Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
OBR FSO Cianowice!
Autor Wiadomość
Anzel 
Konesuar


Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-11-06, 10:58   



Pacjent MR89 znów,po blisko roku ma transplantację serca.Obecny pod maską od lutego 1.4 Rover,mimo że nie wykazywał żadnych oznak HGF-u czy innych bolączek,został usunięty.Zaplanowałem montaż jednostki 1.6 16V,która trafiła do mnie z widocznego na zdjęciu rozbitka:




Kupiłem totalnie goły słupek - totalnie,jak widać....



Zadadniczo to samo aluminium z rozrządem,wszelkie łapy,rurki,mocowania,termostat a nawet pokrywę rozrządu i zaworową musiałem przezbroić z mojego 1.4.

Jutro zasuwam po wtryski z oplowskiego 2.0 i zaczynam poszukiwania kompa od 1.6 K16,tyle że bez immo.Nie znam dokładnej,odczuwalnej różnicy w pracy na kompach 1.4 vs 1.6,ale mając oba u siebie chętnie je porównam :)

Wczoraj do późna zajmowałem się przezbrajaniem i portingiem kolektorów,aby uzyskać jak najlepszy efekt przy przekładce.Montaż w komorze planuję klasycznie na dzień wolny od pracy,czyli 11.11 :mrgreen:


Jakby ktoś w swoim K16 miał HGF,to chętnie sprzedam tani,sprawny słupek 1.4 8)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
GrzesiekS 


Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2016-11-06, 11:51   

No nieźle... Mnie przy HGF kilka osób namawiało na zmiane słupka na 1.6 ale jakoś wolałem zostać tradycjonalistą. Zapisuje się przy okazji na przejażdżkę na prawym fotelu jesli to nie problem :)
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 154
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-11-06, 20:33   

jak wygląda sprawa środkowego drążka w wąskim zawiasie? :) ile za słupek 1.4? :)
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2976
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-11-07, 12:53   

Jak to jest, że silniki serii K mają takie problemy z UPG?
Z czego to wynika?
Problem z chłodzeniem? Niedrożność kanałów w głowicy? Za mało wydajny układ chłodzenia czy jak? :shock:
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Rocky 


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1029
Skąd: TST
Wysłany: 2016-11-07, 16:53   

ignac2004, Konstrukcja silnika ;) Na szczęście,w Roverach po 2002 roku bodaj stosowali nowy typ termostatu,eliminujący problem HGFa ;)
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI'97 "Szerszeń"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 23
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 582
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-11-07, 17:29   

Wykonanie z gównianego materiału po prostu.Blok alu,głowica alu i do tego pół metrowe szpilki skręcające to do kupy.Jeden drugi raz nie pomodlisz się przy odpalaniu,parę sekund za krótko zagrzejesz i gotowe.Akurat robię teraz uszczelkę w takim roverku 214 :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-11-13, 08:39   

Problem wynika po części z jakości zastosowanych materiałów,ale też leży w samej konstrukcji,czyli plastrowej budowie silnika.

K16 pełną szczelność i tolerancję pasowania osiąga dopiero przy optymalnej temperaturze pracy,co jest równoznaczne z koniecznością bardzo delikatnego obchodzenia się z tym silnikiem zarówno na zimno,jak i w momencie,gdy motor nawet w niewielkim stopniu przekroczy dopuszczalną temperaturę pracy - stąd konieczna,niespotykana pośród silników OHV,dbałość o układ chłodzenia - stan pompy,pracę termostatu czy idealny poziom chłodziwa w układzie.

Mógłbym napisać książkę do spółki z mechanikami,których zatruwałem pytaniami o doświadczenia i zasady obsługi silnika K16.Każdy potwierdza,że skutkiem takiej a nie innej konstrukcji,klasyczny HGF jest czymś regularnym,jak w innym aucie wymiana rozrządu - robi się to średnio co 50-80kkm,warunkując jakością stosowanych części i reżimu technologicznego zastosowanego do naprawy usterki - dokładność,czystość itepe.

Mój nowy motor jeszcze wisi na łańcuchu,mam nadzieję że w tygodniu znajdę chwilę i bratnią duszę do pomocy,żeby samemu nie wkurwiać się z celowaniem wałkiem do tarczy sprzęgłowej :lol2:

P.S - słupek 250zł

P.S2 - drążek środkowy stosuje się po prostu od K16,układy kierownicze nie uległy zmianie przy przejściu na szerokie zawieszenie.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2017-06-14, 19:52   

Centoventisei sięga coraz dalej i odważniej,od soboty dłubiemy sobie takiego oto jegomościa,który z racji pochodzenia otrzymał dźwięczne imię Jewgenij :mrgreen: Na załączonym obrazku Wowo spawa wahacz,aby wóz mógł się przemieszczać po placu 8)





Kozak urodzony w 1972,od zawsze wierny jednej rodzinie ze Śląska.Odstawiony w niełasce (umarło hydrosprzęgło) w 1995,przestał nie niepokojony do 2017.Wyrwany ze snu,po trzech kwadransach od odpuszczenia lawety,napompowaniu kół i zasilenia z butelki,odpalił robiąc niesamowity jazgot - juz wiem,czemu w PRL-u nazywali go z japońskiego - masahuku :lol2:

Plany? Handel z FreddieM,forumowo-zaporowym pionierem,moze uda się sklecić go mechanicznie i odstawić ambitnemu blacharzowi.Podłoga,progi i błotniki są do wymiany,na szczęście karoseryjne tajle pozyskałem razem z autem.

Aktualnie nie mam nic pilniejszego na garażu,więc w wolnych chwilach będę dłubał i uczył się cyrylicy 8)

KUPIE WSZYSTKO CO MA WASZ SĄSIAD/DZIADEK/WUJEK/OJCIEC (niepotrzebne skreślić) do tego dziecka kurwy i szatana :mrgreen: Wiem,małe szanse,ale może komuś w piwnicy zalegają jakieś zapasy do Zaza? :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1232
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-06-14, 20:20   

Wreszcie Adam dorwałeś skrzydlaka :) reanimuj chętnie zobaczę go na drodze :)
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 837
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-06-14, 20:22   

Chcesz sprawdzić ile aut zmieści się w podpisie? :lol2:
Fajny :) Chyba jeszcze nie miałem okazji zobaczyć takiego na żywo.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 380
Skąd: Puławy/Wrocław

Wysłany: 2017-06-14, 20:43   

Daj znać jak go ogarniesz :) Przyjadę z Wrocka do Cianowic między innymi po to, żeby się tym karnąć :twisted:
_________________
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88
 
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 28
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1860
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-15, 14:54   

Mega mega fajne auto, z chęcią bym kupił Zaprożca :D
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2017-06-17, 12:45   

Szukałem krajowej sztuki w dobrym stanie,ale uszaty nie występują już w naturze.Ta sztuka wbrew pozorom wymaga podstawowej,prostej blacharki i przeglądu mechaniki,bo przebieg ma rzeczywiście niewielki.Oczywiście największe wyzwanie to naprawa hamulców i sprzęgła,bo części,które przez lata postoju zniszczył płyn hamulcowy,niełatwo dostać w Polsce :(
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16