Wał Bis vs wał standardowy |
Autor |
Wiadomość |
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2017-12-19, 22:55 Wał Bis vs wał standardowy
|
|
|
Wiem że było i że wszyscy polecają wał z Bis-a, ale...
Po pierwsze wał z Bis-a jest o ponad 0,5kg cięższy (5,25kg bis; 4,72kg std). Różnica jest niby niewielka, ale dla przykładu na włoskich stronach nie polecają wału od bisa, jak już jakiś inny od std to właśnie ich włoskie wersje o zmienionym skoku.
Po drugie wał z Bis-a powinien współpracować z kołem zamachowym i pasowym o niesymetrycznym rozłożeniu ciężaru. Znajomy mechanik mocno się dziwił, że zakładam wał bisa i odleżane koło z 126p, a do tego koło pasowe EL. Faktycznie na fotkach w necie zarówno koło pasowe jaki i zamachowe Bisa mają celowo dołożona masę po jednej stronie.
Co o tym myślicie |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-12-19, 23:29
|
|
|
Silnik w bis-ie lezy, dlatego ma takie rozlozenie mas. W zwyklych 650tkach tez byly montowane te waly i przy tych silnikach nie bylo zadnych kombinacji, z kolami itp.
Zwykly wal lzejszy i pewnie lepiej sie sprawdzi do wysokoobrotowek ktore musza sie szybko wkrecac. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-12-20, 09:29
|
|
|
Miałem wał z bisa w poprzednim maluchu w silniku 50konnym. Z masą idzie wytrzymałość, bisy nie pękają a seryjne mam na sumieniu 3. Wał a raczej przeciwwaga jest wyważona pod korby i tłoki. Koło zamachowe o niesymetrycznym rozłożeniu ciężaru jest dlatego zastosowane, bo układ nie przeciwdziała grawitacji bezpośrednio po pionowej prostej, tylko tak jakby po przekątnej trójkąta. Oczywiście dynamiczne wyważanie traktuje układ: korby, tłoki, wał, koło, docisk sprzęgła, koło pasowe jako układ wspólny, ale to się przydaje przy obrotach rzędu 7-8tys. Nie ma przeciwwskazań do założenia wału od bisa pod maluchowskie odelżone koło, byle było wyważone.
Wał od bisa pomimo swojej większej masy pozwala na lepsze wkręcanie się silnika bo ta masa jest bliżej osi wału. Kształt przeciwwagi bisa pozwala używać cylindrów bez podcięć lub z małymi podcięciami , co jest dość istotne przy rozwiertach np na 700ccm. |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-20, 10:10
|
|
|
Wał z bisa jest cięższy? Zawsze słyszałem, że jest lżejszy. Mam kilka wałów i jak wrócę do domu to zważe je z ciekawości. |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-20, 10:31
|
|
|
tak zrob |
|
|
|
|
M.O.S_Racing
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Mikolów-Bojszowy
|
Wysłany: 2017-12-20, 11:26
|
|
|
Ja potwierdze słowa Evila, na bisie motor szybciej się wykręca,ale i tez szybciej wytraca obroty, z moich obserwacji dobry do wiertarek, a std do czegoś co jedzie dołem lub środkiem.
A wyważony jest tak samo jak std,czyli na 58%masy posowistozwrotnej i 100%masy wirujacej,w necie krążą plotki ze jest inaczej wyważony,ale to guzik prawda.. sprawdziłem osobiście.. |
_________________ -------------RACING ENGINE TECHNOLOGY---------- |
|
|
|
|
|