Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
OBR FSO Cianowice!
Autor Wiadomość
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2560
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-11-06, 10:58   



Pacjent MR89 znów,po blisko roku ma transplantację serca.Obecny pod maską od lutego 1.4 Rover,mimo że nie wykazywał żadnych oznak HGF-u czy innych bolączek,został usunięty.Zaplanowałem montaż jednostki 1.6 16V,która trafiła do mnie z widocznego na zdjęciu rozbitka:




Kupiłem totalnie goły słupek - totalnie,jak widać....



Zadadniczo to samo aluminium z rozrządem,wszelkie łapy,rurki,mocowania,termostat a nawet pokrywę rozrządu i zaworową musiałem przezbroić z mojego 1.4.

Jutro zasuwam po wtryski z oplowskiego 2.0 i zaczynam poszukiwania kompa od 1.6 K16,tyle że bez immo.Nie znam dokładnej,odczuwalnej różnicy w pracy na kompach 1.4 vs 1.6,ale mając oba u siebie chętnie je porównam :)

Wczoraj do późna zajmowałem się przezbrajaniem i portingiem kolektorów,aby uzyskać jak najlepszy efekt przy przekładce.Montaż w komorze planuję klasycznie na dzień wolny od pracy,czyli 11.11 :mrgreen:


Jakby ktoś w swoim K16 miał HGF,to chętnie sprzedam tani,sprawny słupek 1.4 8)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'89 WAZ LADA 2107
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'93 BMW E36 318is Coupe
'94 FSO Polonez Caro GLE Orciari
'95 Seat Marbella 903
'95 BMW E36 316i Compact
'96 BMW E36 318Ti
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
GrzesiekS 


Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2016-11-06, 11:51   

No nieźle... Mnie przy HGF kilka osób namawiało na zmiane słupka na 1.6 ale jakoś wolałem zostać tradycjonalistą. Zapisuje się przy okazji na przejażdżkę na prawym fotelu jesli to nie problem :)
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 23
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 147
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-11-06, 20:33   

jak wygląda sprawa środkowego drążka w wąskim zawiasie? :) ile za słupek 1.4? :)
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 29
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2981
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-11-07, 12:53   

Jak to jest, że silniki serii K mają takie problemy z UPG?
Z czego to wynika?
Problem z chłodzeniem? Niedrożność kanałów w głowicy? Za mało wydajny układ chłodzenia czy jak? :shock:
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Rocky 


Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1022
Skąd: TST
Wysłany: 2016-11-07, 16:53   

ignac2004, Konstrukcja silnika ;) Na szczęście,w Roverach po 2002 roku bodaj stosowali nowy typ termostatu,eliminujący problem HGFa ;)
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI'97 "Szerszeń"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 22
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 567
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-11-07, 17:29   

Wykonanie z gównianego materiału po prostu.Blok alu,głowica alu i do tego pół metrowe szpilki skręcające to do kupy.Jeden drugi raz nie pomodlisz się przy odpalaniu,parę sekund za krótko zagrzejesz i gotowe.Akurat robię teraz uszczelkę w takim roverku 214 :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2560
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-11-13, 08:39   

Problem wynika po części z jakości zastosowanych materiałów,ale też leży w samej konstrukcji,czyli plastrowej budowie silnika.

K16 pełną szczelność i tolerancję pasowania osiąga dopiero przy optymalnej temperaturze pracy,co jest równoznaczne z koniecznością bardzo delikatnego obchodzenia się z tym silnikiem zarówno na zimno,jak i w momencie,gdy motor nawet w niewielkim stopniu przekroczy dopuszczalną temperaturę pracy - stąd konieczna,niespotykana pośród silników OHV,dbałość o układ chłodzenia - stan pompy,pracę termostatu czy idealny poziom chłodziwa w układzie.

Mógłbym napisać książkę do spółki z mechanikami,których zatruwałem pytaniami o doświadczenia i zasady obsługi silnika K16.Każdy potwierdza,że skutkiem takiej a nie innej konstrukcji,klasyczny HGF jest czymś regularnym,jak w innym aucie wymiana rozrządu - robi się to średnio co 50-80kkm,warunkując jakością stosowanych części i reżimu technologicznego zastosowanego do naprawy usterki - dokładność,czystość itepe.

Mój nowy motor jeszcze wisi na łańcuchu,mam nadzieję że w tygodniu znajdę chwilę i bratnią duszę do pomocy,żeby samemu nie wkurwiać się z celowaniem wałkiem do tarczy sprzęgłowej :lol2:

P.S - słupek 250zł

P.S2 - drążek środkowy stosuje się po prostu od K16,układy kierownicze nie uległy zmianie przy przejściu na szerokie zawieszenie.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'89 WAZ LADA 2107
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'93 BMW E36 318is Coupe
'94 FSO Polonez Caro GLE Orciari
'95 Seat Marbella 903
'95 BMW E36 316i Compact
'96 BMW E36 318Ti
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2560
Skąd: Karków
Wysłany: 2017-06-14, 19:52   

Centoventisei sięga coraz dalej i odważniej,od soboty dłubiemy sobie takiego oto jegomościa,który z racji pochodzenia otrzymał dźwięczne imię Jewgenij :mrgreen: Na załączonym obrazku Wowo spawa wahacz,aby wóz mógł się przemieszczać po placu 8)





Kozak urodzony w 1972,od zawsze wierny jednej rodzinie ze Śląska.Odstawiony w niełasce (umarło hydrosprzęgło) w 1995,przestał nie niepokojony do 2017.Wyrwany ze snu,po trzech kwadransach od odpuszczenia lawety,napompowaniu kół i zasilenia z butelki,odpalił robiąc niesamowity jazgot - juz wiem,czemu w PRL-u nazywali go z japońskiego - masahuku :lol2:

Plany? Handel z FreddieM,forumowo-zaporowym pionierem,moze uda się sklecić go mechanicznie i odstawić ambitnemu blacharzowi.Podłoga,progi i błotniki są do wymiany,na szczęście karoseryjne tajle pozyskałem razem z autem.

Aktualnie nie mam nic pilniejszego na garażu,więc w wolnych chwilach będę dłubał i uczył się cyrylicy 8)

KUPIE WSZYSTKO CO MA WASZ SĄSIAD/DZIADEK/WUJEK/OJCIEC (niepotrzebne skreślić) do tego dziecka kurwy i szatana :mrgreen: Wiem,małe szanse,ale może komuś w piwnicy zalegają jakieś zapasy do Zaza? :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'89 WAZ LADA 2107
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'93 BMW E36 318is Coupe
'94 FSO Polonez Caro GLE Orciari
'95 Seat Marbella 903
'95 BMW E36 316i Compact
'96 BMW E36 318Ti
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-06-14, 20:20   

Wreszcie Adam dorwałeś skrzydlaka :) reanimuj chętnie zobaczę go na drodze :)
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 20
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 758
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-06-14, 20:22   

Chcesz sprawdzić ile aut zmieści się w podpisie? :lol2:
Fajny :) Chyba jeszcze nie miałem okazji zobaczyć takiego na żywo.
_________________
Polski Fiat 126p 650E 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 352
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2017-06-14, 20:43   

Daj znać jak go ogarniesz :) Przyjadę z Wrocka do Cianowic między innymi po to, żeby się tym karnąć :twisted:
_________________
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88
 
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 27
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1853
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-15, 14:54   

Mega mega fajne auto, z chęcią bym kupił Zaprożca :D
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2560
Skąd: Karków
Wysłany: 2017-06-17, 12:45   

Szukałem krajowej sztuki w dobrym stanie,ale uszaty nie występują już w naturze.Ta sztuka wbrew pozorom wymaga podstawowej,prostej blacharki i przeglądu mechaniki,bo przebieg ma rzeczywiście niewielki.Oczywiście największe wyzwanie to naprawa hamulców i sprzęgła,bo części,które przez lata postoju zniszczył płyn hamulcowy,niełatwo dostać w Polsce :(
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'89 WAZ LADA 2107
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'93 BMW E36 318is Coupe
'94 FSO Polonez Caro GLE Orciari
'95 Seat Marbella 903
'95 BMW E36 316i Compact
'96 BMW E36 318Ti
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17