|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Warsztat - Wtrysk paliwa 126p
Piter7391 - 2022-01-01, 20:26 Temat postu: Wtrysk paliwa 126p Cześć,
temat poruszany tysiące razy, jakieś jeżdżące projekty też są, ale mam koncepcję ( pewnie nie nową i coś w czeluściach internetu było o tym powiedziane, ale ja się nie dokopałem do tego ), co gdyby spróbować odpalić malana na wtrysku przy pomocy kompa z cieniasa lub seja SPI i DET3 ?
Czasy wtrysku można by wtedy wyregulować pod malucha, zostaje kwestia składu mieszanki i zapłonu.
Najlepiej było by podłączyć wszystko co mamy na korpusie urządzenia wtryskowego z przepustnicą, czujnik położenia przepustnicy, temp. powietrza dolotu, krokowca, sondę, czujnik położenia wału można by wykorzystać z nanoplexa, tylko trzeba by zmienić ilość zębów na kole pasowym i tu zaczynają się schody, bardziej chodzi o ilość zębów niż samo zrobienie czy kupienie takiego koła czy ilość ma być ta sama co w R4?
I kolejny problem zapłon, wiadomo że w tych silnikach mamy 4 cylindry ale 2 cewki, lecz takie same jak w elegancie i tak samo jest tam zapłon z ginącą iskrą, kwestia czy da się przy pomocy det 3 lub innego ustrojstwa tak wpłynąć na mapy by wyeliminować 1 dną cewkę i ustawić mapę dobrą dla R2?
Przerabiał to już ktoś i chce się podzielić jakimś info, co o tym sądzicie?
I czy nie wypisuję bzdur? W końcu wpadłem na to na posylwestrowym kacu
szaleniec1 - 2022-01-01, 23:07
zamysł dobry ale pogmatwałeś,potrzebny det,przepustnica z tps,kolo zebate 60-2 lub 30-1,czujnik z nano zostaje cale,wtrysk dowolny,pompa elektryczna upleść wiązke wystroic i dziala,ja na wiosne chce u siebie zalożyć wtrysk,wiec bede przeranial temat
Piter7391 - 2022-01-02, 00:15
Czyli na samych Det z ecuastera idzie wystroić wtrysk? Bo rozumiem że nano zostaje całe i dalej odpowiada za zapłon i ewentualnie możemy narzucić Detem jakieś korekty czy nie?
Do wtrysku z cc 1.1 potrzeba pompy 1 bar to wiem, instalacja itd. to nie jest problem, tylko wszystko się rozchodzi o to na czym to odpalić i wystroić żeby było ideolo.
Hanss - 2022-01-02, 00:26
DET jest pod tym względem super opcją bo bierze sygnał zza przepustnicy i jest dokładniejszy niż przepływomierz no i posiada bajery typu możliwość zrobienia procedury startu,kilka map zapłonu itp. Do poloneza V6 mam kupione jak jeszcze kosztował 6 stówek i też na wiosnę chcę się zmotywować w końcu do złożenia tego i wywalenia przepływomierza. W Radomiu macie zajebistego fachowca od wszelkiej maści elektroniki samochodowej Tomka Dąbrowskiego więc najlepiej bić z takimi pytaniami do niego
mi5i3k - 2022-01-04, 17:53
Tu ciekawe forum gdzie sie bawia we wtrysk do 500tki : http://www.500-126.com/index.php?topic=8258.150
Piter7391 - 2022-01-10, 11:38
Jeszcze jedna rzecz, zakładam koło 60-2 i podpinam pod czujnik położenia wału pod wejście DET-a tylko dlatego że potrzebuje go do sterowania wtryskiem,a wyjście puszczam na nanoplex żeby dalej mógł działać, tylko czy będzie to możliwe skoro nanoplex potrzebował koła z 3ma znacznikami?
Nie mogę tego załapać.
szaleniec1 - 2022-01-10, 21:27
det ogarnia zapłon i sterowanie wtryskiem,po to jest potrzebne koło 60-2 coby miało precyzujniej ogarnąć zapłon itp
Piter7391 - 2022-01-10, 21:49
A ok, czyli podpinam cewkę do det-a a nano wywalam
mi5i3k - 2022-01-13, 22:12
co to jest ten DET ?
gdzie to mozna nabyc?
Piter7391 - 2022-01-13, 22:14
mi5i3k napisał/a: | co to jest ten DET ?
gdzie to mozna nabyc? |
https://www.ecumaster.com...al-ecu-tuner-3/
Polski producent, kupisz nawet na allegro
mi5i3k - 2022-07-28, 12:31
mysle nad speeduino
mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1
do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa).
mayak - 2022-08-04, 16:56
mi5i3k napisał/a: | mysle nad speeduino |
jakie ma zalety nad DET3?
wydaje mi się, że DET3 jest tańszy
Cytat: | mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1 |
czujnik wału od CC/SC nie można? w nanoplexie w 126el koło miało tylko 3 dziubki więc nie da się zaadaptować
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=199614674064157&id=148168549208770 - za to tutaj widać sensowne koło do czujnika położenia wału
Cytat: | do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa). |
co z pompą paliwa?
wtrysk z CC/SC 1100 nie będzie lepszy?
mi5i3k - 2022-08-25, 12:39
dorwalem speeduino NO2C w dobrej cenie,
pompa z poloneza trucka (zewnetrzna)
czujnik walu od CC mi nie pasuje, sygnal trzeba skondycjonowac, wolalbym czujnik hallotronowy a nie indukcyjny.
1100 to to samo praktycznie, takiej wielkiej przepustnicy 34mm na razie nie potrzebuje
mayak - 2022-08-26, 13:08
wydaje mi się, że przepustnica SPI 900/1100 ma 30mm, a większe silniki fiata miały 32
przy doborze średnicy ważna nie pojemność silnika (650 vs 1100) ale pojedynczego cylindra (325 vs 275), dodatkowo 126 ma prawie zerowej długości kolektor dolotowy, więc w momencie otwarcia zaworu dolotowego robi się niezły przeciąg
ps.
gotowe koło 60-2 -> https://www.500automotor....entatura-da-60/
|
|