Problem z zapowietrzonym układem. |
Autor |
Wiadomość |
radzio126p
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 1227 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-23, 17:30 Problem z zapowietrzonym układem.
|
|
|
Witajcie!
Podczas remontu malucha postanowiłem wymienić układ hamulcowy, wpadły nowe węże gumowe i miedziane, cylinderki, 3 pompy hamulcowe, okładziny, używany króciec do pompy.
Problem mam taki, że po wymianie ciągle wpada pedał hamulca w podłogę. Pedał hamulca jest twardy ( daje dość mocny opór), ale nadal wpada w podłogę. Podczas odpowietrzania było widać jak pracują wszystkie cylinderki, dają na bębny opór że luźno ręką nie da się pokręcić, lecz puszczają przy mocniejszym obciążeniu.
5 razy już odpowietrzałem układ i nadal nic, zastanawiam się czy może to nie jest wina króćca, lub bębnów, bo tylko ich nie zmieniłem ( Ale czy bębny mają coś do odpowietrzenia i wpadania hamulca w podłogę? ). Jeśli ktoś posiada taki nowy króciec czy by mógł mi podać dokładne wymiary? Skończyły mi się pomysły proszę o pomoc!
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2014-02-23, 19:37
|
|
|
Może wina pompy, michu wie coś na ten temat Wymieniałeś na nową? Jeśli tak to jaki kolor korków był? |
_________________
|
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2014-02-23, 21:01
|
|
|
Głupie pytanie, ale może sprężyny źle założyłeś od szczęk? |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-02-23, 22:27
|
|
|
Sprawdź najpierw czy aby na pewno masz dobrze założone sprężyny. U mnie to było powodem niemożności odpowietrzenia układu. |
|
|
|
|
radzio126p
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 1227 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-23, 23:06
|
|
|
Pompy już miałem trzy. 1 Ori FSM, 2 Delphi, 3 LPR i na nich wszystkich taki sam efekt. Próbowałem z zmianą sprężynek.
Mam zestaw hebli od seja, chyba założę na przód, kupie zestaw nowych sprężynek i pożyczę na próbę nowe bębny z kolegi malucha, czy to coś pomorze.
Dużo osób mi właśnie proponowało zmianę pompy i sprężynek, zrobiłem to i nadal dupa. |
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2014-02-23, 23:08
|
|
|
Płynu nie ubywa? Zwracałeś na to uwagę? |
|
|
|
|
Dar00
Weteran
Wiek: 37 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 68 Skąd: Głosków
|
Wysłany: 2014-02-23, 23:30
|
|
|
a czy podczas odpowietrzania bąbelki nadal uciekają czy leci sam płyn? wypływa z odpowietrzników z dużym ciśnieniem czy ledwie leci? |
|
|
|
|
radzio126p
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 1227 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-23, 23:35
|
|
|
Teraz już leci czysty płyn, bez bąbli. Leci dość szybko
Płynu nigdzie nie ubywa. |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-02-24, 10:11
|
|
|
Uzupełniałeś ciągle płyn przy odpowietrzaniu? A może jednak źle odpowietrzyłeś cały układ -tzn w zły sposób została przeprowadzona cała "procedura"?
Ewentualnie możesz podjechać do mechanika niech odpowietrzą maszynką aż będzie dobrze |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
radzio126p
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 1227 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-24, 21:05
|
|
|
Uzupełniałem na bieżąco, pożyczyłem z warsztatu maszynkę i ten sam efekt |
|
|
|
|
Ptak1992
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 199 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 2014-02-25, 14:09
|
|
|
podepne sie do tematu , zalozylem nowe szczeki trw , hamuje bdb ale za drugim razem , pytnie czy uklad moze byc zapowietrzeno , dodam ze jak wymienialem cylinderek to przypadkowo nie dokrecilem przewodu i troche pocieklo , czy w ten sposob moglo sie zapowietrzeyc , bo podczas hamowania sciaga mnie w prawo , a to bylo przy lewym przednim kole , wiec to by sie zgadzalo ale chce znac opinie innych |
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2014-02-25, 14:59
|
|
|
Ptak1992 napisał/a: | podepne sie do tematu , zalozylem nowe szczeki trw , hamuje bdb ale za drugim razem , pytnie czy uklad moze byc zapowietrzeno , dodam ze jak wymienialem cylinderek to przypadkowo nie dokrecilem przewodu i troche pocieklo , czy w ten sposob moglo sie zapowietrzeyc , bo podczas hamowania sciaga mnie w prawo , a to bylo przy lewym przednim kole , wiec to by sie zgadzalo ale chce znac opinie innych |
Więc odpowietrz zgodnie z procedura i wtedy zobacz. |
|
|
|
|
Ptak1992
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 199 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 2014-02-25, 18:17
|
|
|
odpowietrzenie na wiele nie moglo , zostaje mi tylko wymienic z tylu szczeki , mozliwe ze samoregualtory puszczaja |
|
|
|
|
Ptak1992
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 199 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 2014-02-26, 13:25
|
|
|
czy wam sie kiedys zdarzylo ze plyn po 2 miesiacach stracil swoje wlasciwisci i byl ciemny , bo u mnie z tylu tak bylo , wymienilem plyn i pomoglo , |
|
|
|
|
ptaku
ziomy rezerwy wpierdole ci bramą
Wiek: 30 Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 436 Skąd: Blok A
|
Wysłany: 2014-02-26, 14:31
|
|
|
Ptak1992 napisał/a: | czy wam sie kiedys zdarzylo ze plyn po 2 miesiacach stracil swoje wlasciwisci i byl ciemny , bo u mnie z tylu tak bylo , wymienilem plyn i pomoglo , |
Nie |
|
|
|
|
|