Przesunięty przez: FreddieM 2013-09-06, 23:34 |
[BIS] Szarpie przy ruszaniu i zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2012-10-14, 18:35 [BIS] Szarpie przy ruszaniu i zmianie biegów
|
|
|
Dzisiejszy zakup powoduje,że mam nad czym główkować.Auto na wstecznym i jedynce wyraźnie podskakuje,pedał sprzęgła jest "nijaki" a skok mały.Podobnie zrywa przy zmianie kolejnych biegów.Tarcza,docisk? A może brak oleju w skrzyni? Sam lewarek pracuje ciężko i mało precyzyjnie,nie czuć że bieg "siedzi'. |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Jakub
wyrwany z PRLu
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 1107 Skąd: zza winkla
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:32
|
|
|
hmm, a może sprzęgło trzeba podciągnąć? |
|
|
|
|
Michaluss
Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 364 Skąd: Wieliczka/okolice
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:46
|
|
|
sprzęgło lub docisk. Ale prędzej to wina docisku |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2012-10-14, 20:15
|
|
|
Jutro stawiam zewnętrzny najazd serwisowy i wpycham BISa.Wyrwę skrzynię,zrobie mieszki,olej a przy okazji przyjrze się układowi sprzęgła.Stawiam na docisk |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:00
|
|
|
Docisk. No i chyba warto przypomnieć, że jak zdecydujesz się na zmianę całego sprzęgła, to nie kupuj statima. |
_________________
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:13
|
|
|
Poczytałem trochę o Statimie i już wiem o co kaman A gdyby tak zapodać docisk z klasycznej 650 w dobrym stanie? |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:14
|
|
|
Dociski są akurat takie same, więc może być od 650, tylko problem z tarczą jest. |
_________________
|
|
|
|
|
Jakub
wyrwany z PRLu
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 1107 Skąd: zza winkla
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:34
|
|
|
mam tarcze statima, coraz bardziej się obawiam o nią przez Was |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-14, 22:15
|
|
|
Przecież Ty swapa robisz, to i tak się pewnie z tą tarczą pożegnasz. |
_________________
|
|
|
|
|
Jakub
wyrwany z PRLu
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 1107 Skąd: zza winkla
|
Wysłany: 2012-10-14, 23:36
|
|
|
zanim ten swap się ziści, to jeszcze trochę czasu minie, ale w sumie jeśli tarcza się rozsypie to będzie lepsza motywacja oblachowanie silnika i sprzęgło już obsztalowane (citroenowcy to spoko ludzie )
(Anzel, sorry za OT) |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-10-14, 23:57
|
|
|
Sama tarcza chyba nie jest taka zła, dałem ją koledze do ELa i mówi, że jeździ się lepiej niż na seryjnej.
A jeżeli chodzi o szarpanie, polecam sprawdzić też poduszkę silnika. Mi się odkręciła sama dwa razy. Przy ruszaniu to waliło jakby młotem pneumatycznym w dach. |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2012-10-15, 10:55
|
|
|
Problem szarpania przy ruszaniu raczej rozwiązany,zapieczony cylinderek utrudniał start.Tak czy owak mam zamiar zajrzeć do sprzęgła i uzupełnić olej w skrzyni,bo już wyje |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
|