Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p 650Sport by Piter7391
Autor Wiadomość
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 996
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-05, 21:40   Fiat 126p 650Sport by Piter7391

W Sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem długo poszukiwanego St-eka z 1983 roku w kolorze 294 Giallio Oriente czy jak kto woli pomarańczowo-morelowy.

Maluch ten był opisywany ze 3 lata temu na naszym forum ( http://forum.rezerwa126p....der=asc&start=0 ).

Ogólnie auto jest dobrą bazą posiadającą parę mankamentów, ale jest to normalne w przypadku nie dokończonych projektów/remontów. Na drugi dzień po kupnie wstawiłem z kolegą malucha na kanał i ustawiliśmy zbieżność, była tak rozjechana, że nie wiem jakim cudem dałem radę przejechać nim 250km.
Przy okazji maluch dostał alusy z mojego poprzedniego malczana, oraz eksportowe wloty powietrza i chromowany znaczek 650S czyli „Sport” xD.


A teraz moje plany na to auto:

-wizualnie:
-zrobić parę zaprawek,
-założyć parę gadżetów takich jak:
kły na zderzaki,
uchylne szyby tylne,
kierownicę sportową Monza Jemi lub MC,
obrotomierz Lumel MS-2,
fotele IG,
szybę z paskiem z wersji Special,
może klapę i lampy bambino,
-porządne mycie i polerka lakieru oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.

-mechanicznie:
-lekkie obniżenie ( myślałem o resorze sklepanym na 10 cm ),
-wymiana przekładni kierowniczej, teraz niby założona jest regenerowana, lecz jest na niej dość spory luz,
-wymiana amortyzatorów i tylnych wahaczy,
-geometria całego zawieszenia, ponieważ zamiast oryginalnych podkładek regulacyjnych przednich wahaczy są zwykłe podkładki pod śruby,
-wymiana skrzyni biegów, silnika i instalacji na z mojego byłego Eleganta, ponieważ ten napęd już pomału dogorywa a silnik z El-a jest po kapitalnym remoncie z przebiegiem 1120 km.


Wrzucam fotki, niestety robione na szybko telefonem więc szału nie ma ( kolor auta jest jednolity, ale na fotkach wygląda to nie co inaczej )





Ostatnio zmieniony przez Piter7391 2018-01-08, 13:58, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
r3mix 
kaszubski passaciarz


Wiek: 22
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 879
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-04-05, 21:47   

Ładny maluszek. Uwielbiam ten kolor :mrgreen: Wiele razy widziałem już takie felgi, ale jeszcze nigdy bez otworów...
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 996
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-05, 21:56   

Dzięki, no właśnie też jakoś nigdy nie spotkałem się z wersją bez otworów, piątego alusa na zapasie mam już z otworkami.
 
     
Mateusz9510 
EL


Wiek: 21
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 638
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2016-04-05, 22:51   

Ładny, podoba mi się :D
_________________
Mały, ale Wariat
 
     
dizzyx 


Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 572
Skąd: Końskie
Wysłany: 2016-04-05, 23:33   

No jak bym mojego widział :E nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami :P

po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? :P
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 261
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-06, 07:09   

Fajna baza na ładnego klasyka :)
 
     
lubelak.nl 
Mi to VOLVO....


Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 321
Skąd: noord brabant
Wysłany: 2016-04-06, 09:33   

Ładny eSTek, dobra baza pod żółte blachy, jedyna rada, nie oszpecaj go silnikiem z ELa.
_________________
Łoś w Maluchu.....
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 26
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-06, 13:50   

To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi?
 
     
tomek458 


Wiek: 21
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 921
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 2016-04-06, 17:11   

Raczej pierwsze FL.
 
     
Ciasteczkowy 
less is more


Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 304
Skąd: PZ / Buk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-04-06, 17:25   

gratulacje ;) ja dalej SZUKAM ale nie ST i nie EL,co do felg mialem takie ale 4 z otworkami a jedna bez
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 996
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-06, 19:03   

Dzięki wszystkim, za komentarze ;)

dizzyx napisał/a:
No jak bym mojego widział :E nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami :P

po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? :P


Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego.
Muszę powalczyć z instalacją, założyć przekaźniki do świateł i podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny ), i poprawić parę połączeń. Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem?

grzesiol napisał/a:
To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi?


Może z pierwszych Fl-i czy przejściówek, ostatnio kilka razy spotkałem się z nazwą eksportowe, więc tak napisałem.

Ogólnie działam powoli przy aucie, w planach mam wyskoczyć na zlot w Kozienicach, a później auto zabieram do garażu na działkę gdzie będę miał więcej miejsca i wtedy zabieram się już porządnie do roboty.
 
     
dizzyx 


Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 572
Skąd: Końskie
Wysłany: 2016-04-06, 19:10   

Piter7391 napisał/a:
Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego.

U mnie jest nawet instalacja pod korek (nawet kupiłem korek z czujnikiem) i chyba założę, wydaje mi się że to będzie kwestia wpięcia przewodów i włożenia żarówki w zegary ;)

Piter7391 napisał/a:
Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem?

Raczej tak, no u mnie przynajmniej jest to samo :)
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 996
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-06, 19:16   

Ja przy korku mam wolny przewód masowy czarny oraz jakiś czarno-biały, nad instalacją muszę przysiąść i wszystko dokładnie sprawdzić.

Mógł byś zrobić mi zdjęcia jak podłączone są przewody do skrzynki bezpieczników ( wchodzące i wychodzące )?
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1010
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2016-04-06, 19:28   

Piter7391 napisał/a:
podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny )

Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce.
_________________
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 996
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-06, 19:40   

Pan_Waclaw napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny )

Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce.


Oba są grubsze takie jak wchodzące do skrzynki bezpieczników, więc sugerowałem się tym że tam powinny być podłączone, a nie pomyślałem że mogą być od grzanej szyby, zaraz wezmę schemat instalacji i to sprawdzę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14