Modifikacje gaźnika. |
Autor |
Wiadomość |
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-05-30, 19:00
|
|
|
Od siebie mogę zaproponować poszukanie gaźnika z elx, z końcówką 300. Są najmłodsze, więc stosunkowo najlepiej znaleźć dobrą bazę, gdzie nawet ośki nadwymiarowej nie będzie trzeba dawać, no i obiło mi sie o uszy, że otwory układu przejściowego są takie same jak w pierwszych 650, czyli w imb5, ale nie mogę nigdzie znaleźć jakiej dokładnie wielkości są te otwory, więc nie jestem tego w 100% pewny. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-05-30, 19:45
|
|
|
Ja jako modelarz mam wiertła różnej średnicy, to rozwierciłem seryjną dysze wiertłem 1,3mm, czyli zrobiła się 130 i póki co jest git. Wkręca się dobrze, nie gaśnie, nie dławi go. Jedynie brakuje go powyżej 6tys., ale to może przez seryjny dolot, przez co za mało powietrza dostaje. Czekam na dolot od weglara i będę dalej próbował. Rurka jest teraz włożona chyba f74. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Hiszpan
Wiek: 30 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 161 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2015-05-31, 01:43
|
|
|
Adi., otwory obejść są identycze w każdym gaźniku, oprócz IMB5. |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-05-31, 10:02
|
|
|
Hiszpan, No właśnie, czyli w końcu jakie, bo wszyscy twierdzą, że otwory miały 70 90 110, znalazłem jakąś tabelkę z dokładnymi danymi na temat trzech typów gaźnika, tam te otwory miały mieć rozmiar 70 80 100, czyli oprócz imb5 jakie były rozmiary tych otworów? |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Hiszpan
Wiek: 30 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 161 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2015-05-31, 22:11
|
|
|
W książce pisze, że 70, 90, 110 mają wszystkie gaźniki wersji IMB i S1a, oprócz IMB 5 - Ma większe. W jedym modelu jest jeszcze inny (lepszy) dyfuzor. Ogólnie starsze gaźniki czyli IMB 5, 10, 12 - Są lepiej odlane, maja idealnie zgrany otwór studzienki rurki emulsyjnej z kanałem dyfuzora i mniejszy uskok w gardzieli. |
|
|
|
|
Chakus
Nisko i Szeroko :)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2015-06-11, 22:58
|
|
|
tak jak radziliscie i jak czytalem gaznik juz przeszedl polerke razem z dyfuzorem lecz go nie skracalem i nie kombinowalem z nim, zostalo mi dobrac dysze, lecz niemoge nigdzie znalezc dysz. mialem wsadzona 115 i powietrza 190 chce zostawic 190 powietrza a paliwa cos na 120-125 wsadzic i rurke f8 lub f74. |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-06-12, 16:14
|
|
|
Dysze paliwa rozwierć wiertłem 1,2mm(ja osobiście mam rozwierconą wiertłem 1,3mm, czyli dysza 130) Rurkę f8 robi się lutując 2 ostatnie naprzeciwległe dziurki w rurce 101.
|
|
|
|
|
Chakus
Nisko i Szeroko :)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2015-06-14, 14:16
|
|
|
czy dajac dysze 120 + polerka gaznika i rurke f8 bedzie mozna odczuwac jakies lepsze osiagi? czy to tylko poprawi specyfikacje pracy silnika. |
|
|
|
|
tekaj
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-11-03, 11:02
|
|
|
Nie chciałem zakładać nowego tematu , dlatego zapytam tutaj.
Posiadam malucha z przerobionym silnikiem - auto wyłącznie do kjs. Głowica planowana 6 mm, sportowy wałek (niestety nie wiem jaki, część zmian nie była robiona przeze mnie). Zabrałem się za rozkręcenie gaźnika, ponieważ występował problem przerywania na wysokich obrotach (układ zapłonowy sprawny).
Wsadzone dysze to 190 powietrze, rurka emulsyjna f8 (teoretycznie dobrze sprawująca się na wysokich obrotach) i dysza paliwa 115 z podejrzeniem rozwiercania.
Sugerujecie jakieś zmiany, ewentualnie inna rurka emulsyjna? |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-03-02, 19:02
|
|
|
Zamówiłem dysze, chciałem 180 powietrza i 125 paliwa, ale okazało się, że mają tylko 170, albo 190. Wziąłem 170 i tutaj rodzi się pytanie: czy da się złożyć jakiś sensowny gaźnik z taką małą dyszą powietrza (170), czy lepiej od razu rozwiercić ją na 180?
(Jeżeli ma to znaczenie, to cały gaźnik zrobiony według powszechnych książkowych schematów z rurką f8, głowica -3mm z obrobionymi kanałami, luźniejszy wydech, zamach ~5kg, przerobiony dolot, wałek Halczyńskiego 290) |
_________________ Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r. |
|
|
|
|
|