Fiat 126p 650Sport by Piter7391 |
Autor |
Wiadomość |
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-04-05, 21:40 Fiat 126p 650Sport by Piter7391
|
|
|
W Sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem długo poszukiwanego St-eka z 1983 roku w kolorze 294 Giallio Oriente czy jak kto woli pomarańczowo-morelowy.
Maluch ten był opisywany ze 3 lata temu na naszym forum ( http://forum.rezerwa126p....der=asc&start=0 ).
Ogólnie auto jest dobrą bazą posiadającą parę mankamentów, ale jest to normalne w przypadku nie dokończonych projektów/remontów. Na drugi dzień po kupnie wstawiłem z kolegą malucha na kanał i ustawiliśmy zbieżność, była tak rozjechana, że nie wiem jakim cudem dałem radę przejechać nim 250km.
Przy okazji maluch dostał alusy z mojego poprzedniego malczana, oraz eksportowe wloty powietrza i chromowany znaczek 650S czyli „Sport” xD.
A teraz moje plany na to auto:
-wizualnie:
-zrobić parę zaprawek,
-założyć parę gadżetów takich jak:
kły na zderzaki,
uchylne szyby tylne,
kierownicę sportową Monza Jemi lub MC,
obrotomierz Lumel MS-2,
fotele IG,
szybę z paskiem z wersji Special,
może klapę i lampy bambino,
-porządne mycie i polerka lakieru oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.
-mechanicznie:
-lekkie obniżenie ( myślałem o resorze sklepanym na 10 cm ),
-wymiana przekładni kierowniczej, teraz niby założona jest regenerowana, lecz jest na niej dość spory luz,
-wymiana amortyzatorów i tylnych wahaczy,
-geometria całego zawieszenia, ponieważ zamiast oryginalnych podkładek regulacyjnych przednich wahaczy są zwykłe podkładki pod śruby,
-wymiana skrzyni biegów, silnika i instalacji na z mojego byłego Eleganta, ponieważ ten napęd już pomału dogorywa a silnik z El-a jest po kapitalnym remoncie z przebiegiem 1120 km.
Wrzucam fotki, niestety robione na szybko telefonem więc szału nie ma ( kolor auta jest jednolity, ale na fotkach wygląda to nie co inaczej )
|
Ostatnio zmieniony przez Piter7391 2018-01-08, 13:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-04-05, 21:56
|
|
|
Dzięki, no właśnie też jakoś nigdy nie spotkałem się z wersją bez otworów, piątego alusa na zapasie mam już z otworkami. |
|
|
|
|
Mateusz9510
EL
Wiek: 25 Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 627 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2016-04-05, 22:51
|
|
|
Ładny, podoba mi się |
_________________ Mały, ale Wariat |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-04-05, 23:33
|
|
|
No jak bym mojego widział nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami
po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-06, 07:09
|
|
|
Fajna baza na ładnego klasyka |
|
|
|
|
lubelak.nl
Mi to VOLVO....
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 321 Skąd: noord brabant
|
Wysłany: 2016-04-06, 09:33
|
|
|
Ładny eSTek, dobra baza pod żółte blachy, jedyna rada, nie oszpecaj go silnikiem z ELa. |
_________________ Łoś w Maluchu..... |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-06, 13:50
|
|
|
To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi? |
|
|
|
|
tomek458
Wiek: 25 Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 920 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 2016-04-06, 17:11
|
|
|
Raczej pierwsze FL. |
|
|
|
|
Ciasteczkowy
less is more
Wiek: 38 Dołączył: 18 Paź 2013 Posty: 305 Skąd: PZ / Buk
|
Wysłany: 2016-04-06, 17:25
|
|
|
gratulacje ja dalej SZUKAM ale nie ST i nie EL,co do felg mialem takie ale 4 z otworkami a jedna bez |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:03
|
|
|
Dzięki wszystkim, za komentarze
dizzyx napisał/a: | No jak bym mojego widział nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami
po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? |
Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego.
Muszę powalczyć z instalacją, założyć przekaźniki do świateł i podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny ), i poprawić parę połączeń. Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem?
grzesiol napisał/a: | To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi? |
Może z pierwszych Fl-i czy przejściówek, ostatnio kilka razy spotkałem się z nazwą eksportowe, więc tak napisałem.
Ogólnie działam powoli przy aucie, w planach mam wyskoczyć na zlot w Kozienicach, a później auto zabieram do garażu na działkę gdzie będę miał więcej miejsca i wtedy zabieram się już porządnie do roboty. |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:10
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego. |
U mnie jest nawet instalacja pod korek (nawet kupiłem korek z czujnikiem) i chyba założę, wydaje mi się że to będzie kwestia wpięcia przewodów i włożenia żarówki w zegary
Piter7391 napisał/a: | Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem? |
Raczej tak, no u mnie przynajmniej jest to samo |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:16
|
|
|
Ja przy korku mam wolny przewód masowy czarny oraz jakiś czarno-biały, nad instalacją muszę przysiąść i wszystko dokładnie sprawdzić.
Mógł byś zrobić mi zdjęcia jak podłączone są przewody do skrzynki bezpieczników ( wchodzące i wychodzące )? |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:28
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny ) |
Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce. |
_________________
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:40
|
|
|
Pan_Waclaw napisał/a: | Piter7391 napisał/a: | podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny ) |
Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce. |
Oba są grubsze takie jak wchodzące do skrzynki bezpieczników, więc sugerowałem się tym że tam powinny być podłączone, a nie pomyślałem że mogą być od grzanej szyby, zaraz wezmę schemat instalacji i to sprawdzę. |
|
|
|
|
|