Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Defin
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 66 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-03-05, 15:26 Sprzęgło
|
|
|
Jakie sprzęgło zastosować do silnika 1.0 Uno od skrzyni malechowskiej?
A i czy koło zamachowe z uno wejdzie w obudowę skrzyni |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2016-03-06, 13:06
|
|
|
Bedziesz musiał szlifować dzwon skrzyni i wyciąć kawałek w miejscu gdzie seryjnie jest rozrusznik .Przy spinaniu musisz sprawdzac gdzie ociera .Sprzegło zostaje to co masz przy silniku |
|
|
|
|
Defin
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 66 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-03-06, 13:58
|
|
|
No tak ale mam tarcze sprzęgła od uno i tam jest większy otwór na wałek. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-06, 20:29
|
|
|
Musisz mieć tarczę sprzęgła pod skrzynię C514, skoro masz większy otwór na wałek to masz pod skrzynię C510. W UNO 1.0 występowały 3 rodzaje tarcz. jedna o średnicy 170mm, dwie o średnicy 180mm, z tego jedna miała większy a druga mniejszy wymiar piasty z wieloklinem. Jeśli średnica Twojej tarczy to 180mm, wystarczy kupić samą tarczę cierną o średnicy 180mm pod skrzynię C514, Np coś takiego :
http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html |
|
|
|
|
Defin
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 66 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-07, 12:10
|
|
|
Ideał, brać. No i przy 180tce to trochę w dzwonie skrzyni trzeba porzeźbić, więc szlifierka w ręce i do boju. |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-05-08, 22:58
|
|
|
Witam podłącze się do tematu:)
Robię swapa 1.1 spi skrzynia seria, i mam pytanie odnośnie sprzęgła czy da rade spasować to oczywiście rzeźbiąc trochę skrzynie.
Tarcze i docisk z silnika 1.1 pod skrzynie malca robił tak już ktoś dużo trzeba wyciąć?
A i czy dam radę to spasować żeby flansza miała 30mm bo mam taką gładką alu płytę ?
Czytałem też o sprzęgle z cc 900 ale czy wtedy trzeba przerabiać koło zamachowe? |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2016-05-10, 10:02
|
|
|
Sprzeglo pasuje z silnika 1.1 tylko trzeba trochę przyszlifowac i wyciąć niektóre miejsca w dzwonie skrzyni |
|
|
|
|
seto
Dołączył: 11 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Bojszowy
|
Wysłany: 2016-05-11, 00:07
|
|
|
Od 1.2 się mi zmieściło w dzwon ,lekko podszlifowany i nic nie trze na upartego można jeszcze stoczyć koło zamachowe i całe sprzęgło cofnie się do tyłu dodatkowo. |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-05-22, 14:58
|
|
|
A co powiecie o sprzegle z 900 zeby przewiercic w kole zamachowym nowe otwory I latac tak wiecie zeby skrzyni nie oslabiac? :-) |
|
|
|
|
Gibon
Wiek: 33 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 196 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-22, 19:25
|
|
|
ja w 1.2 miałem sprzegło od 1.2 podszlifowany dzwon skrzyni i w żaden sposób nie wpłyneło to ja jego uszkodzenie.
no ale jak chcesz to jak najbardziej można tak zrobić tylko dosyć precyzyjnie..... |
_________________ 126fl 1242ccm |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-23, 12:09
|
|
|
Ze sprzęgłem 900 może uda się głębiej wsunąć silnik w skrzynię. Ja jak kombinowałem z inny sprzęgłem na kole zamachowym to trzeba było to wyważyć, najlepiej dać cały układ na wyważanie dynamiczne koło/koła pasowe, wał , zamach i docisk. |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-05-23, 12:16
|
|
|
Wszystko gra gitara sprzegło od 9 sety całkiem nieźle wyszło.
Jedynie pod szlifować trzeba było w skrzyni jeden mały rancik ten nad orginalnym rozruchem |
|
|
|
|
|