|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Przesunięty przez: xemup 2011-09-06, 17:46 |
Poszerzane koła, opony, zawias |
Autor |
Wiadomość |
JustRalf
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 675 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-01, 11:52 Poszerzane koła, opony, zawias
|
|
|
Potrzebuję pomocy w skonfigurowaniu całości Interesują mnie konkrety
Sam się niestety na tym nie znam, nigdy nie miałem styczności ani z poszerzanymi felgami, ani z obniżonym zawieszeniem w 126p...
ZAŁOŻENIA to poszerzana stal, seria 12 cali + rozsądna gleba
WARUNKI są dwa. Auto MUSI się nadawać do codziennej eksploatacji a koła muszą być zgodne z przepisami, żeby policja nie miała się do czego przyczepić.
KOŁA: do jakiej szerokości trzeba poszerzyć, żeby były spełnione warunki? Możliwie jak najszerzej. Czy ktoś ma sprawdzony namiar?
OPONY: jakie opony do tego?
ZAWIAS: Na ile trzeba sklepać resor i o ile skrócić sprężyny? Możliwie jak najniżej.
Będę wdzięczny za pomoc i zdjęcia. Póki co moim jedynym punktem odniesienia (wizualnym) jest poniższe autko. Niestety nie znam szczegółów dot. tego Malca, ani nie wiem do kogo należy
PS:
Czy ktoś z Warszawy lub Łodzi (lub po drodze) ma podobny zestaw i pisał by się na spot w celu zaprezentowania?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
B_atek
Lift 91' r.
Wiek: 30 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 297 Skąd: Piekary Śląskie
|
|
|
|
|
Pufcor
Poprostu Robert ;)
Wiek: 27 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 319 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-09-01, 16:55
|
|
|
To dokładnie ten maluch jest w linku podanym przez kolegę wyżej.
Co do poszerzenia - przepisy mówią, że koła nie mogą wystawać poza obrys auta, skutkiem czego będziesz albo musiał założyć plastiki (dziadzio mój miał wersję z roku osiemdziesiątego któregoś i miał nakładki plastikowe nad błotnikami - nie wiem czy nadal to był ST), albo poszerzać nadkola.
Myślę, ze wszelkie informacje uzyskasz w temacie, do którego link widnieje w poście kolegi wyżej.
Cytat: | http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=2891 |
|
|
|
|
|
Groszek
Weteran Proszek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 535 Skąd: Ciechanów/Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-01, 16:59
|
|
|
JustRalf,
Resor sklep na 12-10 cm i utnij po 3/4 do 1 zwoja w sprężynach z tyłu i będziesz miał odpowiednie zawieszenie na codzienną jazdę.
Amortyzatory pozostają te same, nie musisz ich wymieniać.
W sprężyny powkładaj po jednej gumie usztywniającej.
Co do poszerzek to najlepszym setupem będzie 5-5,5' więcej nie ma sensu, robi sie za szeroko i możne wystawać.
Krzysiek - właściciel malucha którego zdjęcie wstawiłeś ma chyba właśnie 5,5. Nie pamiętam teraz dobrze ale na tyle mniej więcej wygląda. |
_________________ FSM Polski Fiat 126p 650E 1991' Czerwony Rosso F-113
|
|
|
|
|
JustRalf
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 675 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-01, 20:50
|
|
|
Pufcor napisał/a: | To dokładnie ten maluch jest w linku podanym przez kolegę wyżej.
Co do poszerzenia - przepisy mówią, że koła nie mogą wystawać poza obrys auta, skutkiem czego będziesz albo musiał założyć plastiki (dziadzio mój miał wersję z roku osiemdziesiątego któregoś i miał nakładki plastikowe nad błotnikami - nie wiem czy nadal to był ST), albo poszerzać nadkola.
Myślę, ze wszelkie informacje uzyskasz w temacie, do którego link widnieje w poście kolegi wyżej.
Cytat: | http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=2891 |
|
W tym rzecz, że nie chcę zakładać żadnych plastików
Chcę tak to wszystko dobrać, żeby było szeroko i za razem przepisowo
Poza tym jak to jest? Według przepisów KOŁO ma się zmieścić w obrysie auta, czy BIEŻNIK? Bo to zasadnicza różnica |
|
|
|
|
JustRalf
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 675 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-01, 20:55
|
|
|
Groszek napisał/a: | JustRalf,
Resor sklep na 12-10 cm i utnij po 3/4 do 1 zwoja w sprężynach z tyłu i będziesz miał odpowiednie zawieszenie na codzienną jazdę.
Amortyzatory pozostają te same, nie musisz ich wymieniać.
W sprężyny powkładaj po jednej gumie usztywniającej.
Co do poszerzek to najlepszym setupem będzie 5-5,5' więcej nie ma sensu, robi sie za szeroko i możne wystawać.
Krzysiek - właściciel malucha którego zdjęcie wstawiłeś ma chyba właśnie 5,5. Nie pamiętam teraz dobrze ale na tyle mniej więcej wygląda. |
OK... załóżmy, że jest takie zestawienie:
felgi 5 cali, resor 12 lub 10, sprężyna -3/4 lub 1 to:
1) Jakie opony do tego?
2) Nie będzie NIC tarło? Będzie się dało przejeżdżać po garbach zwalniających?
Poza tym chciałbym zobaczyć fotki, żeby mieć porównanie
Możecie powrzucać swoje z opisami kto jak ma? Proszę... |
|
|
|
|
Groszek
Weteran Proszek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 535 Skąd: Ciechanów/Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-02, 16:56
|
|
|
JustRalf, Będzie deczko wyżej niż na maluchu Krzyśka którego zdjęcie sam tutaj wklejałeś
Da się na tym setupie normalnie jeździć na codzień. Nawet niskie krawężniki myślę że nie będą tutaj przeszkodą.
Co do opony to jeśli zdecydujesz się na poszerzane 12" maluchowskie stalówki to oczywiście zostajesz przy rozmiarze 135/80 R12. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś w rodzaju 145/70R12.
Jeśli zdecydujesz się na felgi 13" (większy wybór zdecydowanie) to do felg o szerokości <5' polecam 135/70R13 Opona z szerokością standardową i co więcej: na feldze 13" z tą oponą koło ma praktycznie tą samą średnicę co zwykła 12" maluchowska z oponą 135/80R12.
wejdź na starą sprawdzoną stronę Zurawia. tam jest obszerny artykuł wraz z zdjęciami o zawieszeniu i kołach do malucha |
_________________ FSM Polski Fiat 126p 650E 1991' Czerwony Rosso F-113
|
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|