.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Polonez Borysewicz 1983 CKLASA :D
Autor Wiadomość
Młody 


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-17, 00:16   Polonez Borysewicz 1983 CKLASA :D

Skopiuje treść z innego forum, bo nie chce mi się od nowa tego pisać :D

historia pisze się mniej wiecej tak : Około miesiąc czasu szukania auta, zrobione ponad 2 tysiące km po Polsce w celu oglądania samochodów a wkońcu znalazł się na miejscu u mnie w mieście, dzieki czemu nie musze zmieniać tablic. Oglądałem samochody wystawione po 10 000 zł , niby po remontach , ale te remonty zostawiały dużo do życzenia...
Moj "Borysewicz" ma oryginalny choć wypłowiały lakier ( bez problemu odzyska blask po polerce ) wszystkie drzwi oryginalne i reszte elementów nadwozia też. Poprzedni własciciel dołozył mu te wskażniki, przerobił filtr powietrza ( choć sam nie wiem po ki uj...) obniżył go troche i załozył alumki Borbety A.

Co ciekawe udało mi się go zakupić poprzez mojego Fiata 125p... - a dlaczego ? Zrezygnowany po oględzinach kolejnego Borewicza pod Pajęcznem, wracałem do domu właśnie fiatem. Od znajomego dostałem info ze w Gliwicach stoi Cklasa, ale auto jest nie do ruszenia bo własciciel murem sie upiera ze nie sprzeda. To pomyslałem ze chociaż podajdę popatrzeć... Zajechaliśmy na miejsce, i tak patrze na ten wóz, zaniedbany, mech na nim rośnie, stoi na kapciach... Szybki szpil i zostawiłem karteczkę za wycieraczką. Po 2 godzinach oddzwonił do mnie własciciel i stwierdził ze go mi sprzeda , bo widział mnie, i fiata jak podjechalem i zostawiałem karteczke, gdyż sam przechodził obok ale sie schował i obserwował kto mu sie kręci koło auta. Powiedzial ze widział fiata, ze jest ładny i zadbany to stwierdził ze polonez też bedzie u mnie miał dobrze.

Po negocjacjach ceny, która była ciut za wysoka, bo zapomniałem wspomnieć wczesniej ze samochód ledwo co jezdzi, silnik jest złom totalny, hamulce to były zablokowane ze cięzko było go ruszyć... Ale po podpieciu akuma ( miałem wiekszy to wsadziłem byle jak ) i 20 minutach prób ruszenia wkońcu udało się go wyrwać z miejsca na którym stał.

Teraz czeka spokojnie na miejsce w garazu gdyż bede robić w atu uszczelniacze zaworowe, a jak skończe to biore borka na garaż, zmieniam silnik, robie heble i moge jechać na przegląd.

Zdjęcia wam podaję w linku gdyż mam słabego neta a mam wszystko wrzucone w zdjecia google.

https://goo.gl/photos/2oCKGaoU792CYFDLA

A i podrzucam filmik na którym słychać panewki :d <rotfl2>

https://www.youtube.com/watch?v=cL7iNUTjUg0

https://www.youtube.com/watch?v=n2l2z7AGl9I

https://www.youtube.com/watch?v=CsXRqMdjWOw


PS. Licznik jest zmieniony na taki z obrotomierzem, oryginalny mam dostałem z autem. Dziadek który miał to auto od nowosci zrobił taką partyzantke i wsadził tam obrotek z jakiegos audika co wcale fajnie i estetycznie nie wyglada - wiec drugi własciciel włozył tam ten licznik

Ciekawostką są listwy - zamontowane tak zmyślnie. Aktualnie wszystkie zdjąłem :)

cz.2
A więc czas odgrzebać kotleta.
Fura dostała inny silnik, po przelocie 40 tysięcy - został rozebrany, uszczelniony od nowa (uszczelka miski złożona na reinzosilu, uszczelniacze wału, wałka, uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze zaworowe,uszczelka pod dekiel)
Skrzynia inna z ohv, wał napedowy został stary, poniewaz chciałem zachować łącznik starego typu.
Hamluce zrobione od podstaw ; tylnie zaciski rozebrałem w drobny mak, także reczny teraz jest zajebisty :D na przodzie wylądował lucas na starym serwie, a przewody hamulcowe zostały wymienione na miedziane ( kupiłem miedz z metra, i pozarabiałem nowe końcówki )
Przy okazji rozebrałem deske w środku i wykopałem całą reklamówke niepotrzebnych kabli (czyt. dziadkowych patentów) i aż sie dziwie ze fura nie poszła z dymem.
Potem przeszedł przegląd i pare dni pojezdziłem, przy okazji wymieniłem bak bo sie okazało ze rura wlewowa przegniła :D

Następny etap to była polerka... prawie tydzień glinkowania bo w lakierze było tyle marasu że głowa mała. Musiał być nawoskowany jakimś gównem, strasznie cieżko schodziło to dziadostwo.
Nie decydowałem się na ściąganie wszystkich rys, z tego względu że lakier oryginalny, aż szkoda by było go szurać papierem ściernym.
Efekt przedstawiam wam na zdjęciach.

Pierwsze foto pokazuje jak wygląda błotnik tył i drzwi tył po glinkowaniu, a przód był nie ruszany.



Dla porównania przed polerką





a tutaj juz po polerce. Zrobiłem też zaprawki :)









Teraz tylko jeszcze koła, LPG, i detale :D
Planuje szeroką stal, a potem mam nadzieje ze uda się zdobyć ATS Classic :)

A jeszcze fota z moim fiaciurem :)

 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2017-04-17, 07:19   

Cudo, marzenie :shock:
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Ciasteczkowy 
less is more


Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 305
Skąd: PZ / Buk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-17, 07:22   

mega efekt,gratulacje wyrwania "kryzysowy"
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-17, 10:10   

Co tu dużo mówić, kawał dobrej roboty. Świetne auto. Dlaczego będziesz montować gaz? Duże spalanie benzyny? :roll:
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-04-17, 10:29   

Emilienko126p napisał/a:
Dlaczego będziesz montować gaz?

A dlaczego nie? :roll:
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-17, 10:38   

Michu napisał/a:
Emilienko126p napisał/a:
Dlaczego będziesz montować gaz?

A dlaczego nie? :roll:

Broń boże nie mam nic do gazu, jak właściciel będzie nim często jeździł to popieram. :lubieto:
Jakbym ja kupił takiego poloneza to pewnie zarejestrowałbym go na "żółte" :oops:
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-04-17, 11:03   

RE-WE-LA-CJA :D Zwłaszcza ostatnie foto :) Ale widziałbym jednak na nim jakieś inne felgi.
_________________
 
     
Rocky 


Wiek: 27
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1056
Skąd: TST
Wysłany: 2017-04-17, 20:55   

Borbety mu pasowały moim zdaniem,ale np. ATS Classic znacznie lepiej by tu siadły ;) C-klasa chyba najładniejsza wersja Borewicza.
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Młody 


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-19, 21:47   

Emilienko126p napisał/a:
Dlaczego będziesz montować gaz? Duże spalanie benzyny?


Jak w sezonie robisz koło 10 tyś km to sie nie ma co zastanawiać. Pare razy do roku jestem na mazowszu, a to juz masz +/- 800 km na wypad.
A wszystkie zloty w okolicy, do tego wyjazd na urlop.... :)
Teraz moj 125p sobie poodpoczywa a ja polatam Borysewiczem.
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-20, 07:03   

Ja umieram z zadrości... Mega mega meegaaa zazdroszczę. Jest obłędnie piękny!
Mając 125p w C-klasie, bardzo chciałbym własnie poldka w C-klasie.
Nie mogę się na patrzeć. GRATULUJĘ!
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-20, 20:27   

Młody widzę ze rozsądek i jazda tą pięknością bierze górę :twisted: . I dobrze :twisted: . Co z tym frontem z lampami prostokątnymi?
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Młody 


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-02-06, 20:30   

czas na mały update : fura w sezonie ogarneła 10 000 km, na gazie! :)
Żadnych awari, wszystko w najlepszym porządku.
Na nowy sezon czeka go inne koło, tzn takie same jak było ale szersze;)
bo były ats classic 6j.




 
     
Gizmo 
FSO Fan


Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-02-06, 22:03   

Śliczniutkie ;)
_________________
:arrow: 1980r - POLSKI1500 - L64
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 22:14   

Właściciel tego drugiego Poldka musiał mieć niezłe znajomości w wydziale komunikacji :)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Rocky 


Wiek: 27
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1056
Skąd: TST
Wysłany: 2018-02-07, 16:22   

r3mix, Niekoniecznie,ja np. od ręki dostałem "fajny" numer,tylko ładnie poprosiłem panią w okienku o to ;)
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16