Polonez Borysewicz 1983 CKLASA :D |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2017-04-17, 00:16 Polonez Borysewicz 1983 CKLASA :D
|
|
|
Skopiuje treść z innego forum, bo nie chce mi się od nowa tego pisać
historia pisze się mniej wiecej tak : Około miesiąc czasu szukania auta, zrobione ponad 2 tysiące km po Polsce w celu oglądania samochodów a wkońcu znalazł się na miejscu u mnie w mieście, dzieki czemu nie musze zmieniać tablic. Oglądałem samochody wystawione po 10 000 zł , niby po remontach , ale te remonty zostawiały dużo do życzenia...
Moj "Borysewicz" ma oryginalny choć wypłowiały lakier ( bez problemu odzyska blask po polerce ) wszystkie drzwi oryginalne i reszte elementów nadwozia też. Poprzedni własciciel dołozył mu te wskażniki, przerobił filtr powietrza ( choć sam nie wiem po ki uj...) obniżył go troche i załozył alumki Borbety A.
Co ciekawe udało mi się go zakupić poprzez mojego Fiata 125p... - a dlaczego ? Zrezygnowany po oględzinach kolejnego Borewicza pod Pajęcznem, wracałem do domu właśnie fiatem. Od znajomego dostałem info ze w Gliwicach stoi Cklasa, ale auto jest nie do ruszenia bo własciciel murem sie upiera ze nie sprzeda. To pomyslałem ze chociaż podajdę popatrzeć... Zajechaliśmy na miejsce, i tak patrze na ten wóz, zaniedbany, mech na nim rośnie, stoi na kapciach... Szybki szpil i zostawiłem karteczkę za wycieraczką. Po 2 godzinach oddzwonił do mnie własciciel i stwierdził ze go mi sprzeda , bo widział mnie, i fiata jak podjechalem i zostawiałem karteczke, gdyż sam przechodził obok ale sie schował i obserwował kto mu sie kręci koło auta. Powiedzial ze widział fiata, ze jest ładny i zadbany to stwierdził ze polonez też bedzie u mnie miał dobrze.
Po negocjacjach ceny, która była ciut za wysoka, bo zapomniałem wspomnieć wczesniej ze samochód ledwo co jezdzi, silnik jest złom totalny, hamulce to były zablokowane ze cięzko było go ruszyć... Ale po podpieciu akuma ( miałem wiekszy to wsadziłem byle jak ) i 20 minutach prób ruszenia wkońcu udało się go wyrwać z miejsca na którym stał.
Teraz czeka spokojnie na miejsce w garazu gdyż bede robić w atu uszczelniacze zaworowe, a jak skończe to biore borka na garaż, zmieniam silnik, robie heble i moge jechać na przegląd.
Zdjęcia wam podaję w linku gdyż mam słabego neta a mam wszystko wrzucone w zdjecia google.
https://goo.gl/photos/2oCKGaoU792CYFDLA
A i podrzucam filmik na którym słychać panewki :d <rotfl2>
https://www.youtube.com/watch?v=cL7iNUTjUg0
https://www.youtube.com/watch?v=n2l2z7AGl9I
https://www.youtube.com/watch?v=CsXRqMdjWOw
PS. Licznik jest zmieniony na taki z obrotomierzem, oryginalny mam dostałem z autem. Dziadek który miał to auto od nowosci zrobił taką partyzantke i wsadził tam obrotek z jakiegos audika co wcale fajnie i estetycznie nie wyglada - wiec drugi własciciel włozył tam ten licznik
Ciekawostką są listwy - zamontowane tak zmyślnie. Aktualnie wszystkie zdjąłem
cz.2
A więc czas odgrzebać kotleta.
Fura dostała inny silnik, po przelocie 40 tysięcy - został rozebrany, uszczelniony od nowa (uszczelka miski złożona na reinzosilu, uszczelniacze wału, wałka, uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze zaworowe,uszczelka pod dekiel)
Skrzynia inna z ohv, wał napedowy został stary, poniewaz chciałem zachować łącznik starego typu.
Hamluce zrobione od podstaw ; tylnie zaciski rozebrałem w drobny mak, także reczny teraz jest zajebisty na przodzie wylądował lucas na starym serwie, a przewody hamulcowe zostały wymienione na miedziane ( kupiłem miedz z metra, i pozarabiałem nowe końcówki )
Przy okazji rozebrałem deske w środku i wykopałem całą reklamówke niepotrzebnych kabli (czyt. dziadkowych patentów) i aż sie dziwie ze fura nie poszła z dymem.
Potem przeszedł przegląd i pare dni pojezdziłem, przy okazji wymieniłem bak bo sie okazało ze rura wlewowa przegniła
Następny etap to była polerka... prawie tydzień glinkowania bo w lakierze było tyle marasu że głowa mała. Musiał być nawoskowany jakimś gównem, strasznie cieżko schodziło to dziadostwo.
Nie decydowałem się na ściąganie wszystkich rys, z tego względu że lakier oryginalny, aż szkoda by było go szurać papierem ściernym.
Efekt przedstawiam wam na zdjęciach.
Pierwsze foto pokazuje jak wygląda błotnik tył i drzwi tył po glinkowaniu, a przód był nie ruszany.
Dla porównania przed polerką
a tutaj juz po polerce. Zrobiłem też zaprawki
Teraz tylko jeszcze koła, LPG, i detale
Planuje szeroką stal, a potem mam nadzieje ze uda się zdobyć ATS Classic
A jeszcze fota z moim fiaciurem
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
Ciasteczkowy
less is more
Wiek: 38 Dołączył: 18 Paź 2013 Posty: 305 Skąd: PZ / Buk
|
Wysłany: 2017-04-17, 07:22
|
|
|
mega efekt,gratulacje wyrwania "kryzysowy" |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-17, 10:10
|
|
|
Co tu dużo mówić, kawał dobrej roboty. Świetne auto. Dlaczego będziesz montować gaz? Duże spalanie benzyny? |
_________________ Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995 |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2017-04-17, 10:29
|
|
|
Emilienko126p napisał/a: | Dlaczego będziesz montować gaz? |
A dlaczego nie? |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-17, 10:38
|
|
|
Michu napisał/a: | Emilienko126p napisał/a: | Dlaczego będziesz montować gaz? |
A dlaczego nie? |
Broń boże nie mam nic do gazu, jak właściciel będzie nim często jeździł to popieram.
Jakbym ja kupił takiego poloneza to pewnie zarejestrowałbym go na "żółte" |
_________________ Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995 |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-04-17, 11:03
|
|
|
RE-WE-LA-CJA Zwłaszcza ostatnie foto Ale widziałbym jednak na nim jakieś inne felgi. |
_________________
|
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2017-04-17, 20:55
|
|
|
Borbety mu pasowały moim zdaniem,ale np. ATS Classic znacznie lepiej by tu siadły C-klasa chyba najładniejsza wersja Borewicza. |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
Młody
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2017-04-19, 21:47
|
|
|
Emilienko126p napisał/a: | Dlaczego będziesz montować gaz? Duże spalanie benzyny? |
Jak w sezonie robisz koło 10 tyś km to sie nie ma co zastanawiać. Pare razy do roku jestem na mazowszu, a to juz masz +/- 800 km na wypad.
A wszystkie zloty w okolicy, do tego wyjazd na urlop....
Teraz moj 125p sobie poodpoczywa a ja polatam Borysewiczem. |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-04-20, 07:03
|
|
|
Ja umieram z zadrości... Mega mega meegaaa zazdroszczę. Jest obłędnie piękny!
Mając 125p w C-klasie, bardzo chciałbym własnie poldka w C-klasie.
Nie mogę się na patrzeć. GRATULUJĘ! |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-20, 20:27
|
|
|
Młody widzę ze rozsądek i jazda tą pięknością bierze górę . I dobrze . Co z tym frontem z lampami prostokątnymi? |
_________________ Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995 |
|
|
|
|
Młody
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2018-02-06, 20:30
|
|
|
czas na mały update : fura w sezonie ogarneła 10 000 km, na gazie!
Żadnych awari, wszystko w najlepszym porządku.
Na nowy sezon czeka go inne koło, tzn takie same jak było ale szersze;)
bo były ats classic 6j.
|
|
|
|
|
Gizmo
FSO Fan
Wiek: 48 Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 17 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-02-06, 22:03
|
|
|
Śliczniutkie |
_________________ 1980r - POLSKI1500 - L64 |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2018-02-07, 16:22
|
|
|
r3mix, Niekoniecznie,ja np. od ręki dostałem "fajny" numer,tylko ładnie poprosiłem panią w okienku o to |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
|