.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne stukanie po złożeniu silnika
Autor Wiadomość
skrobi43 
Skrobi


Wiek: 31
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Siedlec Duży
  Wysłany: 2017-12-10, 13:57   Dziwne stukanie po złożeniu silnika

Witam wszystkich na forum.
Przeszukałem internet ale nie znalazłem podobnego objawu jak u mnie.

Wczoraj wrzuciłem świeżo złożony silnik wszystko ustawione silnik pali od strzała ale wydaje taki odgłos jak na filmie. Co może być przyczyną ?
Dźwięk tylko na wolnych obrotach jak silnik jest zimny, później ok.

Zrzuciłem pasek i dalej bez zmian. Jak przyłożę rękę do obudowy rozrządu to odgłos ustaje czy to może łańcuch rozrządu wydaje taki dźwięk ?
Link do filmu:
https://youtu.be/bYlhgSYdc_o

Proszę o pomoc
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-10, 20:25   

Na pewno poduszka silnika jest dobrze poskładana i wszystkie gumy i sprężyna jest ok? Bo łańcuch rozrządu na pewno by nie przestał dzwonić po przyłożeniu ręki, po za tym to inny dźwięk. Mi to wygląda na zawieszenie silnika, że coś jest nie tak. Na wolnych obrotach bardziej podskakuje i stuka, a jak wejdzie na obroty to nim już tak nie telepie i stuki ustają.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-10, 21:46   

Czasem ta tulejka w przez którą przechodzi śruba od sprężyny silnika stuka o belkę, lub po prostu ktoś ją gubi. Ale w takim przypadku nie mijało by to po nagrzaniu silnika.
Co robiłeś w silniku?
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-10, 21:54   

Może po nagrzaniu silnika wyrównują się obroty i nie telepie nim tak.
 
     
skrobi43 
Skrobi


Wiek: 31
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Siedlec Duży
Wysłany: 2017-12-10, 23:36   

Robiłem remont pierścienie nowe tłoki cylindry panewki itp.
Ale rozrząd stary bo wydawał sie w dobrym stanie.
A czy moze tak być że założyłem łancuch odwrotnie i wydaje takie dzwięki ?
Tulejka jest założona. Ma ktos schemat jak załażyc poprawnie tą poduszkę bo może tam jest błąd?
Ogolnie to silnik ma moc trzyma ciśnienie oleju. Co do nie równej pracy to musze zalozyc kopułke i palec nowe mam nadzieje ze pomoże.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-11, 08:59   

Mala poduszka idzie miedzy lape sipnika a belke a te dwie ida na sprezyne.
Sprawdz jeszcze czy silnik nie obija sie o oslone pod lub o cos innego.
 
     
skrobi43 
Skrobi


Wiek: 31
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Siedlec Duży
Wysłany: 2017-12-11, 09:24   

Ok sprawdzę jeszcze i dam znać.
Może oprę silnik na lewarku i odpalę ?
 
     
skrobi43 
Skrobi


Wiek: 31
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Siedlec Duży
Wysłany: 2017-12-11, 18:12   

To faktycznie mocowanie silnika wydaje taki dzwięk tylko dlaczego skoro wszytko złożone zgodnie ze sztuką ?
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2017-12-11, 18:37   

Współczesne sprężyny są inaczej wykonane i twardsze, może ci się taka trafiła?
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-12-11, 18:52   

Mam dokładnie ten sam problem jak zmienilem poduszki silnika na nowe obecnej produkcji. Po rozgrzaniu nic nie slychac, tylko na zimnym. Obstawiam same poduszki i jutro zaloze stare i zobacze co tam nie tak.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2017-12-11, 20:45   

skrobi43 napisał/a:
To faktycznie mocowanie silnika wydaje taki dzwięk tylko dlaczego skoro wszytko złożone zgodnie ze sztuką ?

W sumie to żaden problem, po kilkuset km "samo się naprawi", a powód jest prosty: ta metalowa tuleja (przez którą idzie śruba) ociera o gumową poduszkę z ząbkami do góry przez to, że silnik jest przesunięty nieco do przodu/tyłu. Jeśli masz uchwyt zawieszenia z regulacją popuść trochę śrubę poszarp za silnik (za kolanko tłumika) kiedy zobaczysz że mocowanie przesunęło się należy dokręci i :luj:
 
     
skrobi43 
Skrobi


Wiek: 31
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Siedlec Duży
Wysłany: 2017-12-12, 20:33   

Problem rozwiązany. Poluzowałem i przesunąlem silnik do tyłu, skręciłem i pomogło. Dzięki wielkie ! :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16