Przepustnica w gaźniku. |
Autor |
Wiadomość |
Koras
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Promsel
|
Wysłany: 2017-01-31, 19:39 Przepustnica w gaźniku.
|
|
|
Witam
Składam gaźnik po czyszczeniu + zmiana wszystkich uszczslek. Mam dwa pytania.
W zestawie uszczelek nowych są 3 oringi w rosnącej wielkosci. Najmniejsza idzie na ta śrubkę do regulacj. Najwieksza ( chyba ) idzie na ten wystający elemnet z wejsciem na kabel. A średnia ?
Proszę o wskazanie i ew.poprawinie.
Drugie pytanie.
Regulacja przepustnicy. Ma ona najlepiej przylegać do ścianek. U mnie jest to delikatnke pod ukosem i maksymalnie jak mogę najdokładniej zawsze jest delikatna szparka na jednym z boków. Prześwit bardzo mały widoczy dopiero pod światło. Mocno mniej niż 1mm. Czy to jest ok ?
Poniżej przedsawiam zdjęcia innej zagsostki. Czemu śruba która reguluje się połżenie
,,Otwarcie,, przepustnicy nie dotyka w żadnym położeniu tego punktu. Czyli inaczej kręcenie nią nic nie daje. Wiem że służy ona właśnie do regulacji otworzenia przepustnicy ale z punktu na ktorym ona ma sie zatrzhmywac wychodzi wtyczka, czemu to ogólnie służy.
Zaznacze jeszcze, że wcześniej maluch właśnie tak jeździł jak na pokazanych zdjęciach.
Pozdrawiam i czekam na pomocne i informacje. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-01-31, 20:03
|
|
|
To nie jest oryginalna śrubka regulująca otwarcie przepustnicy w dodatku jest za krotka. Masz chyba trochę wygięte ramie. Średni o ring jest do gaźników starszego typu. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
Koras
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Promsel
|
Wysłany: 2017-01-31, 20:43
|
|
|
Rozumiem, że co do tej szczeliny to jest to w normie ?
Co do uszczelki to senk w tym że tą średnią miałem gdzieś założoną w gaźniku ale zapomniałem gdzie( maiłem tylko tą małą i średnią oring )
Co do przepustnicy rozumiem żebym naprostować tą dźwigienkę i dać dłuższą pasującą śrubę ? |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-31, 21:44
|
|
|
Zmierz długość tej twojej śruby ,w oryginale nie jest dłuższa ,Jutro zmierzę swoją .Na pewno masz skrzywioną tą dźwignię ,być może źle napiąłeś sprężyny osi przepustnicy . |
_________________
|
|
|
|
|
Koras
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Promsel
|
Wysłany: 2017-01-31, 21:52
|
|
|
cała śruba ( razem z główką) ma około 15 mm. sprężyny mam dobrze założone ładnie odbijają .
Bardziej chodzi mi o to czy przepustnica ( zamknięta ) ma przylegać idealnie tj. że gdy damy pod światło nie będzie widać najmniejszego prześwitu, czy też może wstępować coś. U mnie jest to na 1/8 delikatny prześwit mniej niż 0,5 mm |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-01-31, 22:51
|
|
|
w nowym gaźniku szczeliny nie ma najmniejszej nigdzie,w twoim pewnie jest już wytarta gardziel od mosiężnego listka przepustnicy który na wskutek luzu na osi przepustnicy wytarł ją troche w miejscu pracy przepustnicy. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
Koras
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Promsel
|
Wysłany: 2017-01-31, 23:05
|
|
|
tak, dokładnie, widać miejsce pracy tego,, krążka,,. Jest nawet bruzda na której kończy się zamknięcie przepustnicy. Prze polerować to papierem wodnym 2000, 2500 ? |
|
|
|
|
|