|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Zlecę / szukam / dam do zrobienia - przeróbka na tarczowe
Mateusz89 - 2019-10-21, 21:26 Temat postu: przeróbka na tarczowe Witam. zbieram info o kosztach przeróbki na tarczowe hamulce. Orientuje się ktoś ile takie coś może wynieść? Z jakiego auta adaptować tarcze i zaciski?
szaleniec1 - 2019-10-21, 22:09
zalezy jakie felgi bedziesz mial u siebie 12 czy 13 jak 12 to adapter pod zacisk tico i ztoczone tarcze seiczento i wymiana pompy hamulcowej,jak 13 to adapter pod tarcze sc,zaciski kpl od sc,tarcze od sc i wymiana pompy hamulcowej w o bu przypadkach pompa od sc
szaleniec1 - 2019-10-21, 22:10
a koszt zalezy co i jakie graty kupisz,składasz na nówkach czy uzywkach
nanab - 2019-10-22, 00:02
szaleniec1 napisał/a: | wymiana pompy hamulcowej |
Po co?
szaleniec1 - 2019-10-22, 00:27
malucha pompa jest mało wydajna,wiem wiem były juz rozkminki,ja z własnego doswiadczenia i na własnym maluchu to robiłem wiec nie ma koniecznosci ale wiadomo nasze pompy maja juz 20 lat i wiecej wiec nie warto ryzykowac za 50 czy 100 zeta
nanab - 2019-10-22, 14:47
szaleniec1 napisał/a: | malucha pompa jest mało wydajna |
W jaki sposób się to objawia?
szaleniec1 - 2019-10-22, 21:40
wiek,wielkosc tej pompy,a układ hamulcowy o SC działa dobrze wiec po co kombinowac?objawia sie tym ze ciezko odpowietrzyc hamulce,nisko bioracy hamulec,objawy mogą byc rózne zaleznie od stanu pomy
nanab - 2019-10-24, 15:39
szaleniec1 napisał/a: | a układ hamulcowy o SC działa dobrze wiec po co kombinowac? |
Pompa hamulcowa z malucha dzizałą dobrze, więc po co kombinować? U mnie po ułożeniu się wszystkiego działało tak jak na bębnach.
zolo - 2019-10-24, 21:41
Pod felgi 13" nowe zaciski 300zl, flansze 60zl, śruby przelotowe z 10zl, śruby do jarzm z 10zl. Jesli nie masz obniżonego zawieszenia można dać dłuższe przewody hamulcowe 50zl. No i wiadomo płyn hamulcowy. Jeśli będziesz wymieniał przewody elastyczne hamulcowe, lub pompe hamulcową na wieksza 20mm prawdopodobnie będziesz musiał zarobić nowe końcówki na przewody miedziane /stalowe M10x1.
Co do odczuć to przód łapie za wcześnie co do tylu być moze bedziesz tez z tyłu wymieniał cylinderki hamulcowe na większe (przednie)
duke - 2019-11-08, 10:53
Ja myślę o tym samym ale nie z powodu niskiej skuteczności hamulców ale przez to,że mam założone felgi Intra 13 i obcierają mi o rant nadkoli przy dużym skręcie. Ktoś mi powiedział,że założył hamulce tarczowe z fiata 500. Felgi weszły głębiej i po problemie. Co Wy na to?
nanab - 2019-11-08, 22:43
Od zmiany hamulców nie zmieni się magicznie rozmiar felg.
duke - 2019-11-16, 06:25
No tak ale podobno felgi wchodzą głębiej i nie trą o rant błotników. Tak mi mówił kolega, który to zrobił.
nanab - 2019-11-16, 21:07
A czemu miałyby "wejść głębiej"? Rodzaj hamulców nie zmienia nic w zawieszeniu
michals - 2019-11-17, 14:43
duke napisał/a: | No tak ale podobno felgi wchodzą głębiej i nie trą o rant błotników. Tak mi mówił kolega, który to zrobił. |
Zgadza się. Po przeróbce rozstaw przedniej osi zmniejsza się o ~2cm. Dlatego stosuje się dystanse jak np. z Poloneza.
nanab - 2019-11-17, 17:09
W jaki sposób skoro zawieszenie zostaje bez żadnych zmian?
Piter7391 - 2019-11-17, 18:28
nanab napisał/a: | W jaki sposób skoro zawieszenie zostaje bez żadnych zmian? |
Jedyne co może mieć wplyw to to że beben moze miec grubsza ściankę niż tarcza w miejscu przylegania do piasty ale żeby aż 2 cm to mi się nie wydaje, ja mam tarcze i niezauważyłem ąż tak kolosalnej zmiany.
Grzes - 2019-11-17, 20:34
Z tego co pamiętam to zmiana z bębna na tarcze daje 0,5cm
Patricia7676 - 2020-05-07, 16:15
Więc czy ktoś wie, jak to się zmienia?
michals - 2020-05-08, 22:44
Chyba się zagalopowałem, o tyle zmienia się rozstaw pod warunkiem założenia z przodu opon 145/70R13
|
|