|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Fiat 126 BIS - Cieknie z łączenia skrzynia-silnik
Natt - 2013-04-01, 19:38 Temat postu: Cieknie z łączenia skrzynia-silnik Czesc, święta święta - a co BIS zrobił mi niespodzianek przez ten czas to trudno wyliczać
(Wymiana linki gazu w srodku pola była jedna z tych przyjemniejszych)
Ale najwiekszy problem jest z tym, ze cieknie z łączenia skrzynia-silnik. (W sumie nie tyle co cieknie a napierdziela)
Domyslam się, ze to uszczelniacz wału...
Wymieniał ktoś? Jakieś porady i małe how to od kogoś bardziej doświadczonego?
Dzieki
xemup - 2013-04-01, 19:43
Może też cieknąć z wałka sprzęgłowego. A wymiana zapewne taka sama jak w zwykłym 126p, czyli najtrudniejsza jej część, to wyjęcie silnika
Krzysiek. - 2013-04-01, 20:01
Nie lepiej skrzynie ?
Natt - 2013-04-01, 20:02
Co łatwiej pójdzie?
W bisie robi się to inaczej niz w 650?
Magic - 2013-04-01, 20:14
Nie lepiej komplet??
Opcja taka sama jak w 650 z tym że płyn trzeba spuścić i węże odpiąć.
grzesiol - 2013-04-01, 20:15
Ja wyciągam silnik/ skrzynie z BISa z zawiązanymi oczami i z jednym palcem wiecie gdzie. Mam kanał i bardziej wolę wyciągać silnik niż skrzynie. Silnik sobie postawie potem na klockach ewentualnie jak ktoś ma żabę to jest jeszcze prościej. Celuje tarczą w wałek, następnie tulejkami centrującymi, chwytam śrubami i gotowe. A skrzynia? Wyciągnąć łatwo, ale później celuj sam wałkiem sprzęgłowym w tarcze z kanału a potem podeprzyj czymś tą skrzynie.
Wymiana uszczelniacza wału od strony koła zamachowego jest identyczna jak w 650tce. Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce. W czasie wymiany warto pamiętać o oringu/papierowej uszczelce pod obudowę panewki a przy dokręcaniu uważać, żeby nie zerwać gwintów.
kaszlak_maniak - 2013-04-01, 21:19
Jak masz kanał i ewentualnie na jakąś chwilę drugą parę rąk do pomocy (mi nawet wystarczył jednoręki Fleczer) to nie pierdol się z wyciąganiem silnika, tylko zwal samą skrzynię. W BISie od spodu jest nieco więcej miejsca pod spodem, dzwon skrzyni ma inny kształt, nie ma tunelu ogrzewania, dlatego dostęp do wszystkiego jest o wiele łatwiejszy niż w zwykłym 126p. Zwalasz skrzynię, odkręcasz sprzęgło, zamach, panewkę, targasz uszczelniacz na zewnątrz, zakładasz nowy, składasz i druga para rąk pomaga Ci wsadzić skrzynię z powrotem na swoje miejsce i nie jest to wcale takie straszne jak niektórzy mówią.
Odpada Ci za to spuszczanie i zalewanie układu płynem, zwalanie belki, pierdolenie się z wężykami, linkami, przewodami itp.
Natt - 2013-04-01, 21:40
No to mam juz najlepsza opcję.
Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień?
Krzysztof0430 - 2013-04-01, 21:47
grzesiol napisał/a: | Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce. | ale można zastosować uszczelniacz z 650tki w sytuacji gdy nie znajdziemy uszczelniacza silnika od BISa.
kaszlak_maniak - 2013-04-01, 21:57
Natt napisał/a: |
Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień? |
Będzie to dobra okazja do sprawdzenia stanu sprzęgła.
I pamiętaj, że koło zamachowe w BISie jest rozważone! I trzeba je dokręcić dokładnie tak samo, jak było przykręcone! Zaznacz sobie jakimś mazakiem, czy czymś, jak było przykręcone, żeby nie popełnić błędu.
Magic - 2013-04-02, 00:43
Natt napisał/a: | Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień? |
Zerknąć czy nie ma wycieku z "gwizdka" skrzyni biegów. A dokładniej wspornika wałka sprzęgłowego bo więcej już tam chyba nie ma do sprawdzania
mlody21989 - 2017-03-30, 23:44
a uszczelniacze silnika od strony skrzyni i rozrzadu dac od 650 czy od cc? czy jakas lepsza opcja?
malan126 - 2017-04-02, 11:46
Od 126p bo CC kręci się w drugą stronę i nie będą spełniały swojej roli
mlody21989 - 2017-06-23, 12:01
I robie kolejny raz tym razem wszystkie uszczelniacze i mam male pytanie pod panewke od strony skrzyni wchodzi sam oring czy jeszcze jakaś uszczelka? Bo poprzednik zapypral calosc silikonem i zerwal jeden gwint mysle czy zostawić czy rozwiercic na m10
|
|