.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia 900ccm
Autor Wiadomość
Ryder11994 


Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 25
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2016-02-28, 08:27   Układ chłodzenia 900ccm

Witam
Remontując swojego złomka,muszę coś zrobić z układem chłodzenia.
Poprzedni właściciel puścił rury przez auto pod siedzeniami,do tego montując dodatkową pompę przy silniku.
Ja myślę o zrobieniu rur z pexy,i puszczeniu ich pod autem. Tylko zastanawiam się czy może nie dać ich w tunelu,z tym że jest tam strasznie mało miejsca,na dwie rury 1calowe i nie wiem czy się to zmieści?
Co sądzicie o puszczeniu węzy gumowych pod autem zda to egzamin?
Kolejne pytanie,z przodu mam chłodnicę z CC900 i średnio dawała radę na przodzie auta.
Słyszałem o montażu od Poloneza trucka,golf II 1.8 może mi ktoś doradzić jakaś najlepszą opcję? ;)
_________________
Fiat 126p SWAP 900ccm
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-02-28, 10:03   

U mnie w 1.1 na odcinku kabinowym mam puszczone profile metalowe 1x2cm,na końcach,czyli na wejściu do komór przechodzą w rurkę calową na odcinku 5cm - tam już są kolanka silikonowe i odcinki rur.Nie mam dodatkowej pompy i układ jest wydajny na tyle,że podczas szybszej jazdy potrafił się schłodzić do 60 stopni,przy zdemontowanym termostacie.Profile idą środkiem podłogi pasażera,do kabiny wchodzą w miejscu zdemontowanego elementu z klapką,która w normalnym 650 steruje przepływem powietrza.Wysokość profili jest zamaskowana poprzez podwójne wygłuszenie filcowe pod wykładziną,przez co ich nie widać.Takie rozwiązanie gwaranuje,że nie urwiesz węża pod autem ani nie zdeformuje się pod wpływem temperatury.

Co do chłodnicy,to najlepszą opcją jest radiator z Poloneza 1.6 GLI - idealnie pasuje do wnęki na zapas,a dwa wentylatory pozwalają dowolnie regulować temperaturę.Jeden spina się z termikiem a drugi montuje się jako sterowany z przycisku w kabinie.



W moim swapie jest chłodnica z Golfa II 1.3,bo jego twórca akurat taką miał na stanie.Działa,ale w przyszłości przejdę na tą truckową,bo ma plaskie wentylatory.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
jaxon 


Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: LSW
Wysłany: 2016-02-28, 10:25   

Anzel napisał/a:
U mnie w 1.1 na odcinku kabinowym mam puszczone profile metalowe 1x2cm,na końcach,czyli na wejściu do komór przechodzą w rurkę calową na odcinku 5cm - tam już są kolanka silikonowe i odcinki rur.


Masz jakieś zdjątko jak to wygląda?
 
     
Ryder11994 


Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 25
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2016-02-28, 15:31   

Mógłbyś kolego podrzucić fotki jak to wygląda?
Dzięki za obszerny opis ;)
_________________
Fiat 126p SWAP 900ccm
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 566
Skąd: tarnów
Wysłany: 2016-02-28, 16:14   

W tunel tez idzie wepchać bez większych problemów.
 
     
Ryder11994 


Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 25
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2016-02-28, 17:41   

Jakieś zdjęcia w tunelu kolego?
_________________
Fiat 126p SWAP 900ccm
 
     
Adaśko 
ziomy rezerwy
FL wanna be ST


Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 291
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Wysłany: 2016-02-28, 19:39   

Właśnie Anzel,gdybyś był tak miły i uraczył nas małą fotorelacją, to przynajmniej ja byłbym bardzo wdzięczny :)
_________________
To nie drut, to wyjście z sytuacji!
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-02-28, 19:45   

Jutro podwinę dywan i zrobię foty,no problem :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Ryder11994 


Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 25
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2016-02-28, 22:20   

Wielkie dzięki kolego za fotosy ;)
_________________
Fiat 126p SWAP 900ccm
 
     
Ryder11994 


Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 25
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2016-03-01, 19:06   

I co z fotkami? ;)
_________________
Fiat 126p SWAP 900ccm
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-31, 19:46   

Może ktoś podpowie czy rury 25mm w środku ogarną chłodzenia
Silnik 1.2mpi od sieny chłodnica od poloneza jeden wiatrak miedziana. oczywiście w środku a rury bedą w panelu
+ Nagrzewnica Bisa cały komplet wywleczony :> >>

BYłem w sklepie zapytać o przewody powiedzieli mi że ma max 25mm w środku i to są węże do wody w aucie nie jest to pexa a nic z tych rzeczy co myślicie ma ktoś coś takie u siebie jak ogarnia?? Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec wykorzystam ten :) )

Cena około 20 zł za metr...

I może ktoś podpowie ile bedzie potrzebne na całe auto do nagrzewnicy chyba coś mniejszego bedzie potrzebnee.. Da ktoś znać z góry dzieki
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-31, 22:53   

Nikt nic?
 
     
MacFly 
Młody user

Wiek: 28
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-08, 10:46   

Ja odpowiem powinno dać radę mam 1.2 co prawda 8 z Putno 75 ale chłodnica miedzianka polonezowa . Żeby ci to weszło musisz dostać wentylatory od Poloneza Diesla / Rovera (płaskie) . Jeśli masz te wentylatory to cię uświadomię że musisz kable podpiąć do zasilania na odwrót plus o dziwo jest minusem i jeśli podepniesz według kolorystyki to się wiatrak będzie w złą stronę kręcił i ugotujesz silnik . Ja mam na Pexie puszczone w środku i powiem daje radę ale coraz bardziej myślę o wyp******eniu tego pod auto bo w lato jest masakra jeżdżąc ;) 4 Okna otwarte a tam dalej wali ciepłem ;) Nagrzewnicy nie mam w aucie jedyne ogrzewanie auta to te rury . Jeździłem w zime i w krótkim rekawku możńa przy -10 jeździć na spokojnie gorzej w lato właśnie . A ze względu że trochę będę reanimował w moim ELXie blachę to już chyba odpuszczę sobie latanie zimą ;) . A jeśli robisz swapa to jeszcze polecam wyciąć dziury po bokach w masce na wylot powietrza . . Nie dlatego że się powietrze kisi bo mój kaszlacek po nowym termo stadzie i powiększeniu dziury przy deptaniu trzyma 80-85 stopni tylko dlatego że przez każdą przelotkę i uszczelki wali ciepłem z chłodnicy do środka . Na zimę ok w lato masz podgrzewane nogi + kierownicę ;) (przynajmniej jeżeli jest wąż w środku puszczony ).
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-08-08, 18:30   

Dzieki za wskazówki wylot zrobie od razu za chłodnicą dzieki temu ten wiatrak powinien wejść ktory mam na chłodnicy,,
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16