.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
benzyna w oleju silnikowym
Autor Wiadomość
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 11:45   benzyna w oleju silnikowym

Witam, jakiś czas temu spierdzielił mi się gaźnik. Samochód zapalał, pochodził parę sekund i zostawał zalany paliwem. Zanim do tego doszedłem, że gaźnik zalewa, ładnych parę razy kręciłem rozrusznikiem. Szykuje się na wymianę gaźnika, bądź we własnym zakresie sprawdzenie zaworu iglicowego oraz pływaka. Samochód zimuje sobie w garażu na działce, na razie czekam na wyższe temperatury, żeby się tym zająć.
Teraz moje pytanie:
zauważyłem, że raczej sporo paliwa dostało się podczas tych prób do oleju silnikowego. Jest zapach benzyny na bagnecie, poziom oleju znacząco wzrósł. Czy bezwzględnie wymienić olej (przejechane 80 km na nim), czy liczyć, że po odpaleniu i po osiągnięciu temperatury benzyna z oleju odparuje?

pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2014-02-17, 13:00   

Olej bezwzględnie do wymiany,jego parametry po zmieszaniu z paliwem nie zapewnią skutecznego smarowania i chłodzenia silnika.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 894
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2014-02-17, 13:45   

ale dobrze wymyje w środku :E :lol2:
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
kamillo97 


Wiek: 27
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-02-17, 21:51   

może być taki problem, że po długim kręceniu w komorze spalania znalazło się tyle niespalonej mieszanki że wpłynęła przez nieszczelne pierścienie tlokowe do miski.
_________________
My ST/FL
http://rezerwa126p.pl/for...42da5eaf#314132
 
 
     
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 09:23   

tak więc olej pójdzie do wymiany. Wcześniej podmienię gaźnik, upewnię się że jest ok i wlewam świeży olej (dobry interwał wymian, co 80 km, chyba rekord). Dzięki za odpowiedzi.

Czekam na wiosnę. :)
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 10:30   

gaźnik wymieniony, autko zapaliło, szybko zgasiłem, zlałem olej i ........zlałem 3 litry cieczy (po lepkości olejem już tego nie można nazwać). Przypomnę, iż 80 km wcześniej zalałem 2 litry oleju. Prawie litr benzyny w oleju, no nieźle, chyba zdecydowanie za długo usiłowałem zapalić malca na lejącym gaźniku (głupota). Wlany świeżutki Motul, maluszek czeka na pierwszą wiosenną przejażdżkę.
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
freeman1982 
126p ST'83


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 644
Skąd: Wyspy Bergamuta
Wysłany: 2014-03-03, 10:43   

Weź pod uwagę że przy kręceniu mimo braku zapłonu paliwo a właściwie mieszanka powietrza z paliwem jest (powinno być przy szczelnych pierścieniach itp) wypychane przez zawory wydechowy tak samo jak spaliny tylko z mniejszym skutkiem. Jak masz takie przedmuchy na pierścieniach to nie czarujmy się ale silnik pod remont się nadaje.
_________________

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/63272
http://www.twojafura.pl/a...n1982-fiat-126p
http://classicar.pl/car/user/freeman1982/121
 
 
     
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 11:11   

no zobaczymy. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że samochód (po wymianie gaźnika), mimo 3 miesięcy stania, pięknie i szybko zapalił, chodzi równo, wchodzi poprawnie na obroty, oleju nie spala, prędkość 100 km/ h nie jest dla niego wartością nieosiągalną (więcej nie próbowałem, na starość jakoś strachliwy się zrobiłem, żeby jeździć szybciej tym sprzętem) Zobaczymy jak minie pierwszy jego pełny sezon w moich rękach. Po stopniu zużycia wszystkich elementów wnętrza, zawieszenia i ogólnie stanu technicznego jest skłonny uwierzyć w jego przebieg 32600km. No, ale cóż, w 100% nigdy nie można mieć takiej pewności, jeśli się nie ma samochodu od nowości.
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
freeman1982 
126p ST'83


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 644
Skąd: Wyspy Bergamuta
Wysłany: 2014-03-03, 11:43   

Jak pojeździsz trochę to najważniejsze będzie zużycie oleju i spalanie.
też powyżej 100 się nie zapuszczam :D
_________________

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/63272
http://www.twojafura.pl/a...n1982-fiat-126p
http://classicar.pl/car/user/freeman1982/121
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2014-03-03, 19:08   

Jeżeli po wymianie oleju i prawidłowym odpalaniu nadal będzie przybywało oleju to może pompka paliwa przepuszczać benzynę do oleju.
_________________
 
 
     
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 11:30   

Krzysztof0430 napisał/a:
Jeżeli po wymianie oleju i prawidłowym odpalaniu nadal będzie przybywało oleju to może pompka paliwa przepuszczać benzynę do oleju.


na to nie wpadłem. Będę monitorował sytuację.
Dzięki
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
Robal 
Robal


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 08:15   

Podsumowanie całej historii. Kończy się sezon dla Fiacika, zaraz zapadnie w sen zimowy. Sprawdzałem, analizowałem, nic złego się nie dzieje. Oleju nie ubywa (no ale raczej test słaby, bo od czasu zmiany oleju zrobiłem 600 km więc chyba nawet nie miał nawet czasu opić się olełum, średnie spalanie (głównie trasa 80-90 km/h) 6 litrów, 100 km/ h osiąga bez problemu. Oleju nie przybywa, czyli benzyna już do silnika się nie dostaje. Czas na odpoczynek po tym "bardzo intensywnym" sezonie, autko teraz będzie dłuższy czas odpoczywać w garażu.
_________________
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
FSM 1988
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15