.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Modifikacje gaźnika.
Autor Wiadomość
Chakus 
Nisko i Szeroko :)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-05-28, 20:08   Modifikacje gaźnika.

Witam, zostalem zmuszony powrocic do "seryjnego" gaźnika. Moj maluch ma przeznaczenie rajdowe i ma podkrecony silniczek. Potrzebuje jakies info na temat modifikacji gaznika aby osiagnac lepsze osiagi. Jestem kompletnie zielony w gaznikach hehe. Od czego zaczac modyfikowac? co robic? Moze jest jakis poradnik?
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2015-05-28, 21:54   

A co się stało z poprzednim ? Najważniejsze to dobór dysz, zazwyczaj przy podkręconym silniku są dobierane pod konkretne modyfikacje, reszta to zabawa z dyfuzorem i polerką gardzieli itp. Na początek musisz doprowadzić seryjny gaźnik do dobrego stanu ( dokładnie wymyć i wyregulować, ośka nie może mieć luzu itd.)

Tu masz trochę informacji
http://free.of.pl/s/smutnygizd/?id=6
http://www.emitu.piwko.pl/gaznik.htm
_________________
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2015-05-28, 22:15   

Chakus, Ale pamiętaj, nie rób wszystkiego tak jak w tych poradnikach wyżej, nie skracaj dyfuzora od dołu.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2015-05-29, 11:50   

Adi dlaczego ? Właściwe to jakie negatywne skutki daje skrócenie dyfuzora od dołu ?
_________________
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2015-05-29, 14:43   

Majonez, Bo nie bardzo widzę sens skracania od dołu. Z resztą wystarczy, że nie twierdze tak tylko ja, bo twierdzi tak wiele innych lepiej znających sie na gaźnikach osób, min. Głodny. Nawet Mazik tego nie robił. W ogóle nie wiem skąd się wziął ten patent, nie ma go nigdzie opisanego, a to co jest w sieci, to zwykłe kopiuj wklej. Ale skrócenie dyfuzora, to tylko jedna z bardzo wielu przeróbek, które można wykonać w tym gaźniku. Jednak u mnie w seryjnym motorze, jakoś zbyt dużych efektów to nie dało, przynajmniej ja nic nie odczułem.
Sam od dołu nie skracałem, ale podobno problemy po gwałtownym naciśnięciu gazu, ale ręki za to sobie uciąć nie dam.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2015-05-29, 15:08   

Mi chodzi właśnie o konkretny przykład sprawdzony w praktyce, bo każdy pisze że się nie skraca itp. a ja chciałbym wiedzieć dlaczego. duży wpływ na to mogą mieć inne modyfikacje więc najlepiej niech się wypowie ktoś kto to stosował .
_________________
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-05-29, 15:25   

Miałem ten patent zastosowany u siebie w gaźniku oraz u kilku innych osób którym robiłem gaźniki i ani ja ani cała reszta nie zauważyliśmy żeby coś się działo niedobrego w porównaniu do seryjnego gaźnika.Aktualnie Grześ śmiga na przerobionym gaźniku w którym dyfuzor jest skrócony od dołu bodajże 2 lub 3 mm plus zastosowany jeszcze jeden patent który według "znawców" pogarsza pracę silnika i jakoś nic mu się nie dzieje auto normalnie odpala,wkręca się na obroty na poszczególnych biegach bez żadnego wysiłku nie to co było na seryjnym gaźniku.
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Chakus 
Nisko i Szeroko :)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-05-29, 19:19   

a jakie dysze polecacie do takiej dynamicznej jazdy lecz z umiarem? (chodzi o spalanie). I kwesita aby to wspolgralo z moimi modami.
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2015-05-29, 20:27   

Hanss a więc jednak, sam teraz modzę dyfuzor więc sprawdzę to organoleptycznie, a możesz napisać jaki to patent "pogarszający" pracę silnika :) ? Chakus, Najlepiej napisz co masz pomodzone.
_________________
 
     
loony 
naczelny troll


Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 111
Skąd: Leszno/Wroclove
Wysłany: 2015-05-29, 20:43   

U siebie miałem kiedyś gaźnik na max dyszach powietrza i paliwa, wypolerowana gardziel, pomodzony dyfuzor i jeszcze kupę innych pierdół (gość mi robił na zamówienie, to co umie z gaźnikiem :D ), ale problem był z sensownym ustawieniem pływaka. W silniku wtedy miałem przerobiony dolot (rozwiercony) oraz wydech z mniejszymi oporami. Na trasie palił jakieś 10-12 litrów - na trzecim biegu ze spokojem szedł 100kmh i palił kapcia na asfalcie. W mieście spalanie 15 litrów.
Po kilkuset kilometrach wsadziłem oryginalny gaźnik i dałem sobie spokój z takimi przeróbkami :P
_________________
Bolcem w fejsa! - www.facebook.com/BobsonTesciowej
 
     
Hiszpan 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 161
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2015-05-30, 00:06   

Patent na skrócenie dyfuzora od dołu jest opisany gdzieś w necie, żeby to zrozumieć trzeba sobie przeciąć jakiś stary gaźnik, przyłorzyć dyfuzor i zobaczyć jaka jest odległość między środkową częścią zwężki a końcem dyfuzora. Tak samo skrócenie go nie powoduję dławienia się czy czego innego, jedynie jak zastosujemy przeróbki ekonomiczne które zaburzają mieszankę ale objawy będą występowały jedynie po przejściu z układu B. Jałowego na tryb główny. Dysze główna dobiera się pod średnicę zwężki venturiego, (23)mm (23,5)mm, z obliczeń wychodzi mi dysza 115, 117. (24)mm 119 najmniejsza itd. Mogę przygotować gaźnik do serii jak i do sportowej jazdy za flaszkę tylko potrzebna dobra baza i parę Litrów paliwa na testy :mrgreen:
 
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-05-30, 09:40   

loony, to niezły fachura ten gość co Ci gaźnik robił. no ale tak najlepiej wszystko dać MAX a później to tylko MAX chu..nia wychodzi z tego.

Zasada raczej znana,na początku nie ruszamy dysz powietrza,zaczynamy od samych paliwowych.
Hiszpan, sam widzisz,ludzie Ci którzy nie mają pojęcia o gaźniku mylą pojecia. Dal nich MODY to MODY nie ważne czy w stronę ekonomiki jazdy czy osiągów.
 
     
Chakus 
Nisko i Szeroko :)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-05-30, 13:59   

mody mam opisane w dziale nasze zelaza, Kwestia taka ze maluszek jest garazowany i tak, czasem do pracy nim pojade sobie przepalic go wiec moze mi palic nawet te 10-13l po miescie, kupilem juz seryjny gaznik webera rozkrecilem go wyczyscilem i teraz zaczne polerowac to co trzeba i bede jeszcze rozgladal sie za dyszami, myslalem nad 130. seryjna to 90 czy 110?
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-05-30, 14:11   

Jak paliwa to 115 i 117 seryjnie wychodziły.
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Chakus 
Nisko i Szeroko :)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-05-30, 14:59   

to jaka proponujecie wstawic?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16