.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzeba kilka rad przy felgach 13"
Autor Wiadomość
Lukasz Orange 
Lukasz ORANGE

Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 25
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-10, 01:24   Potrzeba kilka rad przy felgach 13"

Z góry chciałbym zaznaczyć, że jeżeli jest już taki temat (podobny), to sorry za dubel i proszę przekierujcie mnie do niego.

Kupiłem niedawno "rekinki" 13cali.
Nie wiem na co zwrócić uwagę przy ich wrzucaniu na Maluszka i zrobić wszystko tak, żeby grało na 100%. Może ktoś udzielić kilku rad? Nie chciałbym, żeby z tyłu np. wyszedł "pozytyw".
Co trzeba zrobić, żeby koło się ładnie spasowało?

Na razie wrzuciłem je tak jak są i wygląda to śmiesznie póki co.
Poproszę o kilka podstawowych rad.
Pozdrawiam
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2015-04-10, 06:33   

- sprawdź otwór centrujący piasty ( powinien pasować pod 126p bez przeróbki)
-felgę o rozstawie 4x100 dokręcaj "na krżyż" lub zastosuj śruby pływające
-w zależności od szerokości felgi,eksperymentalnie dostosuj wysokość zawieszenie - to od sprężyn zależy,jak ułożą się tylne koła - im niżej,tym większy negatyw uzyskasz.
-opony to już dowolna kwestia,zależy czy idziesz w niewielki naciąg (135/70/13) czy preferujesz szersze walce (175/50/13).
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Lukasz Orange 
Lukasz ORANGE

Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 25
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-11, 11:24   Dzięki bardzo

Dzięki bardzo.
Mam oponki 145/70/13.
Wczoraj sprawdzałem na sucho jak wyglądałby obniżony przód z ładnie spasowanym kołem i nadkolem. Wszystko ok, ale przy maksymalnym skręcaniu dużo rzeczy przeszkadza oponie swobodnie się obracać. Zakładałem, że tak będzie.
Mam też na oku oponki 145/55/13 – czy ktoś mi może podpowiedzieć czy wrzucając taką oponę nie będzie nic do przeróbki? Może ktoś z Was jeździ na takiej oponie i podzieli się informacjami czy konieczne były jakieś grubsze przeróbki , żeby zmieścić taką oponę? Nie chciałbym za bardzo ingerować w maluszka – jedyne co mnie interesuje to ładne koło, konserwacja, renowacja.
Dla upiększenia postu dodam fotki ;) .

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Łukasz

Stan po zakupie:

Po konserwacji podwozia i usunięciu rdzewek z nadkoli:

Nowe koła :mrgreen: :



Wywalczone po 3ech miechach szukania ringi :E :

 
     
Ciasteczkowy 
less is more


Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 305
Skąd: PZ / Buk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-14, 23:26   

te 145/55 ladnie by weszly jak by mozna bylo je dostac ja osobiscie nie spotkalem wiec najmniejsza to 145/60 lub 135/70
 
     
Lukasz Orange 
Lukasz ORANGE

Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 25
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-18, 14:31   

Faktycznie kolego "Ciasteczkowy" masz rację.

Klient , który wystawił opony na aukcji zrobił mnie "w jajo".
Wpisał ,że profil sprzedawanej opony to 55. Zadzwoniłem do niego z takim bananem na twarzy --> :mrgreen: . Przez telefon zarzekał się, że to są na prawdę 145/55. Kazałem mu wysłać dokładne zdjęcia, bo byłem lekko sceptyczny. Na zdjęcia czekałem ze 2 dni, no i okazało się, że profil 70 :facepalm:
Znalazłem z 6 takich aukcji ( że niby profil 55 ) i za każdym razem okazywało się, że albo sprzedający nie wie co sprzedaje, albo szuka kupującego , który się nie zna i da się nabrać na oszustwo. Bo po dokładnym sprawdzeniu profil nigdy nie był 55. Aha jeden gość powiedział, że miał na 100% ale sprzedał :E .

Także z tego co się przez jakieś 3tygodnie poszukiwania zdążyłem zorientować to najmniejszy profil jaki można spotkać w rzeczywistym świecie to 145/60 ( m.in. Michelin ) z tym, że tu jest problem, żeby znaleźć używane <fuck> a nowe, to wiadomo, koszt około 1000 PLN. Ale wydaje mi się, że 145/60 też by ładnie weszły bez konieczności przeróbek.

Także przykro bardzo.

P.S. Najtańsze nówki jakie mi się udało znaleźć 145/60 to MAXISY ---> http://www.opony.com/para...3-66-t#89171824
koleś z obsługi klienta powiedział, że za 800 by pewnie dało radę je klepnąć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16