Szukam Fury |
Autor |
Wiadomość |
Vladi
Wiek: 26 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-07-31, 21:04
|
|
|
Jeszcze wrócę do mojego pytania. Trochę jestem nie w temacie nowszych modeli samochodów, dlatego mnie interesuje czy ktoś z was miał styczność z Golfem 5. Warte to zainteresowania? |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-07-31, 22:44
|
|
|
Vladi napisał/a: | Jeszcze wrócę do mojego pytania. Trochę jestem nie w temacie nowszych modeli samochodów, dlatego mnie interesuje czy ktoś z was miał styczność z Golfem 5. Warte to zainteresowania? |
Co chcesz wiedzieć?
Ja od 4 lat jezdzie V w GTI,brat 2.0 w TDI'ku
Wszystko rozbija się jak zawsze o to co oczekuje kupujący vs grubość portfela.. |
|
|
|
|
AdiN
eeee?
Wiek: 29 Dołączył: 09 Maj 2015 Posty: 48 Skąd: Bytom / Zabrze
|
Wysłany: 2017-07-31, 23:42
|
|
|
A tam.
Koega kupil zadbana 80, z gazem.
Za 2.700!
I jezdzi juz trzeci rok, w tym miesiacu zrobil dopiero regeneracje tylnych zaciskow (zmora), i w zasadzie tyle.
Leje i jezdzi i nie narzeka!
A co do Golfa 5, mam stycznosc ze skodami octaviami. Ale to jeden pierun w koncu.. |
|
|
|
|
barol91
Wiek: 33 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 367 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-07-31, 23:54
|
|
|
Vladi napisał/a: | Panowie, sprawa jest prosta. Szukam samochodu, cena do 16tys diesel albo coś dobrego pod lpg. Na ten moment biorę pod uwagę Leona I gen. z końca produkcji. Oczywiście 1.9 Macie jeszcze jakieś pomysły, nad czym się jeszcze można zastanowić? |
kolega w zeszłym roku kupił Astrę H 1.8 125km za 13k i fajne autko a Leon według mnie mocno już przereklamowany. Jak chcesz to jeden synek ulice obok mnie początkiem roku chciał sprzedać Leosia z 2001roku za 8-9k oczywiście w TDIku,kolor czerwony i jakieś pierdoły do zrobienia,jak coś to mogę podesłać namiary na niego. |
|
|
|
|
Vladi
Wiek: 26 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-08-01, 06:16
|
|
|
buczek21, przede wszystko niezawodność od jesieni będę spór jeździł więc zależy mi na tym żeby się nie martwić czy odpali. Wiadomo ekonomia też się liczy. Spalanie, jak i również ceny części. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-08-02, 01:16
|
|
|
Vladi,
Golf to golf...Jak wymieniasz materiały eksploatacyjne..Nie dziadujesz na częściach i kupujesz Harta..To nie ma się co sypać..
Ja swojego mam już 4 rok.. kupiłem go jak miał 150 tyś,potwierdzone w serwisie..Bo miałem dostęp do historii całej od zakupu przez niemrę,aż do 147 tys jak robiła ostatni serwis..Teraz ma 205 tyś..
Jedyna rzecz nieplanowana to urwanie się tarczy ochronnej ,chroniącej tarcze hamulcową z tyłu-90zł nowa ASO..
Tak to tylko co trzeba najzwyklejsza ekspolatacja..płyny,hamulce...gumy..
W tym roku wymieniłem też komplet amortyzatorów i sprężyn.Grat około 1,5 tyś..
Z rzeczy na które trzeb zwrócic uwagę:
-Rdza...pojawia się zazwyczaj albo na klapie pod zamkiem,albo na tym przetłoczeniu pod szybą.Gdzie woda poprostu stoi.No i łączenie przednich nadkoli.progi..Niemcy tak wymyślili odpływy z podszybia w tym aucie..ze nie ma żadnych węzy,prowadzeń..Woda cieknie sobie z podszybia po przednim wzmocnieniu,nadkolach na progi..i wypływa sobie w rogu drzwi..Jak ktoś to kontrolował to spoko.Jak ktoś o tym nie wiedział albo miał w dupie..Zazwyczaj jest tam tona liści,piachu i innego syfu..niekiedy aż po samo podszybie..I to tak ładnie się marynuje w wodzie.Efekt taki koncówki progów albo dziurawe jak sito,albo nich wcale nie ma i rdza na błotnikach..Te są przykręcane to zawsze można wymienić..Tak że najlepiej jesień/wiosna wydłubać wszytko z nadkoli..
-silniki...Jak ma być tanio i oszczędnie do 1.6 MPI+LPG...Silnik prosty jak drut,wsadzany do wszystkiego podstawowego z VAG'a..Osiągi na poziomie zero..No ale za to rubelek w portfelu zostaje.Krótka skrzynia jeszcze jest ..tak że tam gdzie w 1.6 się wbija 5..i silnik wyje,to ja dopiero się zastanawiam nad 4 biegiem..
1.4 TSI..nie wiem nie jeździłem..Chodź szczególnie te pierwsze mocniejsze wersje gdzie było turbo+kompresor mechaniczny nie mają za dobrej opinii.Padał tam właśnie kompresor..Później już montowali zwykłe turbo do tego.
W miarę jeszcze jest te 2.0 FSI...150 koni,no ale tego nie zagazujesz..bo wtrysk bezposredni.
Na końcu 2.0 TFSI,czy R32..z benzyn..Chodź ja jak się uprę i jezdze jak dziad że turbo nie wstaje to w mieście jestem w stanie zrobić 7.2-7.4 spalanie..Chodź średnio wychodzi 8,5-9,2l..Na trasie nie ma szansy na mniej niż 8.2.
Diesle.. niby przeklinane 2.0...i każdy płacze za legendarnym 1.9 tdi..
Niby tam panewki lubią się przekręcać..bo ktoś wpadł na pomysł że można je tłuc bez zamków..No bo po co...Jest cała seria odradzanych 2.0..Z 3-4 silniki z tego co pamietam.
I jak się właściele spotykają to tylko kto już jest po a kto przed wymianą panewek
Brat ma takiego 2.0 właśnie z niby odradzanym silnikiem.. i nic sie nie dzieje,a codziennie 60km do pracy tym lata.Tak że zależy jak sie trafi..
Tak że jak chcesz tanio to 1.6+LPG..
Cena części...Tak samo zamienników cała masa..od gównianego Harta,aż po ori..Tak że ciężko coś podpowiadać..Bo są np zamienniki części "XX" za 30zł kończąc po 250zł...A po drodze jeszcze z 5 firm..
Z mojej strony polecam najpierw dzwonić do ASO szczególnie z jakimis pierdołami:plastiki,zaślepki,linki itd..Bo niekiedy jest taniej niż na w sklepie czy allegro..
Kiedyś mi ukradli znaczek z atrapy..Na allegro "jedyny taki" odrapany..stało po 130zł,w Aso nowy w foli 75zł..
Co do wyposażenia to to niestety też srogi rozrzut..Podstawy te wszystkie wersje "goal" to niestety zazwyczaj golasy...bez nawet manualnej klimatyzacji,elektryki szyb..czy MFA...Podstawowe minimum..fotele,przednia szyba.. i starczy.
Ja bym szukał jakiegoś "GT"-poznać je po trochę innym grillu,albo jakiegoś "individual'a"...
Je znowu poznać zazwyczaj po nietypowym kolorze taka ciemny filotet+pakiet dokładek...Kolega ma takiego to 1.6MPI..do tego wyposażony lepiej niż moj bo skóra,czujniki parkowania...czy webasto postojowe.
Wszytko zależy jak zwykle od kasy i ile chcesz wydać.. |
|
|
|
|
Volt
Wiek: 33 Dołączył: 19 Cze 2016 Posty: 67 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2017-08-03, 00:37
|
|
|
Jest jeszcze jedno ale w golfie 5, głośniki po prostu nie grają, czy to jakis indiwidual na 3 droznym systemie czy gti, po prostu to brzmi chujowo, i dlatego wolal bym gofra 4 jak piść |
|
|
|
|
Vladi
Wiek: 26 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-08-07, 19:06
|
|
|
W moim budżecie raczej ciężkości golfa 5 kupić. Byłem oglądać 2 sztuki i lepiej odpuścić. Nie myślałem nigdy o BMW ale zwrócił moją uwagę e46 touring. Można znaleźć do 15k sporo egzemplarzy z silnikiem 2.0 w dieslu. Tyle że znaleźć nie zajechana bete może być ciężko. Co do samego utrzymania idzie przeżyć? W porównaniu z VAGami duża różnica? |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-08-07, 19:13
|
|
|
Vladi 2.0 d to tylko polift 150km. Utrzymanie trochę kosztuje(w sumie jak każdego diesla), ale prowadzi się rewelacyjnie i do 15 powinieneś coś dorwać. Ja mam e36 i części nie są tanie, ale w sumie nic drogiego jeszcze nie robiłem. |
_________________ Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995 |
|
|
|
|
Vladi
Wiek: 26 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-08-07, 20:11
|
|
|
Emilienko126p, a Ty czo masz za silniki w swoi e36? Biorą jeszcze pod uwagę zakup benzynowego pod lpg |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-08-07, 21:32
|
|
|
m52b28 ale każde r6 jest spoko. Gaz też każdy bierze bardzo dobrze. W e46 seria m52 i m54 jest równie dobra, choć m54 lubi bardziej spalić olej. m43b19 jak jest zaniedbany ma problem z chłodzeniem, w sumie każde zaniedbane bmw na ten problem... |
_________________ Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995 |
|
|
|
|
|