.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wpływ nieustawionej zbieżności na malucha
Autor Wiadomość
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-03-29, 06:48   Wpływ nieustawionej zbieżności na malucha

Mam mały problem, w malcu mam rozje#ana zbieżność, jedno koło jest lekko skręcone do środka a drugie prosto normalnie,jeździłem trochę tak, jakies kilkaset km, niedługo wymieniam wszystkie drążki a potem zbieżność ustawiam. Jeździ się tak słabo niestety ale musiałem, nie miałem innego auta
Od tego czasu jazdy z taką zbieżnościa, maluch podniósł się i mam wrażenie że jedna strona ta z tym kołem do środka wyżej niż ta z kolem na wprost normalnie. Boję się że buda mogła się zniwelować, czy to możliwe?
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-03-29, 10:44   

Nie słyszałem i nie czytałem w żadnej literaturze o tym, że nieprawidłowa geometria może wykrzywić karoserię. Raczej na odwrót - jak masz skoszoną budę, to nie możesz dojść do ładu z geometrią.
_________________
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-14, 19:18   

Cześć, czy przy prawidłowo ustawionej geometrii istnieje opcja że opony piszczą na zakrętach?

Co prawda zimówki mam, ale przy pokonywaniu ronda słychać pisk, może to kwestia tego że jadę za szybko ;)
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-04-14, 21:54   

Jedź wolniej, jak przy małe prędkości jest to samo to geometria. Miałem w jednym samochodzie coś takiego, piszczały nawet przy 5km/h.
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-19, 18:53   

No mi też piszczą oponki z przodu ale tylko gdy ładuje się bardzo powoli w zakręty 5-10kmh
 
     
tomekl 
tomekl

Wiek: 46
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-07-06, 10:45   Re: Wpływ nieustawionej zbieżności na malucha

MajkelMoto napisał/a:
Mam mały problem, w malcu mam rozje#ana zbieżność, jedno koło jest lekko skręcone do środka a drugie prosto normalnie,jeździłem trochę tak, jakies kilkaset km, niedługo wymieniam wszystkie drążki a potem zbieżność ustawiam. Jeździ się tak słabo niestety ale musiałem, nie miałem innego auta
Od tego czasu jazdy z taką zbieżnościa, maluch podniósł się i mam wrażenie że jedna strona ta z tym kołem do środka wyżej niż ta z kolem na wprost normalnie. Boję się że buda mogła się zniwelować, czy to możliwe?


Raczej nie, ale zbieżność ustaw. Pamiętam, lata temu miałem służbowego malucha z podobną "zbieżnością". Na trasie (400 km), coś dodatkowo się pogorszyło. Na miejsce dojechałem z oponą startą praktycznie do zera (widać było druty).
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-06, 11:48   

Juz zrobione od ponad miesiaca, caly uklad kierowniczy nowy procz zwrotnic. Teraz to jezdzi bardzo fajnie.
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-06, 11:57   

Tylna oś też miałeś ustawiana?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-06, 13:18   

Tylko przód
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-07-06, 13:45   

Wczoraj robiłem zbieżność w Beżu bo byłem po wymianie wszystkich drążków, amorów, tulejek i zwrotnic.
Koszt zbieżności u mnie to 70zł i godzina roboty. Auto jeździ zupełnie inaczej.
Wcześniej ustawiłem wszystko "na oko", aby dojechać jakoś do warsztatu.Pomimo tego,że wydawało mi się, że jest prosto wszystko, auto i tak piszczało. Wizualnie było spoko, ale już minimalna odchyłka powodowała "myszkowanie" pojazdu na drodze i nierównomierne ścieranie się opon.
Teraz mogę puścić kierownicę i auto jedzuie na wprost :)
Jedź, ustaw i po problemie.
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-06, 14:31   

Ustawie zbieżność jak wstawię magiel, bo obecnie siedzi przekładnia która ma luzy i stuka przy kreceniu kierownica
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-07-06, 17:35   

ignac2004, na oko się tego nigdy nie ustawi, chyba że fuksem :P Ja ustawiłem kiedyś metodą "na sznurek" i dało się jeździć, opony nie piszczały (czy zdzierało to nie wiem, bo za mało km zrobiłem). Tak więc na upartego MOŻNA, ale i tak jestem zdania, że lepiej pojechać z tym na warsztat i mieć ustawione dokładnie.

Jest tylko jedno ale - pisałem o tym kiedyś na forum - zbieżność to jeszcze idzie w pierwszym lepszym warsztacie ze sprzętem do geometrii ogarnąć. Ale jak chciałem ostatnio ustawić geometrię całego malucha, to obdzwoniłem wszystkie warsztaty w okolicy i żaden nie chciał się tego podjąć. Ostatecznie znalazłem jeden u mnie w mieście - ustawili, ale muszę przyznać, że gościu średnio ogarniał i nie jest idealnie. Wcześniej, zaraz po remoncie, ustawiłem w takim niby najpopularniejszym warsztacie tego typu u mnie i spartolili mi to na amen. Tak więc jeśli ktoś nie miał z tym przygód jeszcze, to niech ma na uwadze, że geometria 126p przerasta niektórych współczesnych mechaników.
_________________
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-07-07, 09:04   

Dokładnie. Ja miałem problem znaleźć warsztat, bo 99% ma za szeroki kanał albo podnośnik :twisted: Wkońcu się udało, ale z dłuższym terminem oczekiwania.
Ustawiałem na pałę żeby tylko dojechać do warsztatu, teraz już jest git malina. Auto jedzie prosto. Aż się przyjemnie zakręty zabiera :E
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15