PF 126p FL /1991/ Rosso Fiam |
Autor |
Wiadomość |
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2013-07-23, 22:04 PF 126p FL /1991/ Rosso Fiam
|
|
|
Maluszek prawie od pierwszego właściciela. Prawie, bo facet, od którego go kupiłem nabył go miesiąc przede mną i jeździł tylko do pracy, ponieważ jego samochód poszedł do blacharza na remont. Cena była niezła - 450zł, ale opuścili mi pięć dyszek, a więc 400zł. Jeździł nim jakiś dziadek ze wsi, widać po aucie że druciarz (podsufitka trzyma się na kawałku deski ) ... W każdym razie auto nie stało zbyt długo, w zeszłym roku jeszcze było używane, w marcu br. skończył się przegląd. Tak BTW ów dziadek ponoć kupił sobie matiza, ale pojeździł nim trochę i stwierdził, że takie nowoczesne auto to nie dla niego i kupił innego malucha - eleganta.
Wad ma sporo. Blacha pod spodem do roboty (ale to chyba będzie pierwszy remont dla tego egzemplarza), nadwozie ujdzie, lewy błotnik z przodu obowiązkowo do malowania. Elektrykę już prawie ogarnąłem (akumulatorek był nówka!). Silnik chodzi równo, rozrusznik kiepsko kręci. Układ kierowniczy do przejrzenia, hamulce tak samo (chociaż hamuje nieźle), ręcznego nie ma. Wnętrze nawet nawet, tylko fotel kierowcy przetarty w jednym miejscu zdrowo, reszta po wypraniu będzie OK.
Niezłe wyposażenie - koła 13", kołpaki BIS (na zdjęciu nie ma, bo zdjąłem, ale są super - jak nówki), uchylane szyby, tapicerka BIS, ogrzewana szyba, lusterko w osłonie pasażera, kontrolka ssania (do podłączenia). Niestety nie ma maglownicy, pasy z tyłu też będę musiał dołożyć. Produkcja tyska (wnioskuję po baranku na progach i prędkościomierzu).
Nie będzie to auto na zloty, nie właduję w nie na dzień dobry sześciu pensji, ale będzie zadbane i używane na co dzień jako główny środek transportu. Na razie naprawiam wueskę, więc fiacik stoi i czeka, ale jak wszystko dobrze się ułoży, to w sierpniu idzie na warsztat. Chcę, aby do końca września był gotowy do jazdy, przerejestrowany i z podbitym przeglądem.
Oto zdjęcia:
|
|
|
|
|
Luigi
Wiek: 27 Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 166 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2013-07-23, 22:18
|
|
|
całkiem przyzwoicie wygląda na foto skąd dokładnie jesteś?
jakbyś chciał się pozbyć felg to reflektuję |
_________________ FSO Polonez 1.8 DOHC 1984r
BMW e36 coupe 1.8is |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-07-23, 22:20
|
|
|
Bardzo fajny maluszek, tylko trochę mało zdjęć. Trochę dziwne, że nie ma maglownicy, ale zawsze można założyć . |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-24, 13:04
|
|
|
Bardzo ładnie wygląda na tych felgach z BISa, gdyby jeszcze je odświeżyć na oryginalny kolor było by jeszcze lepiej. |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2013-07-24, 13:53
|
|
|
Luigi napisał/a: | skąd dokładnie jesteś? |
Ze Zgierza. Natomiast Maluch stał w Borysławiu (pod Skierniewicami).
adi_98, mało, bo tylko takie poglądowe na szybko zrobiłem, żeby mieć udokumentowany stan pierwotny. Założenie maglownicy z tego co wiem to nie jest p&p, no ale może kiedyś...
grzesiol, z kołpakami ładniej |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:35
|
|
|
Pan_Waclaw napisał/a: | Założenie maglownicy z tego co wiem to nie jest p&p, no ale może kiedyś... |
Musisz mieć maglownice dłuższy drążek (ten między kolumną, a przekładnią), w oryginałach są też inne pedały, ale chyba nie trzeba przekładać. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2013-09-07, 23:42
|
|
|
Panowie, skąd jest to określenie "czwarty pakiet"? Były jakieś wersje wyposażenia tych maluchów? Gdzie można znaleźć jakieś informacje o nich? Najbardziej mnie ciekawi czym się charakteryzowały pierwszy, drugi i trzeci
Kolejna rzecz. Czy w fotelach typu "karkołamacz" z tapicerką bisowską występowały fabryczne zagłówki? Jeśli tak to czy jest to ten sam typ co w elegantach?
Ostatnie pytanko już takie giełdowe raczej, a mianowicie czy nie ma ktoś na odsprzedanie kompletu pasów tylnych i lewego lusterka "cross" za rozsądne pieniądze? |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-09-08, 00:02
|
|
|
Gdzieś już pisałem co było w poszczególnych pakietach, ale zaraz rozpiszę jeszcze raz, w temacie o wyposażeniu bisa masz pokazane dwa typy zagłówków.
Pakiet 1
-Szyba przednia klejona (zamiast hartowanej)
-Szyba tylna ogrzewana
-Pasy bezwładnościowe (zamiast statycznych)
-Elektrowentylator nadmuchu powietrza
-Gniazdo elektryczne dodatkowe jednobiegunowe
Pakiet 2
-Pakiet 1
-Przednie fotele rozkładane
-Fotele pokryte tkaniną (zamiast skayu)
-Lusterko zewnętrzne prawe
Pakiet 3
-Pakiet 1
-Komplet siedzeń Inter Groclin
-Lusterko zewnętrzne prawe
Pakiet 4
-Pakiet 1
-Fotele z zagłówkami rozkładane
-Fotele pokryte tkaniną
-Przekładnia kierownicza zębatkowa
-Koło kierownicy BIS
-szyby tylne uchylane
-Kołpaki kół ozdobne
-Lusterko zewnętrzne prawe
W opcji można było jeszcze spotkać
-czujnik kontrolki ssania
-włącznik oświetlenia wnętrza drzwi prawych
Myślę, że dobrym pomysłem byłoby dodanie tego do opisu FL'a na stronie, bo wiele osób nie wie o co chodzi z pakietami. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2014-04-20, 18:34
|
|
|
W wakacje lakierowanie i ostatnie poprawki blacharskie. Na razie jest jak jest, połowa samochodu w podkładzie, a tam gdzie lakier to machnąłem pastą tempo i jakoś wygląda. Najważniejsze, że nie ma rdzy i dziur Felgi odnowione, niestety z Wujkiem się nie zrozumieliśmy i pomalował na srebrno zamiast na szaro. Ale i tak miałem jeździć z cowpaxami
Wnętrze - porażka. Ma ktoś jakiś skuteczny sposób na pranie foteli? Próbowałem jakimś detapem, vanishami, ale wszystko to nic nie dało, albo ja nie umiem tego robić. Zdejmować szmatki z foteli i wsadzić do pralki? Dać to do zrobienia jakiemuś zakładowi? Nie wiem - poradźcie. Ogólnie to rozglądam się za jakimś fajnym kompletem Groclinów, ale na razie nic nie upolowałem. Do środka wlecą jeszcze wskaźniki - wakuometr i temp. oleju/nap. ładowania (mam naszykowane) oraz zapalniczka.
Stan na dzień dzisiejszy (link do całej galerii: http://imgur.com/a/Xle8#0 ):
|
Ostatnio zmieniony przez Pan_Waclaw 2021-04-18, 17:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Kuba.
ziomy rezerwy
Wiek: 27 Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 565 Skąd: Kielce/Radomsko
|
|
|
|
|
Glok
Znany jako Wódka
Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 224 Skąd: B-B
|
Wysłany: 2014-04-20, 19:46
|
|
|
Ew można oddać do zakładu koszt to średnio 30zł od fotelu albo samemu zainwestować w pistolet do czyszczenia tapicerki, co prawda koszt ok 160zł. |
_________________ Wolę klimat niż klimę |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2014-05-01, 10:55
|
|
|
OK, poradziłem sobie z tym problemem w ten sposób, że kupiłem zestaw naprawdę ładnych Inter Groclinów, których nawet nie trzeba prać I w związku z tym mam pytanie. Czy fotele takie jak te:
są z FL-a czy Eleganta? Bo właśnie nie wiem, wydaje mi się, że w Elegancie był tylko jeden wzór Groclinów (takie szare w kolorowe paski) z płaską poduchą, a wszystkie inne są z FL-i, ale może się mylę to mnie poprawcie.
Inne pytanie dotyczy wycieraczek. W moim aucie wycieraczki na niewłączonym silniku działają baardzo wolno, jak się jedzie to już jest trochę lepiej, ale w porównaniu z tym jak to zapier*ala u mojego wujka w Elegancie to jest i tak dość słabo. I tak się zastanawiam czy te roczniki tak mają czy może coś pokombinować żeby działało lepiej??
I ostatnia rzecz, o którą chcę Was zapytać, to jakość zestawów naprawczych do silnika, które można dziś kupić. Jak remontowałem silnik od WSK-i to wiedziałem, że nowe cylindry czy wały są kiepskiej jakości i lepiej szlifować stary oryginał niż wkładać prywaciarski wyrób. Jak jest w przypadku maluchów, na jakich częściach robicie remonty? |
_________________
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2014-05-01, 11:30
|
|
|
To są IG z długa poducha, od FL. W FL były też grocliny z krótka poduszką, ale oddzieloną od trzymania bocznego, a w ostatnich rocznikach, były z krótką poduszką i całe siedzisko było razem, takie jak w elegantach. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2014-05-24, 11:10
|
|
|
Pytanie - jak odróżnić pająka od malucha z ręczną pompką spryskiwaczy od tego z nowszych modeli? U siebie mam z EL-a, a powinien być ten starszy. I właśnie mi się popsuł, więc jest okazja zbliżyć się do oryginału, tylko nie chcę kupić złego
Czy np. ten jest dobry - http://olx.pl/oferta/126p...html#bbedbe984d ? |
_________________
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2014-05-24, 23:44
|
|
|
Przełącznik pod ręczną pompkę będzie miał dźwignię od wycieraczek, która nie będziesz mógł przycisnąć do siebie tak jak to robisz w FL/EL żeby włączyć spryskiwacz.
A ogólnie st rożni się od El wyglądem. |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
|