Olej |
Autor |
Wiadomość |
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-04-23, 00:09
|
|
|
Majonez napisał/a: | To mit i bzdura, ja nie wiem czemu ludzie myślą że chłodzenie powietrzem = brak chłodzenia, ja tam nie widzę różnicy między chłodzeniem powietrzem a cieczą, w obu przypadkach jak układ jest sprawny i drożny to nie sprawia problemów . |
Dokładnie, 126 projektowany był przez Włochów i we Włoszech jeździł, a tam jednak było (i zapewne jest) zdecydowanie cieplej.
Należy tylko pamiętać o tym, że o układ chłodzenia w maluchu trzeba zadbać i nie można przy nim kombinować. Podstawą jest oczywiście sprawny termostat, ale bardzo ważna jest też obecność wszystkich blach, bo one zapewniają odpowiednią cyrkulację powietrza. Trzeba też zwrócić uwagę, żeby "kratki wentylacyjne" od spodu a także te "otwory wentylacyjne" w misce olejowej nie były pozaginane ani nie były zalepione bitexem (co również się zdarza, widziałem nawet miskę olejową zapaćkaną bitexem). No i nie uchylać klapy w trasie, nie warto też zakładać osłon na kratki w tylnej klapie... i takie tam |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-04-23, 10:06
|
|
|
Wystarczy lekko zmodyfikować silnik i przegonić go po trasie aby przekonać się że chłodzenie powietrzem ma baaardzo małe zapasy wydajności, chyba w żadnym innym samochodzie nie dogrzałem tak oleju jak w maluchu. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-04-23, 17:21
|
|
|
Rozmawiamy o seryjnym silniku, z resztą co rozumiesz poprzez "lekkie zmodyfikowanie"? Wzrost mocy o 50 albo 100%? Przy takim skoku w każdym samochodzie trzeba będzie przerabiać układ chłodzenia |
|
|
|
|
Szeryf-mib
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 203 Skąd: Pruszcz gdanski
|
Wysłany: 2017-04-25, 10:27
|
|
|
Narazie zamontuje tylko sportowy tlumik michaele speeder i moze odchudzone kolo, wieksze modyfikacje w pszyszlym roku bo musze malca zlozyc do konca miecha bo jade na zlot . |
_________________ Jezdze klasykiem gardze plastikiem
|
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-05-04, 21:09
|
|
|
dizzyx napisał/a: | No i nie uchylać klapy w trasie, |
To skąd szał na uchylacze klapy? |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-05-04, 21:57
|
|
|
fakir napisał/a: | To skąd szał na uchylacze klapy? |
Bo to "gadżet kult rarytas prl jedyny na allegro zobacz"
Tak jak pisze zolwik, w normalnych warunkach uchylacz niby pomaga w korkach. |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Szeryf-mib
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 203 Skąd: Pruszcz gdanski
|
Wysłany: 2017-05-10, 13:37
|
|
|
pewnie szal na uchylania klapy wynika z tego ze to moze fajnie wygladac bo malo jest aut co ma taka opcje hehe ;-) |
_________________ Jezdze klasykiem gardze plastikiem
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-05-11, 07:31
|
|
|
Fakt jest taki, że wygląda to super, ale udowodniono (prawie naukowo), że najlepsze wyniki daje zamknięta klapa |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
|