Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Swap - Wbicie swapa , przegląd

MacFly - 2019-09-10, 13:27
Temat postu: Wbicie swapa , przegląd
Witam chłopaki pytanie za 100 Pukntów . Jak obecnie wygląda sprawa wbicia swapa ? Jest opcja jakoś to ugryźsć czy już jest lipa. Po nowym roku ma wejść derektywa z karami za nie przerejestrowanie a mi przez dłuższy czas się nie spieszyło miałem ogarnać przerejestwowanie w tym miesiącu ale się połapałem że mi wyszedł przegląd a niestety z wmontowanym 1.2 nie ma opcji nigdzie w okolicy go podbić . Mógł by ktoś rozwinąć jakoś temat bo jeśli do grudnia nic nie wykombinuje to niestety będę musiał się rozstać z kaszalkiem na wieczny odpoczynek a naprawdę nie chciał bym tego robić bo buda w miarę się trzyma jak na eleganta i powoli mam już jakieś graty blacharskie odłozone do niego ;/ .
Piter7391 - 2019-09-10, 16:43

Teraz zostaje chyba tylko opvja rzeczoznawcy ktory wszystko sprawdzi udokumentuje i wystawi papier z którym trzeba bedzie jechac na przeglad i wbic to w dowod.
MacFly - 2019-09-24, 23:32

Napisałem do znajomego który pracuje na Stacji i temat bardzo ciężki do ugryzienia .

Zasadniczo da się to zrobić bo nie zmienia się rodzaj pojazdu. Natomiast mało kto będzie chciał wgl. podjąć ten temat. Bo po pierwsze takie zmiany powinna wykonywać firma z odpowiednim wpisem do PKD i tego raczej każdy będzie wymagał , w sensie rachunku za zrobienie SWAPa (sam ze znajomymi robiłem przekładkę powodzenia ...).
Po drugie, pozostaja kwestie czysto konstrukcyjne, czyli:
- czy seryjny układ hamulcowy wystarczy (raczej nie, więc trzeba zastosować inny co z kolei jest średnio legalne)
- jak zmieni się stateczności takiej wydumki podczas jazdy? A zmieni się na pewno bo silnik z Fiata jest dużo cięższy od tego z malucha.
- czy karoseria wytrzyma dokonane zmiany?
-Jest opcja podbicia przez diagnostę ale musiałbym mieć opinię rzeczoznawcy a rzeczoznawca raczej nie klepnie z tego powodu że za dużo elementów w samochodzi nie jest fabrycznych i najgorszym przypadku chodź by dzwona on będzie brany za dupę jeżeli kaszlak się bardziej złoży niż normalnie ...

Czyli niestety żeby chodź móc go przerejestrować będę musiał się uzbroić w seryjny slnik wywalić chłodnicę , zapchać dziurę w pasie przednim i liczyć że nikt nie przyczepi o to na przeglądzie ... Ehh w polsce zawsze pod górę ...

zolo - 2019-09-25, 10:31

Mozesz wstawiać samemu silnik czy klatke ale na wszystko musi być papier i dokumentacja zdjęciowa. Możesz nawet klatkę bezpieczeństwa robić samemu ale musisz zrobić pełną dokumentacje. Czy uzylez takich rur a takich czy masz odpowiednie uprawnienia by to pospawać, czy mocowania do karoseri sa w odpowiednich miejscach itd itd. Udokumentowanie tego zajmuje wiecej czasu i pracy niż sama budowa i montaż.

Także zwykły zjadacz chleba robi przeglądy na lewo choć wszystko ma zrobione na tip-top. Bo najpierw coś robi a później się zastanawia jak to zalegalizować :mrgreen: 8)

Hanss - 2019-09-25, 12:29

To zajebistych macie diagnostów w tej małopolsce.Wbijałem 3 ople w poloneza i nigdy nie było problemów jedyne warunki jakie były to miało być to zrobione solidnie i schludnie bez żadnych trytytek ani wiszących kabli ;)
Niestety ale nie od dziś wiadomo jak większość swapów w polsce wygląda,byle odpalało i jechało a potem płacz że nie chcą tego wbić :roll:

Piter7391 - 2019-09-25, 16:52

Ale w polonezie czy bmw nie robią problemu, rozszezony przeglad i zmiana pojemności i gotowe, nie widać w tych autach jakiś poważniejszych ingerencji w konstrukcje, pewnie r4 opla w caro wejdzie bez żadnego cięcia podłużnic i dorabiania jakiś mega wieszaków i flansz skrzyni jak to wygląda w przypadku malucha.
nanab - 2019-09-25, 19:11

MacFly napisał/a:
A zmieni się na pewno bo silnik z Fiata jest dużo cięższy od tego z malucha.

Jesteś pewien?

Ziwoj - 2019-09-27, 22:31

Witam dołoże trochę od siebie otóż grzebie sobie w garażu właśnie swapa 1.1 kupiłem go jako rozpoczęty projekt ale nie jeżdżący osoba która mi go sprzedała była jego kolejnym właścicielem ale z braku czasu musiał go odsprzedać jest właścicielem stacji diagnostycznej i diagnostą zapewnił mnie że nie będzie problemu z wbiciem w dowód takiego silnika jedyne co będzie potrzebne to faktura na montaż silnika przez warsztat .

Wszystko już załatwione wystarczyło oświadczenie mechanika odpis CEiDG i ten najważniejszy element odpowiedni diagnosta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group