Co o tym myślicie :/
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-19, 23:29   

Silnik w bis-ie lezy, dlatego ma takie rozlozenie mas. W zwyklych 650tkach tez byly montowane te waly i przy tych silnikach nie bylo zadnych kombinacji, z kolami itp.
Zwykly wal lzejszy i pewnie lepiej sie sprawdzi do wysokoobrotowek ktore musza sie szybko wkrecac.
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-20, 09:29   

Miałem wał z bisa w poprzednim maluchu w silniku 50konnym. Z masą idzie wytrzymałość, bisy nie pękają a seryjne mam na sumieniu 3. Wał a raczej przeciwwaga jest wyważona pod korby i tłoki. Koło zamachowe o niesymetrycznym rozłożeniu ciężaru jest dlatego zastosowane, bo układ nie przeciwdziała grawitacji bezpośrednio po pionowej prostej, tylko tak jakby po przekątnej trójkąta. Oczywiście dynamiczne wyważanie traktuje układ: korby, tłoki, wał, koło, docisk sprzęgła, koło pasowe jako układ wspólny, ale to się przydaje przy obrotach rzędu 7-8tys. Nie ma przeciwwskazań do założenia wału od bisa pod maluchowskie odelżone koło, byle było wyważone.
Wał od bisa pomimo swojej większej masy pozwala na lepsze wkręcanie się silnika bo ta masa jest bliżej osi wału. Kształt przeciwwagi bisa pozwala używać cylindrów bez podcięć lub z małymi podcięciami , co jest dość istotne przy rozwiertach np na 700ccm.
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-20, 10:10   

Wał z bisa jest cięższy? Zawsze słyszałem, że jest lżejszy. Mam kilka wałów i jak wrócę do domu to zważe je z ciekawości.
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-20, 10:31   

tak zrob
 
     
M.O.S_Racing 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 76
Skąd: Mikolów-Bojszowy
Wysłany: 2017-12-20, 11:26   

Ja potwierdze słowa Evila, na bisie motor szybciej się wykręca,ale i tez szybciej wytraca obroty, z moich obserwacji dobry do wiertarek, a std do czegoś co jedzie dołem lub środkiem.


A wyważony jest tak samo jak std,czyli na 58%masy posowistozwrotnej i 100%masy wirujacej,w necie krążą plotki ze jest inaczej wyważony,ale to guzik prawda.. sprawdziłem osobiście..
_________________
-------------RACING ENGINE TECHNOLOGY----------
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15